Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Citaat van: Chris op 19-03-2011 21:54:59
Wat een onwijs strakke bak zeg. Ik zie/lees dit topic voor het eerst eens door.

Heb je die auto van de band gehaald en bewaard ;D?

Hulde voor zo'n project!

Grappig  ;D een  echte "barnfind" maar niet heus  ;)............. ik ben er gewoon erg zuinig op :eusa_shifty: het wordt met de jaren gekker.
Wel bedankt voor de complimenten  :eusa_clap: (altijd leuk) de meeste mensen zijn daar niet zo scheutig mee .

:D

Chris

Citaat van: big ben op 19-03-2011 22:00:36
Citaat van: Chris op 19-03-2011 21:54:59
Wat een onwijs strakke bak zeg. Ik zie/lees dit topic voor het eerst eens door.

Heb je die auto van de band gehaald en bewaard ;D?

Hulde voor zo'n project!

Grappig  ;D een  echte "barnfind" maar niet heus  ;)............. ik ben er gewoon erg zuinig op :eusa_shifty: het wordt met de jaren gekker.
Wel bedankt voor de complimenten  :eusa_clap: (altijd leuk) de meeste mensen zijn daar niet zo scheutig mee .

:D

Ik vind dit gewoon heel leuk, om een alter I zo strak erbij te zien staan.

Het wordt meer en meer het tegenovergestelde als je ze ziet rijden ;).

fbm

Citaat van: big ben op 19-03-2011 22:00:36
Wel bedankt voor de complimenten  :eusa_clap: (altijd leuk) de meeste mensen zijn daar niet zo scheutig mee .

Ze gaan hem volgende week wel zien op de meeting en zullen zien dat het terecht is!  8)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

big ben

Dat is een tijd geleden  ::)................. even een update:

Vanavond  het boodschappenlijstje gemaakt voor DE grote beurt, de 20v was er aan  toe, letterlijk en figuurlijk  ;)
Alles  gecontroleerd van voor naar achter, links naar rechts "bijna" alles oke......... en dat voor 19 jaar jong  :laugh:

Wat hebben "we" ( prive monteur van Florian and me) gezien :

2 x draagarm
Nieuw koelvloeistof tankje  ;D
Motorsteun rechtsonder                 (Goed gezien Johann)
rechter stuurkogel hoes(je)
Kering krukas distributiekant
Gasklephuis zonder verdikking
Multiriem (piept  ::))
Span en Looprollen (imi is niet zo goed  :eusa_whistle:)
Motorflush Forté
Brandstoffilter
Olie, Bougies,filter
interieurfilter
Afvullen airco
En als laatste 2 mini gaatjes in de uitlaat............ 355.678 km toch maar een ander opsnorren

Volgende week in de avond uurtjes alles voor elkaar maken, word vervolgd!  :eusa_dance:

big ben

Citaat van: big ben op 15-06-2011 19:48:11
Dat is een tijd geleden  ::)................. even een update:

Vanavond  het boodschappenlijstje gemaakt voor DE grote beurt, de 20v was aan een er aan toe, letterlijk en figuurlijk  ;) Alles na gecontroleerd van voor naar achter, links naar rechts "bijna" alles oke......... en dat voor 19 jaar jong  :laugh:

Wat hebben "we" ( prive monteur van Florian and me) gezien :

2 x draagarm
Nieuw koelvloeistof tankje  ;D
Motorsteun rechtsonder                 (Goed gezien Johann)
rechter stuurkogel hoes(je)
Kering krukas
Gasklephuis zonder verdikking
Multiriem (piept  ::))
Span en Looprollen (imi is niet zo goed  :eusa_whistle:)
Motorflush Forté
Brandstoffilter
Olie, Bougies,filter
interieurfilter
Afvullen airco
En als laatste 2 mini gaatjes in de uitlaat............ 355.678 km toch maar een ander opsnorren

Volgende week in de avond uurtjes alles voor elkaar maken, word vervolgd!  :eusa_dance:
Citaat van: tom480 op 15-06-2011 20:37:06
Dat is een mooie lijst, Pak je dan de schokbrekers (verlaging :D ) ook aan ?

:eusa_wall: natuurlijk dat komt er ook bij.

arjen850

big ben

Citaat van: arjen850 op 15-06-2011 23:26:23
Dus je bak moet er "even" af? :(

SORRY........... distribitie kant  ;) het valt dus mee,  tegelijk dan ook maar "de" verdachte span en meeloop rollen en de multiriem vervangen die het piepen bij koude start veroorzaken. Klein beetje gas en het is over  ::)

big ben

Vervolg............... Voor de geïnteresseerden   ;) de beloofde foto's:

1 ) Zo ben ik begonnen, alles overal en ergens gekocht voornamelijk van "ons" forum

2)  Één van de voor schokbrekers die aan vervanging toe is 355.000 km

3)  Een profi veerspanner is leuk  :D

4)  Van een hoes blijft ook niets over  :)

5)  "Nieuwe" veer en schokbreker met 35 mm verlaging, omdat de post te laat was........ stuurhuishoes gebruikt past     precies  :D (kleine aanpassing met stanleymes)

6) Vervolgens kwamen we deze tegen.............oud

nieuw

7) Dan verder met de draagarmen.........

8) Kapotte krukaskering

9) Vergaan motorsteun rubber rechtsonder

10) Eindstuk los branden, moertje breekt natuurlijk af  :eusa_wall:

11) Zoals het hoort  :D

Morgenavond het vervolg............. Wat dan, distributie?? , kering vervangen, volvo multiriem monteren, dan hoop ik van het "geschreeuw" af te zijn  :eusa_doh: en volvo bougies plaatsen. En vandaag kwam ik er nog achter dat de bovenste motorsteun ook kaduuk is  :D
Gaskephuis is ook nog gewisseld voor'één zonder knobbel.

(morgen fototoestel meenemen  :eusa_whistle: )

Grt  :angel:

Taranis

Zo, dat zijn geen halve maatregelen! :eusa_clap: Mooi werk!

Leuk om te zien dat je de GLT in zo'n goede staat houdt!

big ben

Dank je  :D.............

Als ik het niet doe ben ik er binnen een 1 a 2 jaar vanaf, nu zijn de kosten te overzien (voor mij).
Voor september weer een taxatie , de vorige is al 3 jaar geleden gedaan, voorwaarde is dat de auto goed onderhouden word  :angel:.
Misschien brengt de 20 v ooit nog een een keer meer op dan € 2500  :eusa_shifty:

Grt  :D

razorx

Citaat van: big ben op 28-06-2011 20:38:10
Dank je  :D.............

Als ik het niet doe ben ik er binnen een 1 a 2 jaar vanaf, nu zijn de kosten te overzien (voor mij).
Voor september weer een taxatie , de vorige is al 3 jaar geleden gedaan, voorwaarde is dat de auto goed onderhouden word  :angel:.
Misschien brengt de 20 v ooit nog een een keer meer op dan € 2500  :eusa_shifty:

Grt  :D
Weer heerlijk om je avonturen met de mooiste Alter-I te lezen.
Het grappigge vind ik dat jij de eerste bent om te zeggen dat je niet handig bent, maar het gebeuert allemaal wel en netjes.

Ik blijf me dat moment van vlak voor de achterhoekmeeting herinneren.
Mooi landschap en vervolgens een wezenloos goed onderhouden Alter-I voor me. Kon er maar één zijn.

Complimenten!

big ben

Citaat van: razorx op 29-06-2011 01:10:17
Dank je  :D.............

Weer heerlijk om je avonturen met de mooiste Alter-I te lezen.
Het grappigge vind ik dat jij de eerste bent om te zeggen dat je niet handig bent, maar het gebeuert allemaal wel en netjes.

Ik blijf me dat moment van vlak voor de achterhoekmeeting herinneren.
Mooi landschap en vervolgens een wezenloos goed onderhouden Alter-I voor me. Kon er maar één zijn.

Complimenten!

Bedankt Yits  :D

In die zin ben ik ook niet handig........ misschien ben/heb ik wel iets van techniebeet :eusa_shifty:,
Ik sta er wel bij en help waar ik helpen kan! , en vraag meestal of "ze" het wel goed doen  ;D.
Tijdens het werk verzorg ik de monteur altijd wel goed, iets lekkers bij de koffie, en gebak voor het gebruik van de garage :eusa_dance:

UserID6342

Misschien brengt de 20 v ooit nog een een keer meer op dan € 2500  :eusa_shifty:

Grt  :D
Dat moet best goedkomen Ben, zoals jij de auto onderhoud.  Daar kunnen velen nog een voorbeeld aannemen en tsjonge wat is en blijft die auto toch mooi.

Jack v

Klasse Ben, helemaal goed. Eeen voorbeeld voor menig Alter I liefhebber.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.