Volvo High Performance Braking System

Gestart door DurkieBoy, 30-11-2005 13:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Johann


johan283

Ik denk dat gezien de prijzen voor de BB setjes voor mij qua budget en straat gebruik een 302mm setje het beste is. Je weet wel die je bij een bekende europese tuner kunt kopen. Dus als mijn standaard remmetjes aan vervanging toe zijn koop ik zo'n setje.

Eugene

Citaat van: johan283 op 01-02-2006 07:41:44
Ik denk dat gezien de prijzen voor de BB setjes voor mij qua budget en straat gebruik een 302mm setje het beste is. Je weet wel die je bij een bekende europese tuner kunt kopen. Dus als mijn standaard remmetjes aan vervanging toe zijn koop ik zo'n setje.

Voor alleen straatgebruik is een 302mm setje idd ruim voldoende. HEt remt al stukken harder dan de standaard 280mm, en je zal echt niet 5 keer achter elkaar een noodstop hoeven maken op 3 minuten.

If it's not blown, it sucks...

johan283

#63
Mwoh als er misschien een idioot voor je rijdt  ::)

M a r c

Citaat van: johan283 op 01-02-2006 14:19:54
Mwoh als er misschien een idioot voor je rijdt  ::)

Idioten moet je inhalen  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Dark Side of the Force is German

bud

piccies


320 mm schijfje


klauwtje


de line-up


past nie echt he



zou zo iets moeten worden, frezen in de orginele , pasbussen met versterkings richel er op lassen....geen goed plan

laat maar

blijft wel een buiten kansje voor  P2 platform eigenaren
setje komt op 500 euro

gr,b
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

johan283

#67
Welk setje is dat nou? Volvo setje van de s60r? heeft de klauw nu slechts één zuiger? :'( da's jammer

Volgens mij kun je een passend bracket uit één dik stuk staal laten frezen? moet je eens kijken bij metaal bewerking bedrijven......  

Jeroentjuh

#68
Citaat van: johan283 op 02-02-2006 20:08:13
Welk setje is dat nou? Volvo setje van de s60r? heeft de klauw nu slechts één zuiger? :'( da's jammer

Volgens mij kun je een passend bracket uit één dik stuk staal laten frezen? moet je eens kijken bij metaal bewerking bedrijven......  

Das volgens mij gewoon een klauw van de Volvo Performance set en zeker geen S60R klauw..... Maar de 320mm schijven waren toch 2 delige schijven?
Zoek een originele bracked te leen en zoek een goede metaalbewerker die ze voor je na wil maken....


Citaat van: eugene op 01-02-2006 10:12:37
Voor alleen straatgebruik is een 302mm setje idd ruim voldoende. HEt remt al stukken harder dan de standaard 280mm, en je zal echt niet 5 keer achter elkaar een noodstop hoeven maken op 3 minuten.

Ik heb ook 302mm remmen (EBC van ET) maar als ik met hoge snelheid goed moet remmen voelt ut nie egt lekker aan....

bud

Citaat van: johan283 op 02-02-2006 20:08:13
Welk setje is dat nou? Volvo setje van de s60r? heeft de klauw nu slechts één zuiger? :'( da's jammer

Volgens mij kun je een passend bracket uit één dik stuk staal laten frezen? moet je eens kijken bij metaal bewerking bedrijven......  

is de 17" set met de bijnaam police uk versie
zijn absoluut niet de R remmen, R remmen zijn van die dikke brembo blokken van aluminium,

maar ze zijn wel lekker groot  ;D en ook het zuigertje van die ene klauw is ff groter als standaard en meer oppervlakte

ik laat het voor nu ff rusten. heb een ander ijzer in het vuur  ;D


@ jeroentjuh
17" 850/ v70/s/c classic BBk zijn idd 2 delig

ik trap hem ( voor me gevoel )  te snel in de abs...nog steeds....druk punt er net tegen aan is een heel dun lijntje, en idd met de 302 is het op snelheid al wat beter, ik heb in ieder geval niet meer het gevoel " help ik knal er op "
ook al andere remstijl geprobeerd...wat langzamer druk opbouwen ( eerst gewicht auto verplaatsen )
maar hij gaat te vlug de abs in. en ik wil het graag eens proberen met wat beters

ken ook wel aan mij liggen hoor, mischien rij ik wel veels te lomp  ::)
en vergeet ff dat er  400 kilo meer ijzer om me heen zit in vergelijk met me vorige auto

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Eugene

ABS heeft er meer mee te maken dat de wielen te weinig grip hebben op het asfalt

If it's not blown, it sucks...

Enno

Past een WP Pro setje ook op mijn auto  ;).

Beetje verlaagd met B6 Bilstein en H&R
Vanaf maart Volan 17 inch velgjes..

Als upgrade van de remmen lijkt het me een leuke investering. Rij graag bij onze oosterburen. De WP Pro set is voor EUR 1846 in de UK te bestllen.

Wie weet hier een antwoord op?


Enno

Over ABS en grip ben ik het helemaal eens.

Is bij mij al lange tijd geleden dat mijn ABS insprong. Ik kijk wel link uit dat ik mijn ABS Moet laten assistenen, want dan is het waarschijnlijk te laat.

Met goede banden en schokdempers moet je wel erg gek doen is mijn ervaring om je abs aan te laten springen. Gaat ABS je assisteren is je remweg verdubbeld. Dat wil je juist niet. Dan maar defensiever remmen.

Eugene

De WP set zou zonder spacers passen in combinatie met Volans en Titans. Dit is ook de enige set, samen met AP (maar die hebben een ingebouwde spacer) die zonder spacers passen op de volans en titans.


If it's not blown, it sucks...

Hylco

Citaat van: V70Enno op 09-02-2006 23:39:33
Over ABS en grip ben ik het helemaal eens.

Is bij mij al lange tijd geleden dat mijn ABS insprong. Ik kijk wel link uit dat ik mijn ABS Moet laten assistenen, want dan is het waarschijnlijk te laat.

Met goede banden en schokdempers moet je wel erg gek doen is mijn ervaring om je abs aan te laten springen. Gaat ABS je assisteren is je remweg verdubbeld. Dat wil je juist niet. Dan maar defensiever remmen.

Och, net met al die sneeuw toch eens op een parkeerterrein getest of hij het nog doet. Best een fijn gevoel, want hij kan echt wel erg nuttig zijn. Ga bijvoorbeeld eens remmen met de ene kant op het asfalt en de andere in een natte berm. Houdt je ABS je mooi recht, terwijl je zonder een mooi slingertje maakt (tenzij je oefening hebt enz. enz.)