Afslaan na 2 / 3 km

Gestart door volvoTon, 17-03-2006 09:56:51

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Het volgende probleem:
Auto start meteen en loopt goed,na een minut of 3 schiet ineens de temperatuurmeter omhoog en de toerenteller springt op 3000 toeren terwijl de motor normaal stationair draait.
Vervolgens na 2 of 3 km slaat de motor af en start dan heel moeilijk(heel donkere rook)
Als dit achter de rug is en ik de wagen weer gestart krijg (flink doorstarten) loopt hij voor de rest van de rit weer gewoon.
O ja het lampje van het motormanagement springt ook na resetten telkens weer opnieuw aan.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn????????

volvoTon :( 

@®-

Wat zijn de storingscode's ?

ed

Dit lijkt op een spanningsprobleem op de computer. Wellicht een slechte massa of iets dergelijks. Probeer de voedingsspanning van de computer eens te meten. Wellicht dat die te laag is, of fluctueert.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvoTon

Volgens mij is het probleem OPGELOST ;D
De kabels van het relais waar de ventilator naar toegaan maakte geen goed contact. Ik heb de contacten goed schoongemaakt en het lijkt er nu op dat alles weer functioneert zoals het hoort.
Wat mij wel verbaast is dat een kleine storing in een relais zoveel foutmeldingen veroorzaakt.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

volvoTon :) :)

denkweb

Maar sloegtie nu Links- of Rechtsaf Ton?

;D ;D

volvoTon

Sorrie de motor viel stil ;D ;D

volvoton :)