Banden

Gestart door Lindert Bogers, 06-04-2006 17:44:33

Vorige topic - Volgende topic

IRH

een autoband op je motor???...dat zal inderdaad niet goed bevallen zijn. ;D
Wel ff appels met appels blijven vergelijken s.v.p. ;)

DD

de standaard continental banden worden veelal onder de VAG groep auto's gemonteerd en ik die vind ik niet zo rijden.

Zelf heb ik veel ervaring met de Toyo T1S en T1R banden. Ik vind het zelf een erg lekkere band, plakt als een gek en is niet uit de bocht te rammen. Ik weet alleen niet tot welke maat toyo die dingen maakt. Momenteel heb ik op mijn auto een set bridgestone potenza RE720 eronder zitten. Ben ik ook wel over te spreken. Echter willen de Bridgestone banden nogal eens cuppen dus met een verlaagde auto is dat niet altijd een succes.

Emiel

Ik heb onder de Glt ContiSportContact 1 gehad, niet heel fijne band, vooral in de regen vreselijk.
Onder de T-5 heb ik de ContiSportContact 2 gehad in 205/50R16. Voor 16" bevielen ze goed, ook in de regen.
Nu dus GoodYear in 17" lekker veel grip, aardig stugge wang, goed in de regen, bandengeluid is nul.
Heel even 17' Dunlop SP banden gehad, maar die maakten aardig wat herrie.

Emiel... 8)

fearless

Ik rij nu op Dunlop SP sport 9000, bevallen op zich wel goed. Maar wil hierna denk ik toch eens de Goodyear GS-D3 gaan testen. Rij alweer zo lang op dunlop's, op de 440 eerst de sport 3000 gehad en daarna de 9000 en nu op de 850 ook alweer een tijd de 9000's.

denk dat de banden keuze toch ook weer erg persoons afhankelijk is. Ik heb een paar klanten die speciale wensen hebben wat banden betreft, maar de meesten rijden op Michelins. Die wil ik er zelf niet op hebben, vind ik niet echt fijn.

elianmars

Citaat van: DD op 07-04-2006 14:13:55
de standaard continental banden worden veelal onder de VAG groep auto's gemonteerd en ik die vind ik niet zo rijden.

Zelf heb ik veel ervaring met de Toyo T1S en T1R banden. Ik vind het zelf een erg lekkere band, plakt als een gek en is niet uit de bocht te rammen. Ik weet alleen niet tot welke maat toyo die dingen maakt. Momenteel heb ik op mijn auto een set bridgestone potenza RE720 eronder zitten. Ben ik ook wel over te spreken. Echter willen de Bridgestone banden nogal eens cuppen dus met een verlaagde auto is dat niet altijd een succes.

Toyo's kleven inderdaad goed, maar zijn binnen de kortste keren glad. Veel te zacht, die dingen.....

Onder m'n andere wagen heb ik Vredestein Ultracs liggen in de maat 225/40-18. Ze liggen  er sinds een paar dagen weer onder (daarvoor reed ik op winterbanden) en verbaas me over de herrie die die dingen maken. Het lijkt wel of alle wiellagers vast zitten......  :-\

(Ja, ze zijn richtinggebonden en ja, ze zijn op de goede manier onder de wagen gezet  ::) ;))

Johann

Citaat van: DD op 07-04-2006 14:13:55

Rij al jaren Bridgestone op de Volvo's. Al vanaf '97 met de S02's en later de S03's. altijd een fijne band, hele goede grip alleen minder bij lage temperaturen. Nooit last gehad van cuppen.
Heb nu onder de S70 de Toyo T1-S. Ben tot op heden nog niet helemaal onder de indruk. Misschien zit er nog iets teveel profiel op of de bandenspanning moet nog iets anders maar naar mijn mening geven de banden iets teveel mee. Meer zoals een winterband zal ik maar zeggen. De Bridgestone's en ook Pirelli's die "staan" meer, minder flex in de band.

emielC70

Toevallig vandaag ook wat gesurft.

De Falken 452 komt super goed uit de duitsen testen. Echt vergelijkbaar met michelin en dunlop alleen ruim goedkoper dan de andere 2 merken.

Zou ik zelf banden moeten kopen zou ik deze bovenaan me lijstje hebben denk ik.

JCviggen

Citaat van: emielC70 op 07-04-2006 23:32:35
Toevallig vandaag ook wat gesurft.

De Falken 452 komt super goed uit de duitsen testen. Echt vergelijkbaar met michelin en dunlop alleen ruim goedkoper dan de andere 2 merken.

Zou ik zelf banden moeten kopen zou ik deze bovenaan me lijstje hebben denk ik.

hmmm de tests die ik van die Falken heb gezien zijn niet slecht, maar kan helemaal niet mee met de betere...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Lindert Bogers

Toch maar eens de Falkan gaan proberen denk kosten 560 euro, monteren balanceren en nieuwe ventielen en dat scheelt een hele hoop met pirrelli !!

Die kon ik niet goedkoper vinden dan 710 euro met alles erbij !