stuurwissel

Gestart door Edj, 24-03-2006 17:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Edj

Stel ik wil mijn stuur wissellen (V70) voor een andere kleur ofzo, gaat dat makkelijk of moet je dat met speciale pullytrekker doen.

Mijn huidige stuur is compleet met airbag, kan ik die airbag dan gewoon overzetten op een leeg stuur waar de airbag vanaf is?

b.v.d. eduard
Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

ed

Dag naamgenoot!

Het wisselen is eenvoudig, je hebt alleen een torx nodig van een cm of 8 om de kap van het stuur los te maken. Deze zitten aan de achterkant van het stuur. Verder een grote ratel met iets van 23 mm om het stuur zelf los te draaien. Wel eerst de accu los, want een airbag terugkoppen is niet zo fijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Vertigo

Airbag kan je inderdaad gewoon overzetten.
Zoals door ed al is aangegeven heb je een torx schroevendraaier en een ratel nodig.
Stuur een kwartslag draaien, dan kan je aan de achterkant van het stuurwiel 2 schroeven losdraaien. Kwartslag de andere kant op en weer twee schroeven losdraaien.

Nu kan je de airbag naar voren halen. Stekkertje aan de achterkant van de airbag loskoppelen en de airbag is vrij.

Nu kan je een bout waarmee het stuur zelf vastzit losdraaien met een ratel. Is de bout eruit, zet het stuur recht en markeer dan even met een stift de positie (op de as) zodat je het andere stuur er direct recht op kan zetten.
Nu kan je het stuur eraf trekken (kan wel een beetje vast zitten).

zoals ed ook al schreef ACCU LOSKOPPELEN om te voorkomen dat je de airbag in je gezicht krijgt!!! (Tevens voorkomt dit dat het storingslampje gaat branden na een stuurwissel)

Edj

Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5