Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike H.


big ben

#1276
Goed, de 20v doet voorlopig wat die moet doen.........nog steeds erg veel "schik" van  ;) :eusa_clap: .

Behalve een paar kleine dingetjes die al enkele weekjes aan de gang waren, omdat de 20v heel even op de tweede plaats kwam  :eusa_shhh:, later daarover meer.

Wat is er aan de hand:  wanneer ik moest afremmen bijv. voor een stoplicht dan trok de 20v naar een bepaalde kant, zelfs zo dat ik het gevoel had dat moest tegensturen. Dat kan natuurlijk niet goed zijn, maar zoals zo vaak je weet dat er iets aan de hand is maar het komt er nog niet van. Gewoon om allerlei redenen bijv. omdat ik moet werken .....na werktijd nog een keer moet werken (grillmeister) , nog geen vakantie heb, anderen op vakantie zijn die ik daarvoor wil raadplegen enz.

Gisteravond dan toch maar op de brug gezet en de conclusie was erg snel gevonden, ik dacht aan een vastzittende rem, speling op een draagarm of wat dan ook. Wat blijkt nou..... aan één kant moet de binnenste stuurkogel worden vervangen en aan de andere kant de buitenste, als ik het goed heb onthouden is de buitenste de boosdoener  ::). Daar zit toch wel een zodanige speling op dat dat de oorzaak is.
Wat verder nog aan de orde kwam dat de achterasrubbers aan vervanging toe zijn, daar is nml. een stuk uitgebroken.....



Alle onderdelen zijn inmiddels besteld en de afspraak staat  ;)

Verder nog een zgn.  "goodie" geplaatst een OEM of een IPD USA style zijn toch wel aan de prijs, daarom zelf maar aan het klussen geweest  ;D:




Verder nog een maagdelijke km stand behaald, vooral de laatste meters toch maar op de parallelweg gereden zodat ik bijtijds kon stoppen  :eusa_think: :eusa_shifty::



Wat dan nog meer ?? ......de Starlet was inmiddels alweer vier jaar in bezit, en niks dan lof over dit praktische autootje maar je wilt toch wel een keer wat anders ( lees vader wil dat)  ;D.

Bij de plaatselijke garage waar ik met regelmaat kom .....wel of niet met eigengemaakte gehaktballen, heb ik dan maar "een balletje" opgegooid dat ik wel gecharmeerd was van een Peugeot 206 CC. Claudia was het hier ook wel mee eens maar of dat dan haalbaar was , tenminste wat wij er bij wilden doen dat was dan maar de vraag.
Volgens de garage moest dit niet onmogelijk zijn, maar ik had natuurlijk nog wel e.e.a. op mij  verlanglijstje.

#Climate control
#Lederen bekleding
#Acceptabele km stand ( het is geen Volvo)  :P
#Lichtmetalen velgen
#Technisch in een goede staat

Vervolgens enkele weken later een berichtje van de beste man dat hij er één "gevonden" had of ik even mee wilde kijken. Net 97.000 km op de klok, alle eisen die ik graag wilde zaten erop en de 206 was zgn. Scheckheftgepflegt, en de prijs was goed  :D.
Het was bijna te mooi om waar te zijn, wat mankeerde er dan wel aan....... aan de rechterzijde +- 10 kleine parkeerdeukjes
::) en heel erg smerig, niet onoverkomelijk maar toch. De vorige twee "Frauen" die de 206 in bezit hadden gehad hadden er toch een ander gevoel bij dan wat ik bij een auto heb  :P.
Eenmaal onder de carport geen tijd voor een dakloos ritje maar vervolgens twee dagen ploeteren en kleien, polijsten, voeden e.d. het resultaat mag er zijn. Voor de parkeerdeukjes staat al een afspraak zodat dit ook weer word opgelost, ik kan mij er aan storen en er vallen nog wel meer belangstellenden over met "je hebt er wel veel deukjes in zitten" .......niet dat het mnij wat kan schelen hoor  :eusa_liar:.

Wanneer het lukt gaan we er met regelmaat een stukje in sturen , geweldig wat een leuke ervaring  8). En natuurlijk een paar plaatjes bij het verhaal  ;)









Zonnebrandcreme oid:



Dit is alleen van het "enorme" dak van een 206  ::)



Wat ik dan ook niet weer kan laten om ook deze te upgraden  :-\ ;).....een set Ouragan 16 inch te kopen die natuurlijk weer in een mooie kleur en staat moeten worden gebracht. Eerst glasparel stralen en voorbewerken en in kleur spuiten, ik het de Volan kleur maar aangehouden  :angel:











Deze komen er in het voorjaar onder van 2018, eerst maar eens de andere set Scirocco velgen verder klaar maken als winter velg. Dit zijn dezelfde velgen die er nu onder zitten. Voor deze auto vind ik het een erg mooie set, deze heb ik erbij gekocht zodat de huidige set verkocht kan worden incl. banden zodat ik er toch nog redelijk onder vandaan kom. De winterbanden heeft Henry (classic V70) voor mij meegenomen vanuit Hoofddorp, waarvoor nogmaals hartelijke dank  :eusa_clap:. Onder het genot van een kop koffie, de gastvrijheid  en de vriendschap van de buldog bijgepraat over allerlei zaken.

De CC staat er nu zo bij :









Tot slot nog een paar van de 20v .........dat is een blijvertje, de taxatie is weer voor de komende drie jaar geborgd  :angel:







Filmpje  ;D

Zoals gewoonlijk :

to be continued   :D

KIM


Sharan83


peteRRR

Lekker bezig Ben,....mooie waarde ook :eusa_clap:

Das wel wat anders dan de dagwaarde uit een boekkie ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Die 206 CC's zijn leuke auto's en rijd ook verbazend goed.  En de 850, wat een plaatje blijft het toch  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

)()()sT

Leuke update weer.... Jij durft! Van een ultra betrouwbare Japanner naar een Fransoos :o ;D
Altijd leuke auto's gevonden, die CC'S!

Vulk


henry classic v70

Was zeker gezellig Ben, ook lekker kunnen bijkletsen  ;D
Hier ook ervaring met de 206 1.6 16V (op gas), deze motoren zijn goed voor hoge kmstanden
Zeker mooi zo'n cabrio, lekker in de zomer en met z'n "hardtop" comfortabel in de winter en die 16" Ouragan waren ook de velgen die ik bedoelde, staat super!!

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Benieuwd hoe het je bevalt :)

big ben

#1285
Goed, waar was ik gebleven............

Het was de bedoeling om voor 31 oktober de 20v weer apk gekeurd te hebben, dus was ik vol goede moed begonnen om e.e.a. te verzamelen. Dan "aanbieden" bij de plaatselijke garage , apk-tje erop en weer doorrrrr  :D , maar het verliep dus niet zoals ik had gedacht. Wat ik er nu wel weer van geleerd heb is om minimaal een maand van te voren een apk te laten uitvoeren  :evil:.

Zoals eerder beschreven was er een stukje aluminium uit de achterasrubbers geknapt, dus bestellen maar net als een binnenste/buitenste stuurkogel, schijfremmen/blokken en de aluminium draagarmen inclusief PU bussen die ik van Cornelis B had overgenomen, daar was ik wel blij mee  :angel:
Vervolgens begonnen met het gemakkelijkste , dat dan weer wel ik was erbij voor de hand en spandiensten  ;D (anders zou je er bijna wat van gaan denken) .
Eenmaal aangekomen bij de rubbers, moertje eraf , boutje eruit de achteras uit elkaar voor zover nodig nieuwe erin en klaar.....

Niks van dat alles, ik heb het al diverse keren gelezen dat de bouten zich compleet vast vreten in het aluminium, ook hier was dat het geval.
Wat was dan de bedoeling? ik had bij Mike H. een achteras geregeld en dan volgens advies deze helemaal te renoveren inclusief de achteras bussen. Tussendoor zou ik dan de GLT aanbieden voor apk voor 31 oktober .....in de hoop dat de keurmeester dit over het hoofd zou zien  :azn: :eusa_shhh:.

Helaas pindakaas, een half uur na aanbieden al een telefoontje dat dit niet goed ging komen zo, terwijl ik net had zitten opscheppen dat alles gedaan was  :angel: ::).

En aangezien ik zeer krap in de tijd zit, en er nog gewerkt moet worden dit dan toch maar bij de garage laten doen. Ze hadden wel beloofd om foto's te maken, en dan had ik nog een vraagje of ze dan wel de remslangen wilden vervangen en de achteras netjes af te werken..........ze weten dat ik dan als bonus met flinke huisgemaakte gehaktballen aankom zetten  :P

De bestelling, alles besteld bij autodoc, kleine week later kwam de bezorger met een gekromde rug aan de deur  ;)



Schijven en stuurkogels gemonteerd, meteen behandeld met zwarte rustoleum voor de looks



De draagarmen waren wel aan vervanging toe, de laatste keer dat dit was gedaan was in 2011 en 85.000 km later en waren van FEBI.

Fuseekogel






De draagarm rubbers...........bij remmen trok die "wel een beetje" naar links  :azn: alhoewel dit van de laatste paar honderd km' s was  :azn:



De achterasrubbers van begin tot eind, zoals te zien is is één van de blokken voorzien van boortje nr 4 daarna met de beitel erop zodat de spanning van de bouten af was.









Helaas moeten deze maar een andere keer  ::), ik kon er nu ook niks meer aandoen:



En het is alweer gefikst  :evil:





Geheel overbodig was het ook niet  :o :





Verder vandaag de winterbandjes weer geplaatst en een frisse wasbeurt  8)





En wel een paar dagen te laat maar toch......





Verder nog geklust aan de CC :

Velgen geschuurd, en gespoten in een iets donkerder tint, moet zeggen dit staat zeer goed evenals de verwijderde peugeot logo's op de velgen. Ook zijn alle deukjes verwijderd aan de rechterkant zaten er 14 in  ::). Oja en de achterverlichting getint  ;D....... (het houd niet op, niet vanzelf)  :P













Wat dan verder........de CC is "klaar" , en bij de 20v gaan we gewoon door met het vervangen wat nodig is, het komt wel goed.

En wat natuurlijk het belangrijkste is ik kan er nog steeds ontzettend van genieten !!  :D

yannickdv

Wat blijft het een mooie auto! Goed bezig. Verse achteras is echt heel fijn.

De CC is ook een charmante verschijning zo ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

razorx

Dank je voor je heerlijke leesvoer en de erg mooie plaatjes!

elianmars


t_w

Lekker bezig!

't wagenpark staat er weer strak bij, glad wark!