versnellingsbak en koppeling

Gestart door marc-850, 15-12-2007 19:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijnand

Citaat van: dennis850estate op 16-12-2007 19:58:44
Doorrijden en uitstellen is aan jezelf maar eigenlijk geen optie. Ik spreek uit ervaring, zo ook daytonawim en een aantal anderen dat van uitstel extra kosten en ellende komt.

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heeft Dennis van mijn 850 de koppeling vervangen. En zijn advies in dit topic bleek bijzonder waardevol! Van de drukgroep waren de meeste vingers nagenoeg weggesleten, het druklager stond op punt van vastlopen en het had niet veel gescheeld of de koppeling had het begeven, met alle gevolgen van dien. Begin maart gaan we naar Oostenrijk, en daar was het gegarandeerd misgegaan. Ik ben heel blij dat ik de koppeling toch heb laten vervangen, ondanks dat er in de bediening nog weinig van de slijtage te merken was (dat is dus geen teken dat er niets aan de hand is). Dennis heeft ook de versnellingsbakolie vervangen en het maakt dat de 850 weer rijdt als een nieuwe! De koppeling kan je nu met één teen bedienen, en de pook schakelt lichter als ooit!

Dennis, nogmaals bedankt!

Groeten,
Wijnand.

scania164

Hallo
Ik had hem zelf vervangen en was ook net op tijd....drukvingers waren net voelermaatjes ;D ;D
Ook loop je het risico dat je vliewiel een beetje blauw wordt......als je lang wacht.