help!

Gestart door inny, 04-04-2006 14:15:04

Vorige topic - Volgende topic

inny

mijn handschoenkastje gaat niet meer open...hij zit niet op slot en d e handel geeft geen weerstand (ik  denk iets los in het mechaniek...) iemand tips (er zitten spullen in die ik moet hebben...en ik ben geen dief! haha)

onnaj

HET bekende Volvo 850 euvel. Bij mij heeft de vorige eigenaar het dashboardkastje kapotgemaakt rond t slot. Maar t lijkt mij dat er een voudigere oplossingen voor moeten zijn om het kastje heelhuids open te maken. Wellicht alle schroeven aan de onderzijde losdraaien, misschien kun je daar de schroeven van t slot losdraaien, maar er zullen er op t forum genoeg zijn die er ervaring mee hebben schat ik in.

Reitse

Met de zoekfunctie kom je meerdere volledige beschrijvingen tegen hoe je dit veelvoorkomende probleem op kunt lossen  8)

)()()sT

Lang geleden toen het forum nog niet bestond  8) ging ie bij mijn vader ook stuk. Een paar magneetjes doen ook wonderen mocht je geen zin hebben in veel vervanging ;)

Succes

inny

gezocht  op  forum,  gaatje geboord van 2,5 mm zat in metaal, boortje brak >:(..godver de godver veranderde in de Hulk en heb de hele klep erafgerukt via de onderzijde..ga wel  een nieuwe zoeken op de sloop >:(...wat bleek: ik zat 1 mm te ver naar rechts (jongens het kastje is 45 cm breed, midden is dan 22,5 cm maar de 'uitsparing' met de pal zit iets links daarvan, boor het gaatje op 22,2 cm... :o)

##*&^%$$#@@!

Inny

mariah

Ik heb wel eens de scharnierpennen aan de onderzijde van het kastje verwijderd door middel van gaatjes boren waar de pennen ingedrukt kunnen worden. Daarna kan je het klepje iets naar voren halen. Je kan dan op gevoel het binnendeel van het klepje met een kleine korte kruisschroevendraaier op gevoel verwijderen. Daarna kan je op gevoel het slotje openen. Dit kost alleen veel tijd en er blijft geen stuk vel op je hand zitten.  :'(Maar als het voor jezelf is, is het mogelijk. In de praktijk zetten wij een grote boor (64 mm) op het klepje ter hoogte van de handgreep. En vervangen het complete klepje. Deze kost volgens mij ca. 115 euro. Arbeidstijd is dan ca. 15 min.

inny

het verwijderen van de complete klep duurde ongeveer 30 sec... ;D :o...nu rest een gapend gat..

ik denk dat de binnenkant ff eruit moet en dan de scharnieren losschroeven, nieuwe klep  met scharnieren en zal wel weer ok zijn.

Had nog niet verteld dat mijn batterij van (beide) ab op was en ik via het dash-kastje de startonderbreker uitzette...ik kon dus ook niet rijden voordat ik het kastje openhad..met een w8tende vrouw en 2 kinderen werd  ik al gauw groen  en heeel sterk. ;D :o

Groeten
Inny

mehn

Citaat van: inny op 04-04-2006 18:55:20
nieuwe klep met scharnieren en zal wel weer ok zijn.

Suc6 met je zoektocht  :-X

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frans Harkema

Och, even langs een "Volvo-demontagebedrijf", of per post laten komen.... ;)

Succes!

thuur

Citaat van: Frans Harkema op 04-04-2006 19:18:12
Och, even langs een "Volvo-demontagebedrijf", of per post laten komen.... ;)

Succes!

Ja klopt... Ben ik ook maar een half jaar naar op zoek geweest ::)

Gr :-X