Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

henry classic v70

Citaat van: big ben op 19-11-2017 21:49:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-11-2017 20:34:25
Citaat van: Dirk342 op 07-11-2017 13:28:12
Fijn dat het weer is opgelost Ben en schei uit over die nokkenassensors.... Ondingen :(

Liep een beetje achter op het forum :-[. Thanx voor de verrijking Dirk. Ik had idd de ECU niet meegenomen in m'n hersenspinsel ;D

Rijdt de auto nog steeds goed Ben?


Jazeker !  helemaal weer goed......dit was dan de tweede keer dat de sensor het heeft begeven, één keer bij +- 245K en deze keer.
De 20v heeft inmiddels 450K gedraaid het blijkt dan dat ze ongeveer 200K meegaan  ;), inmiddels ligt er weer één in de kofferbak inclusief een bobine.
Je zal maar langs de weg staan  :P.

Verder is het onderstel perfect uitgelijnd inclusief de achteras dat kon deze keer weer makkelijk, Dirk gaf de tip dat het afstellen van de achteras kruislings werkt.
Het trillen bij afremmen is nu verleden tijd, ik dacht eerst dat het aan de achter remschijven lag maar zo zie je maar wat "verse" achterasrubbers kunnen doen  :D. Voor het mooie de andere binnenste stuurkogel  en stuurhuis hoes ook maar gewisseld, er zat geen speling op de axiaalkogel,  maar de schroefdraad was niet netjes meer, zodat het uitlijnen zou worden belemmerd.

Verder dik tevreden met de 850....voorlopig mag die blijven ! 8)


.....heeeel lang toch  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben

#1321
En weer dooooorrrrr........

Inmiddels 456.000 km op de klok en de 20v bevalt nog prima, het is net of je er steeds meer plezier in krijgt. Een enkele keer een duimpje bij het stoplicht of een vraag op een parkeerplaats gewoon erg leuk. Gekocht in oktober 2003 met 239.000 km en geen enkele notie van hoelang ik deze Volvo zou rijden.
Dat onderhoud belangrijk is was wel bekend maar het ook uitvoeren is dan een volgende punt, helaas ben ik meer van het koken en knutselen. Wanneer ik enkele blogs lees dan kan ik daar stinkend jaloers op zijn, geweldige kennis paraat en en "lijkt" of het allemaal niets voorstelt. Maar Ben zou Ben niet zijn wanneer hij geen netwerk had opgebouwd door de jaren heen  ;D. Ik had alle spullen weer verzameld waarvan ik dacht dat ze nodig waren en dat bleek inderdaad zo te zijn. Van loslatende handrem tot een moeilijk gangbare remklauw, het kwam allemaal weer voorbij  ;):

Om te beginnen waren de veerpootlagers en rubbers aan vervanging toe, bij nader inzien om mij te schamen.... foei , foei  :-[. Later meer , aan Arjen gevraagd of hij nog een set veerpoten op voorraad had, en daarop kwam het antwoord normaal of verlaagd?. Dat was voor mij een makkelijke keuze, ik reed al lange tijd met 4 cm verlaging en dat stond zo goed  8) het comfort werd steeds minder...... :eusa_whistle:


Vervolgens de gekochte artikelen:

2x Remschijven ATE.
2x Voorpoten met 40 mm verlagingsveren waarvan +- 700 km onder een Volvo gezeten.
2x 40 mm verlagingsveren achter.
1x Handremset.
1x Oliefilter.
1x Benzinefilter.
1x Remlauw rechtsachter.
1x Remblok set achter.
5,3 ltr Valvoline olie Longlife.



De oude veerpoot met 40 mm Intrax verlaging:



Hier het schaamte-moment, ik wist dat deze slecht was maar dit sloeg alles  :-\

Veerpootlager

Wat ook nog een puntje was , dat was de handrem deze had losgelaten na al die jaren....twee weken terug eruit gehaald om een vastloper te voorkomen:



Binnenkant/buitenkant remschijf rechtsachter, door een slechte klauw was dit het resultaat. Bij de laatste klus is dit niet naar voren gekomen, dit is dus in enkele maanden onstaan.




En dan verder het leuke werk, de montage van de nieuwe producten en het uitlijnen. Ik ken de 20v totaal niet terug........"smooth" over Neerlands wegen  8)











Na drie uur READY TO GO.....



Bij thuiskomst nog snel vastgelegd hoe de 20v op de pootjes staat, misschien dat de voorkant nog iets na zakt  8)





Dat was het dan wel.....en nu ?? op zoek naar een rechter voorscherm, de linker is er al. Helaas heeft de roestduivel wederom toegeslagen , de eerste blaasjes zijn helaas weer zichtbaar  :azn:.
En dan nog een leuke gadget een originele voorspoiler van een A1 , deze behoorde aan het spoiler pakket wat toen de tijd verkrijgbaar was. Deze zal mee gespoten worden met de voorschermen, tzt zal ik een foto plaatsen  :D.


razorx

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Weer heerlijk bezig Ben, met dat juweeltje van je.

elianmars

Lekker bezig geweest, Ben!

Man man, wat glimt die lak!!  8) :eusa_drool:

Ewout Schalkwijk

Dat lager is wel echt op  ;D
Blijft een schitterende kar Ben :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Mooi Ben! Leuk, weer een update van jouw kant 8)
Die auto blijft idd glimmen, de mooiste alter 1 van NL. Wat voor veren zijn het eigenlijk?

koen.s


Emiel

Mooi man, lekker bezig

Spoiler had ik ook op de GLT, smoelt zoveel beter  8)

The Volvoboy

Kwijlmateriaal... Ziet er echt fantastisch uit Ben! 8) En zo'n nieuw onderstel is heerlijk. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Mooie klus Ben en een gruwelijk mooie Alter 1
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Prachtige bak en nieuw spul er onder is altijd fijn  :eusa_clap:

big ben

Citaat van: razorx op 18-04-2018 22:49:44
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Weer heerlijk bezig Ben, met dat juweeltje van je.

Dank U!  ;)
Citaat van: elianmars op 18-04-2018 23:21:35
Lekker bezig geweest, Ben!

Man man, wat glimt die lak!!  8) :eusa_drool:

Vorige week net met de polijstmachine gedaan  8)
Citaat van: )()()sT op 19-04-2018 07:40:37
Mooi Ben! Leuk, weer een update van jouw kant 8)
Die auto blijft idd glimmen, de mooiste alter 1 van NL. Wat voor veren zijn het eigenlijk?

Oke, één van de nettere 850's  ;) de set komt van ET althans daar heeft de eerste eigenaar ze vandaan.

Ik dacht te lezen Pro Sweden (pro parts?)



Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-04-2018 00:10:15

Dat lager is wel echt op  ;D
Blijft een schitterende kar Ben :D

Erg hé , ik vond 'm al zo mooi op de pootjes staan  ;D

Citaat van: koen.s op 19-04-2018 07:53:23
Mooi Ben, prachtige 850  8) :eusa_clap:

Dank !

Citaat van: Emiel op 19-04-2018 09:01:45
Mooi man, lekker bezig

Spoiler had ik ook op de GLT, smoelt zoveel beter  8)

Ben nu weer up-to-date, tenminste dat geloof ik  :P, die spoiler gaat wel eerder naar de spuiter  ;D

Citaat van: The Volvoboy op 19-04-2018 09:46:38
Kwijlmateriaal... Ziet er echt fantastisch uit Ben! 8) En zo'n nieuw onderstel is heerlijk. :)
Citaat van: cornelis-b op 19-04-2018 10:42:39
Mooie klus Ben en een gruwelijk mooie Alter 1
Citaat van: V70geRwin op 19-04-2018 10:53:44
Prachtige bak en nieuw spul er onder is altijd fijn  :eusa_clap:

Van mij mag de voorkant nog wel wat lager, maar dan zit ik aan een schroefset......dit rijd zoveel beter  :angel:

Zo staat de 20 v er nu bij:


Chevyeddy

Phoooeee knappe kar zeg! Wat ziet ie er goed uit.
'02 MB E500 (daily driver)
'98 Volvo s70r 2.3 AT, Mystic Silver (verkocht)
 ̶'̶9̶9̶ ̶V̶o̶l̶v̶o̶ ̶s̶7̶0̶ ̶2̶.̶4̶ ̶M̶T̶,̶ ̶M̶y̶s̶t̶i̶c̶ ̶S̶i̶l̶v̶e̶r̶ ̶(̶g̶e̶d̶e̶m̶o̶n̶t̶e̶e̶r̶d̶)̶
'79 Chevrolet El-camino LS 5.7 AT
'05 Ford Mustang convertible 4.0 AT

henry classic v70

Staat er prachtig bij Ben, hele mooie Alter 1... mooiste van NL  :eusa_clap: :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Died850

Leuke update, en lekker gewerkt. Staat er weer prachtig bij deze alter 1!! Echt een hele mooie wagen om te zien.