Bodem tectyleren

Gestart door Taranis, 18-02-2006 16:29:53

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Gister de roffel even op de brug gehad en het viel me op dat de bodem er nog prima uit ziet voor een auto van 14 jaar oud. Om dat de komende jaren ook nog zo te houden zit ik er over te denken de bodem te (laten?) tectyleren. Ik heb ff zitten zoeken op het forum, maar het enige wat ik kan vinden over tectyleren, is het tectyleren onder de motorkap en wat zijschermen. Het gaat mij om de bodem.

Iemand ervaring hiermee? Is het überhaupt zinvol? Als ik de bodem in de tectyl zet, zijn er aandachtspunten of andere plaatsen die ook in de tectyl gezet zouden moeten worden?

Alvast bedankt!  8)

Sven850GLT

Ik heb er ook over gedacht. Maar heb er eens aandachtig naar gekeken en ik kwam tot dezelfde conclusie als jij: voor een auto van 14 jaar ziet het er nog allemaal piekfijn uit.

Heb het nog even overlegd met een monteur maar die zei ook dat het echt niet nodig was omdat deze auto's af-fabriek al ontzettend goede roestbescherming hebben.

Wat wel zinvol is: 's winters als er flink gestrooid wordt 1x in de week stevig met de hogedruk de wielkasten en de bodem afspuiten. Je kunt nog zo'n goede bescherming hebben tegen roest, op den duur knaagt dat zout ook een volvo weg.

elianmars

Ik zou alleen de eventuele beschadigingen behandelen, maar de rest lekker zo laten.

speedyT5

Inderdaad, 14 jaar oud en een prima bodem heeft tectyleren ook geen zin meer. ALS er al roestvorming is opgetreden is het nu toch al te laat.

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Taranis

Citaat van: speedyT5 op 18-02-2006 23:11:16
Inderdaad, 14 jaar oud en een prima bodem heeft tectyleren ook geen zin meer. ALS er al roestvorming is opgetreden is het nu toch al te laat.

Eh, volgens jouw redenering heeft het dus nooit zin? Óf de bodem is nog prima en het heeft geen zin, óf er is al roestvorming opgetreden en is het al te laat??

@ Sven: dat afspuiten gebeurt dus steevast elke zaterdagmiddag. Het enige wat me laatste tijd opvalt is dat die plastic kappen in de wielkasten voor niet meer netjes afdichten, zit op sommige plekken een kier van een centimeter tussen  :-\

M a r c

Absoluut nutteloos. De wagen heeft af-fabriek een complete ML-behandeling gekregen. Misschien doe je met een laag tectyl wel meer kwaad dan goed.... (het zou met elkaar kunnen reageren).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Taranis

M a r c

Citaat van: Taranis op 19-02-2006 13:24:01
Citaat van: M a r c op 19-02-2006 13:20:19
ML-behandeling

Uh, wat is dat?  :-[

Een soort semi-transparante coating die ook in alle holle delen wordt gespoten/gegoten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Taranis

Citaat van: M a r c op 19-02-2006 13:26:55
Citaat van: Taranis op 19-02-2006 13:24:01
Citaat van: M a r c op 19-02-2006 13:20:19
ML-behandeling

Uh, wat is dat?  :-[

Een soort semi-transparante coating die ook in alle holle delen wordt gespoten/gegoten.

Aha... tnx :)

Taranis

Citaat van: Luc op 16-03-2006 04:34:35
Ik heb nog nooit een 850 zien roesten, behalve een enkele station, in de hoeken van de achterklep.
Op de plaatselijke sloop heeft er een gelegen, volgens mij een 92-er of vroege 93-er, wit, sedan, van voor en achter flink gebotst, maar omdat ie boven op een andere auto lag kon je er overal mooi onderin kijken : 850's roesten niet, op een enkele station na dan.

Toch kunnen ze d'r wel wat van hoor... heeft hier bijna 3 jaar één van de eerste 850's (zo'n mooie rooie GLT, kenteken DH-RJ-**) bij AVH Auto's op Kapelle te koop gestaan voor de schandalig hoge prijs van 1950 euro, hij was nog niet de helft waard. De rechterzijkant zat in elkaar, maar aan het kofferdeksel was ie flink aan het roesten geslagen, en ook de portieren en motorkap waren begonnen. Het opvallende was alleen dat terwijl het rechtervoorscherm echt flink in elkaar zat en het portier en de dorpel ook, dat die niet gingen roesten, zelfs niet na 3 jaar buiten staan. Heb er afgelopen zomer nog 700 euro op geboden, leuk project of onderdelenbak... nu is ie gesloopt  :'(
In Zweden ook genoeg 850's en S70's met roest gezien, maar dat is vaak ook een kwestie van nooit schoonmaken en wel door de pekel rijden :) 't Duurt lang, maar uiteindelijk roest ook een Volvo :P (en dat duurt dan ook weer lang ;D)