auto loopt, ik ben buiten; alle deuren op slot, zomaar!

Gestart door groningen850, 13-03-2006 21:03:57

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Even bij de bouwmarkt geweest om iemand te helpen wat zware spullen te halen. Vervolgens naar diegene z'n huis gereden en even uitgestapt om te helpen tillen. Auto laten lopen, deur dicht en naar de kofferbak. Op het moment dat ik de greep van de kofferbak pak, klik klik klik, alles op slot. Met de motor aan, midden in een smalle straat. Daar sta je dan... Huissleutel zit natuurlijk aan de sleutelbos in het contact.

Met de auto van degene die ik aan het helpen was naar een tante die toevallig een sleutel heeft voor het planten water geven in de vakantie. Toen naar huis en daar een reservesleutel gehaald. Een half uur later was ik er weer en ik was blij dat de Volvo een goed werkende koelvin heeft :-)

Toch even kijken naar dat slot, want dit zal je gebeuren als je geen 10, maar 100 km van huis bent, dan wordt het ANWB verhaaltje en dat kan wel even duren...

Nunki

@®-

Ik ken dat, ik heb datzelf ook een keer mogen ervaren allen was ik wel meer dan 150 kilometer van huis. Was met een ander merk auto, toevallig dat er een politie auto langs reed die hem wel wilde proberen open te maken en dat was toen gelukt maar ik ben bang dat je een Volvo portier niet open krijgt zonder schade.

Jan_D.

Lees je instructieboekje even door. De beveiliging doet sommige zaken automatisch. Bekend is: op afstand ontgrendelen maar niet instappen, dan gaat na een minuutje alles vanzelf weer op slot!

Misschien zag de beveiligingsautomaat dit als een soort sabotageactie. :-\

@®-

Citaat van: Jan_D. op 13-03-2006 21:20:24
Lees je instructieboekje even door. De beveiliging doet sommige zaken automatisch. Bekend is: op afstand ontgrendelen maar niet instappen, dan gaat na een minuutje alles vanzelf weer op slot!

Misschien zag de beveiligingsautomaat dit als een soort sabotageactie. :-\

Dat zou toch niet echt mogen bij draaiende motor om dat de regel unit 2x 12V krijgt (geschakelde + en de constante +)

Jan_D.

Lijkt me ook niet te kloppen, maar oorzaak weet ik echt niet. Veel raadselachtige zaken zoals zelf "denkende" vergrendeling en alarm worden nogal eens veroorzaakt door slechte massacontacten of slechte relais in de alarminstallatie.

Jan

@®-

Wat ik zelf altijd doe, wanneer ik de sleutels in het contact laat, is mijn raam een stukje open zetten. Als het dan gebeurt kan je er altijd in, maar dat soort dingen leer je pas wanneer je het mee gemaakt hebt dus eigenlijk een dure leerschool (het heeft je toch weer een paar liter benzine gekost  ;D)

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat

Ben

Ik stap nooit uit terwijl m'n sleutels nog in het contact zitten.

Zeker niet sinds ik een keer bij het postkantoor in Bussum een auto heb zien 'verdwijnen' van een heer die 'even' z'n postbus ging legen en z'n auto met motor aan voor de deur liet staan. Wat keek die raar zeg, toen hij terug kwam en z'n auto weg was. Maar.........hij wist het kenteken 8)

HaRdCoRe-WeZ

Het is vreemd dat dit kan gebeuren. Heb het ook een x zien gebeuren.

Mijn oom heeft een Pontiac Fiero, maar daar moesten andere velgen onder (17"). Alles leuk en aardig, maar 1 velg was verkeerd geboord. Dus weer terug naar huis. Onderweg stopte hij om wat te vragen aan mijn pa. Hij stapt dus uit, vraagt, en loopt terug. Alles op slot, motor liep nog, net getankt. Sta je dan.

Mijn pa en ik naar zijn huis, reserve sleutel moest in een keukenla liggen. Kon hem niet vinden, dus de hele inhoud maar meegenomen. Uurtje later zijn wij weer bij de Pontiac, ik laat alle sleutels zien, zit er niet bij.

Toen kon ik dus fijn 90min naar het geronk van een stationair draaiende V6 luisteren...mensen allemaal raar kijken. Sleutel zat uiteindelijk in een vest wat in zijn kledingkast hing...

GeertG

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 13-03-2006 23:46:43
Sleutel zat uiteindelijk in een vest wat in zijn kledingkast hing...

Maar het is toch algemeen bekend dat dit de meest normale plek is waar je je reservesleutels bewaard.....  8)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)