starten

Gestart door carpenterjohan, 13-03-2006 18:18:16

Vorige topic - Volgende topic

carpenterjohan

Hallo mensen :),

Ik heb een vreemd geluid bij het starten van mijn volvo 850 2.5 20v. Gedurende een seconde na het starten hoor ik een vreemd blubberend geluid uit de uitlaat. De motor draait heel even vreemd met een onregelmatig getik. Heeft dit met de klepafstelling te maken? Het gebeurt alleen wanneer ik met een koude motor start.

Zolang ik de auto heb is dit al zo, de meneer van de garage zei iets over automatische klepstelling, hoort zo etc. Is dit werkelijk zo? Ik heb mijn twijfels vandaar deze vraag.

Wie kan mij helpen?  :D

thuur

De klepspeling valt idd niet af te stellen. Er zitten hydrolische klepstoters in die vanzelf de juiste speling hebben. Nadeel van deze oplossing is het getik wat ze gaan vertonen al naar gelang de vervuiling. Zolang het getik binnen 10 minuten weg is en niet in de auto hoorbaar is, is er niets aan de hand (zie ook je instructieboekje).

Onregelmatig hoort je auto echter niet te lopen. Wat is het toerental dat je motor maakt direct na de koude start (niet aan het gaspedaal komen!)? Is er ook een benzinelucht waarneembaar na de koude start?

Gr 8)

carpenterjohan

De auto maakt bij een koude start een verhoging naar 1400 toeren ongeveer, en zakt vervolgens naar 1000 toeren en na een stukje gereden te hebben draait de motor stationair 900 toeren.

Het is heel kortstondig dat de motor dat aparte geluid maakt.

thuur

Klinkt goed!

Maar ruik je ook benzine net nadat je gestart hebt?

Gr 8)

carpenterjohan

ik ruik geen benzine, ik hou alleen niet van het geluid wat de motor produceerd bij een koude start. Hoe kan ik dit verhelpen? Zeer bedankt voor de reactie tot dusver toe! Ik ben erg blij met dit forum!
Vriendelijke groet Johan! ;)

Wie kan mijn drukgroep goedkoop vervangen zodat ik van het gekreun af ben?  :-[

Nooit meer anders dan VOLVO! Ik zit te denken aan een S60...........

ThomasGLT

Iedere auto is pas stiller als de motor warm is toch. Verder rijd de auto heel stilletjes, of niet dan?

thuur

Je zou eens een flesje injectorreinger in je tank kunnen gooien en dan een flink stuk gaan karren. Schroom daarbij niet als de auto goed op temp. is om eens flink gas te geven en wat toeren te maken. Let daarna op tijdens het starten of je verschil merkt.

Voor koppeling en drukgroep aangelegenheden: stuur maar een PB 8)

Gr ;)