Slecht aanslaan V70R

Gestart door haRtV70R, 10-03-2006 20:20:28

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Mijn V70R, die ik nu een week heb, wil smorgens moeilijk aanslaan. Pas na een seconde of 5 komt ie pruttelend tot leven, grote pluim uit de uitlaat en daarna alles OK.... Gewoon goed lopen, netjes op 5 poten.

Het is alleen als hij wat langer heeft stilgestaan..

Zou het een (of meerdere) lekkende injectoren kunnen zijn??? ???

Iemand ervaring met dit probleem??

Ik hoor het graag!!!

Gr Huib.. ;)
[move][/move]

thuur

Draai je de sleutel meteen door, of wacht je (net zoals in het boekje staat) minstens 1 seconde op stand II alvorens je de startmotor inschakelt om brandstofdruk op te bouwen?

Wat is de kleur van de rook?

Is er na het aanslaan een overmatige benzinegeur waarneembaar?

Gr 8)

mariah

Kan je in de onderhoudshistorie nagaan wanneer de bougies vervangen zijn. Deze gaan om de 45000 km. Ze zijn aan de prijzige kant om ze preventief te vervangen. ca. 50 euries

Ricardo

Volgens mij heb je het over de gasinjektors en dan krijg je inderdaad hetgene jij hebt: slecht starten na langer stilstaan.

thuur

Citaat van: Ricardo op 14-03-2006 01:40:36
Volgens mij heb je het over de gasinjektors en dan krijg je inderdaad hetgene jij hebt: slecht starten na langer stilstaan.

Vaak zijn het juist de benzineinjectors wat lekken.......

Voordat je start: Bougies eruit draaien en eens goed snuiven in de verbrandingskamers ;)

Gr 8)

haRtV70R

Bedankt voor alle tips!

Ik wacht idd 1 sec voordat ik doordraai naar ''starten''.
Heb eens op de kleur vd rook gelet en die is pik zwart.. benzine dus..
Krijg steeds meer het vermoeden dat de injectors lekken. Zal de
bougies er eens uit draaien.. FF snuiven :P :P :-\

Gr Huib ;)
[move][/move]

thuur

Als je de injectors nu verdenkt kun je een flesje injectorreinger proberen. Ff flink gassen voordat je m weer een paar dagen weg zet. Kijken of je verschil merkt.

Gr ;)