temperatuur

Gestart door micdee, 07-08-2003 16:03:51

Vorige topic - Volgende topic

micdee

Ik weet dat er ooit eens iets over gezegd is op dit forum.. maar  ik heb het niet kunnen vinden met mijn zoekactie, vandaar dit nog een keer....

Hoeveel rendement zou het opleveren als je de DP zou inpakken met die thermo-tape.. die zou er dus voor moeten zorgen dat de temp in de pijp blijft en niet zo erg zou uitstralen naar buiten toe...

Ik heb zelfs hele mooie verpakkingen gezien voor luchtinlaatbuizen en IC-buizen.... vraag me alleen af hoeveel effect dit zou hebben op vermindering van PK-verlies als je dit allemaal zou doen.

Johann

Niets

Gebruikt men veel bij NA motoren om de flow te verbeteren.
Heeft geloof ik te maken met het zo lang mogelijk constant houden van het uitlaat gas volume  in de uitlaat opdat deze beter zijn uitgerekende waarden kan behalen.
Ook zou het uitlaat gas minder plakken bij hogere temperaturen.
Is er dus voor om de temperatuur in de uitlaat zo hoog mogelijk te houden wat ik er van begrepen heb.
Mocht het gas te snel afkoelen halfweg de uitlaat en in volume dus kleiner worden dan kunnen er ongewenste stagnerende wervelingen onstaan.........
:o

Gewoon chippie en DP Micdee, nie gaan zoeken.  ;)

micdee

chippie is zaterdag a.s. geregeld  :D

DP wordt (wat) later door uhmmm "omstandigheden", maar ja, wil die tegelijk doen met die urbo.. anders zit ik met een DP die ik dan niet meer kan gebruiken en dat vind ik dan zonde geld

Maar Khad zoiets, als dat daadwerkelijk helpt om de temp van de inlaatlucht (merkbaar) lager te houden dan zou ik dat mooi kunnen doen als de DP los voor me ligt..

Boom

en dat vraag je met deze temperatuur micdee??  ;D Nu al weer aan koude dagen zitten denken... of hopen? Gaat et turbootje wel weer wat harder ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

micdee

Over temperatuur gesproken... en dan nog meer het meten daarvan...

Tijdens mijn voorgesprekje, met de mijnheer die het voetje gaat solderen (vandaag  ;D), ook even over temperatuurmeters gehad.

Hij had het er over dat de "probes" welke je dan moest gebruiken zo klein mogelijk moesten zijn om snelle metingen te kunnen doen.

Tevens liet hij me een temp sensor zien wat volgens mij in feite een (soort) weerstandje is.. hij had het over een 47K(ilo) Ohm sensor die 47 zou overeenkomen met 18 graden celsius.  Ik weet echter niet hoe snel die dingen kunnen meten, maar daarmee zou je natuurlijk een hele leuke meet opstelling kunnen maken met een aantal van die dingetjes... :) (ideetje wellicht)

micdee

weet toevallig iemand hoe die electronische temp-meters werken die je bij elke auto-styling zaak los kan kopen... werken die dus ook met een "weerstand" sensor?????