of iemand deze kent

Gestart door Nunki, 10-03-2006 17:08:44

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Dag mensen,

Ik heb vandaag een rondje Noord Holland gedaan, op zoek naar een mooie 850 t5, of een estate. Niet dat er wat mis is met mijn 850, maar ik heb weer zin in iets anders.
Ik ben o.a. bij estateservices geweest om een blauwe t5 sedan automaat te bekijken. Die staat al enige tijd op marktplaats. Ik vroeg me af of iemand deze wagen kent; hij heeft namelijk een volvo850club nummerplaat. Kenteken LB-JF-60
Er zat een historie bij tot ongeveer 2 ton. (2002)
Aan de buitenkant is het een knappe wagen, maar het beige lederen interieur vond ik wat minder. (droog, scheurtjes) Maar ok, hij heeft 3 ton gedraaid. Hij moet verder 4 nieuwe banden en remblokken. De prijs is er overigens wel naar.
Ik twijfel echter over het nemen van een automaat; volgens mij kun je weinig zeggen over de staat van zo'n ding. Het lijkt me altijd iets waar je van de 1e op de andere dag problemen mee kan krijgen. Voor de turbo idem. Ik kan dat niet echt beoordelen.
Verder een leuke zaak daar, erg aardige man.
Maar goed, iemand bekend met deze wagen?

Mvg Valetijn

The Saint

Citaat van: Valetijn op 10-03-2006 17:08:44
Dag mensen,

Ik heb vandaag een rondje Noord Holland gedaan, op zoek naar een mooie 850 t5, of een estate. Niet dat er wat mis is met mijn 850, maar ik heb weer zin in iets anders.
Ik ben o.a. bij estateservices geweest om een blauwe t5 sedan automaat te bekijken. Die staat al enige tijd op marktplaats. Ik vroeg me af of iemand deze wagen kent; hij heeft namelijk een volvo850club nummerplaat. Kenteken LB-JF-60
Er zat een historie bij tot ongeveer 2 ton. (2002)
Aan de buitenkant is het een knappe wagen, maar het beige lederen interieur vond ik wat minder. (droog, scheurtjes) Maar ok, hij heeft 3 ton gedraaid. Hij moet verder 4 nieuwe banden en remblokken. De prijs is er overigens wel naar.
Ik twijfel echter over het nemen van een automaat; volgens mij kun je weinig zeggen over de staat van zo'n ding. Het lijkt me altijd iets waar je van de 1e op de andere dag problemen mee kan krijgen. Voor de turbo idem. Ik kan dat niet echt beoordelen.
Verder een leuke zaak daar, erg aardige man.
Maar goed, iemand bekend met deze wagen?

Mvg Valetijn

Ik ken de auto niet, maar ben 1x bij het bedrijf geweest en het kwam op mij zeer goed over. Verstand van Volvo en geen superdure huishouding (hebben wel net een nieuw pand betrokken).

Ook op dit forum heb ik al regelmatig goede dingen over hen gelezen.

No shirt no shoes, no pinball

b0nkolok

CiteerIk twijfel echter over het nemen van een automaat; volgens mij kun je weinig zeggen over de staat van zo'n ding. Het lijkt me altijd iets waar je van de 1e op de andere dag problemen mee kan krijgen

Test de roffel gewoon uit. Ik heb een T-5R 1995 automaat met 374k op de teller en na wat úpdating' is het gewoon een 'monster'. Maar ja, ik koch hem van een bekende (dag Peth) en geloofde hem meteen dat het een eerlijke roffel was. Als je twijfelt, maak een proefrit en kom effe langs. Met een PB weet je mijn adres.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Nunki

Citaat van: b0nkolok op 10-03-2006 19:45:02
Test de roffel gewoon uit. Ik heb een T-5R 1995 automaat met 374k op de teller en na wat úpdating' is het gewoon een 'monster'. Maar ja, ik koch hem van een bekende (dag Peth) en geloofde hem meteen dat het een eerlijke roffel was. Als je twijfelt, maak een proefrit en kom effe langs. Met een PB weet je mijn adres.

Erg vriendelijk van je! Wanneer het zover komt zal ik je zeker even contacten.
Punt is dat estateservices eerlijk zei dat hij de wagen niet kende en hem voor deze prijs gewoon doorverkocht. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand deze t5 hier wel kent, aangezien hij van een clublid is geweest.
Estateservices lijkt me inderdaad een prettig bedrijf. Kwam eerlijk en relax over... goede no-nonsense-houding. + maar een half uurtje rijden vanaf A'dam.