Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

kom van de week nog wel weer even keer langs ouwehoeren :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Shockwave

peteRRR

Even wat puntjes op de i,..hoe mooi is die auto. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

big ben

Het is dan zover 400.000 km, de 20v lang geleden gekocht met een stand van 239.000 km nu 11 jaar later ietsje meer  :angel:. Heb het geloof ik al vaker geschreven, deze Volvo was eigenlijk bedoeld voor "tussendoor".
Veel auto voor weinig geld, zo kon ik dan door sparen voor een jongere middenklasser met een acceptabele km stand.

Het heeft allemaal anders uitgepakt, ben eigenlijk super trots op deze "beer". De buren verklaren me soms voor gek, die rijden liever in jongere Opel en Ford modellen zodat ze om de 4 a 5 jaar € 10.000 of meer erbij leggen  ::).  De onderhoudskosten zullen inderdaad " lager"  zijn  :eusa_shhh:, ik weet wel beter!
Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat je ook zeker hobby aan zo'n auto moet hebben en als je de kosten binnen de perken wilt houden niet schromen om te gaan zoeken naar andere oplossingen.
Wat staat er op het lijstje om vervangen te worden:

Remschijven voor
Remschijven achter
Remblokken voor + achter
Remslangen voor + achter
Termostaat
Rotor
Verdelerkap
Temp. sensor
Stuurstangetjes
Olie + filter
Bougies
stuurstangetjes
Bobine

Gelukkig kan ik dit doen met een Volvo monteur waarmee ik de overige werkzaamheden al diverse jaren doe  :eusa_clap:

Al met al al een kleine € 9000 geïnvesteerd inclusief airco inbouw en aankoop, verstandig  :eusa_think: ;)

Nog een paar plaatjes van de afgelopen jaren/tijd :  ;D

elianmars

twotone

De tank lijkt zich ook langzaam te vullen volgens de BC? ;D ;D Mooie KM stand!  :eusa_clap: :eusa_clap:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

grijzev70tdi

henry classic v70

Je mag dan "al" €9000,= hebben geïnvesteerd maar je weet wél wat je hebt..
Hoe vaak gebeurt het niet dat men een 2e hands wagen koopt en het eerste jaar ook flink wat €uro's moet investeren omdat er achterstallig onderhoud is. Daarbij heb je airco laten inbouwen wat het comfort alleen maar ten goede komt!!

Na 11 jaar en de nodige km's ziet deze Alter I er werkelijk schitterend uit en goed voor nog vele jaren en km's :eusa_clap:

...een prima investering dus ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Als je een nieuwe wagen koopt, ben je dat bedrag na een dag al kwijt aan afschrijving  ;D

big ben

Citaat van: elianmars op 02-07-2014 21:02:32
Als je een nieuwe wagen koopt, ben je dat bedrag na een dag al kwijt aan afschrijving  ;D

En een taxatierapport met een vervangingswaarde van € 7000  :D  ................ ik zou wel heeeel "goedkoop" kunnen rijden  ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

)()()sT

Bij 500.000 doe je het met 200 km/u?

;D

Mooi Ben, het is echt een schitterend exemplaar. Houden zo/dus! 8)

grijzev70tdi