Powerflex motor steun rubberrrr

Gestart door Johann, 17-11-2002 22:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Roy_Heitzer

Yep,ik vind het een wereld van verschil,positief bedoeld.
En hij klinkt ook nog eens lekker!!
Groeten Roy

Frans Harkema

Ook ik heb een half jaar geleden een Powerflex gemonteerd, mijn kinderen vonden het heel "gaaf", zelf was ik minder te spreken over de herrie die plotseling in het interieur te horen was. Na enkele weken had het ding z'n "plaats" gevonden en nu klinkt het heel goed. Je hebt weliswaar meer roffel-geluid, maar het is niet storend. Of ik er weer één zou monteren in een volgende 850? Nee, dat niet, tenzij de volgende een Turbo zou worden.

Just my 2 cents...

Gelebanaan

CiteerYep,ik vind het een wereld van verschil,positief bedoeld.
En hij klinkt ook nog eens lekker!!
Groeten Roy
Kan me er volledig bij aansluiten. Ik denk dat het verschil beter te merken is naarmate je meer vermogen hebt. Hierbij komt ook nog eens kijken hoe je oude rubber was, was deze nog in goede of redelijke staat dan zal het verschil kleiner zijn dan wanneer deze helemaalversleten was. Inderdaad meer motorgeluid in het interieur maar niet hinderlijk. Maar het grootste punt van verbetering: directer vermogen aan de wielen en als je aan het gummen bent en je gaat ineens van het gas dat je niet het gevoel hebt dat je motor eruit valt!! :D

Fokke 01.01.005

Haha,

Doet me denken aan mijn 240 tijd. Lange doordraaier van de A4 de A9 zuid op, opeens een kabaal en een trilling in mijn stuur! Was een van de onderste motorrubbers gescheurd, waardoor het motorblok op het stuurhuis was komen te liggen. Geen gezicht toen ik de kap opentrok. De hele boel lag er scheef in.

Toen ik bij de sloop een motorrubber haalde, als nieuw, en gemonteerd had, leek het wel alsof het hele dashboard en de rest van de auto lostrilde. Wat was er aan de hand ?

Ik had het rubber van een 6cilinder DIESEL bij de sloperij meegekregen !

Jaja, je maakt wat mee in al die jaren,

groeten,

Fokke (met origineel bovenste motorrubber, 260dkm)

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Walter

Ík snap nog niet helemaal wat het echte nut van dat rubber is?? Soms in zijn 1 bij eerst afremmen op de motor en dan weer gas geven (op parkeerterrein) dan hort en stoot ie weleens. Gaat dat dan weg?

Kan ik het rubber overbouwen uit een GLT? Heb zelf een 10-klepper? Sorry Ad  ;D En moet dat heel de momentarm over of zit dat geperst? Heeft het eigenlijk wel nut op mijn krachtige 2 liter met 126 hele volbloed Arabische raspaarden onder de kap?

Walter S.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Joris_Scholte

CiteerHeeft het eigenlijk wel nut op mijn krachtige 2 liter met 126 hele volbloed Arabische raspaarden onder de kap?

Arabische raspaarden? Zweedse Raspaarden bedoel je!  ;)

Mellow_yellow

Nog een voordeel: je kunt het makkelijk zelf vervangen en het is daardoor veel goedkoper dan een nieuw origineel rubber bij de dealer er in laten persen. Ik denk wel dat de echte pk-freaks zo'n Powerflex-bus meer zullen waarderen dan iemand die zijn 850 gewoon gebruikt om van A naar B te rijden.  :)

DannyB

Het enige negatieve wat ik ondervind door het Powerflex motorsteunrubber, is bij het starten, het motorblok geeft dan een flinke ruk aan het schutbord, wat je vooral in het stuur zeer nadrukkelijk voelt.
Mijn eerste gedachte was, dit kan niet gezond zijn, maar ik ben er inmiddels al aan gewend.
Extra trillingen zijn er naar mijn idee niet, alleen als je flink op het gas gaat roffelt het wat meer, leuk toch?

Groeten Danny

Walter

hmmm, geloof dat het wel goed gaat. Hij brult toch al als een gek  ;D dus geloof wel dat ik het zo laat. Al dat getril enzo hoeft niet zo voor mij. En de originele isnog niet gescheurd...

Dank voor de reactie!

Greettzzz

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Hans Duiven

CiteerDat snap ik. Maar het is toch zo dat de motor kanteld in fileverkeer en bij het optrekken? Oftewel bij het op laten komen van de koppeling en/of het gas loslaten/gasgeven??
En ik kan snappen dat als je veel gas geeft er meer kanteling op kan treden dan bij rustig gasgeven, maar het wil er bij mij eerlijk gezegd niet in dat "jullie" tuners zo grof veel meer gas geven dat je in een jaar een motorsteunrubber (mooi scrabblewoord overigens) aan puin trekken. Zó slecht zijn die Volvo-dingen toch ook weer niet?

De motorsteun van Volvo is inderdaad niet berekend op stevige rijders. Scheurt mij veel te snel.
Nu van Marc zo'n Powerflexsteun gekocht en geïnstalleerd. Kijken hoelang die dat volhouden. Lekkere sound Marc ;D

Hans Duiven

RonaldV70

8) Goed. dan ik nog maar even mijn mening:

Rij sinds een jaar met een Powerflex-motorsteunrubber rond. Bevalt prima. Alleen, zoals Marcel zegt, bij de (koude) start iets meer reactie in het stuur. Lijkt me ook logisch.

Verder rijdt het prima; de motor kantelt duidelijk minder. De motor reageert wat directer op het gas, voor mij het rijcomfort verbeterd.

PS
Ook bij mij was het originele rubber vrijwel losgescheurd.

Ronald v. Dillen

Mellow_yellow

CiteerAl dat getril enzo hoeft niet zo voor mij. En de originele isnog niet gescheurd...

Dank voor de reactie!

Greettzzz

Walter

Walter, als je goed leest dan trilt er helemaal niks! Alleen bij de start voel je even een snuk. Ik snap dat jij als Volvo-medewerker sceptisch bent over alles wat niet origineel is, maar de opmerking "al dat getril enzo" zie ik niet zitten. Welk "getril" en wat "enzo" bedoel je dan? Eerst proberen en dan pas veroordelen....  :)

Maarten

Hallo Marc ,
Ga ik het verschil merken  in mijn 20V ???
Ik heb namelijk last van een pittige rijstijl , als mijn vrouw niet naast mij zit natuurlijk.
Ik heb ook bij jou een veerpoot brug gekocht en ben erg tevreden , het doet mij denken aan mijn Renault 5 Turbo van een aantal jaren terug.
Wat ik bedoel te zeggen is , merk ik verbetering??
Groet Maarten.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Mellow_yellow

Gegarandeert merkt je verschil, lees de reacties maar van iedereen die zo'n ding heeft. De enige 'negatieve' reacties zijn die van mensen die zo'n ding nog niet hebben.... huh?  ;)

Reitse

Onbekend maakt onbemind?
Wat ik nu met het standaard rubber wel merk is dat als je boven de 3500 rpm doorschakelt (en dat gaat niet in opa-tempo dan...) dat het blok wel een beste kanteling maakt, dat voel je ook behoorlijk. Maar aan de andere kant, wat ik ook al eerder heb gesteld, een beetje ruimte kan volgens mij geen kwaad, dan kunnen alle krachten nog een beetje weg... But what do i know ;)