Laatste demper 850 leeg halen?

Gestart door martijn., 04-12-2002 21:05:21

Vorige topic - Volgende topic

Johann

CiteerHet duidt volgens mij gewoon op een te rijk mengsel in combinatie met een erg hete uitlaat (Viper rijdt meestal als een idioot... ik kan het weten  ;D ). Wellicht is het slim om even te checken of alle dopjes nog op het 'kerstboompje' zitten boven op de gasklep. Een ding is zeker; van een té rijk mengsel gaat er niks kapot. Hoogstens een gesmolten achterbumper....

Klopt maar als dit van valse lucht komt dan ZOU het kunnen dat ie bij vollast te weinig brandstof geven en pas bij het schakelen weer teveel omdat ie dan ergens lucht naar buiten gooit.
Bij een vrije lucht BOV is dit maar in 1 richting en zolang 't pedaal er maar op zit dan zit de BOV gewoon dicht.
Het kan natuurlijk ook dat de lambda achter feiten aan loopt maar dan zouden alle cat loze auto's moeten vlammen.

Alleen even ter info.

Mellow_yellow

Ter info:  Lars zijn auto had ook een downpipe zónder kat en met originele uitlaat en ook daar kwamen op de snelweg kleine oranje/blauwe vlammetjes uit. De originele uitlaat zal wel als vlamdover fungeren....  ;D

Johann

Kleine vlam wolkjes OK maar geen vlammen van een meter.
Er moet nogal aardig wat benzine bij om dat voor elkaar te krijgen.
Toevallig geen begrenzer horen werken? ;D

Mellow_yellow

CiteerKleine vlam wolkjes OK maar geen vlammen van een meter.
Er moet nogal aardig wat benzine bij om dat voor elkaar te krijgen.
Toevallig geen begrenzer horen werken? ;D

Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn buurman denkt dat 20cm een meter is.......  ;D

Even serieus; wellicht waren het flinke vlammen en is de uitspraak "vlammen van een meter" meer om aan te duiden dat het er spectaculair uitzag. Ik geloof niet dat we er een meetlint naast hebben gehouden.

Viper

Vlammen van een meter, lijkt me ook een beetje erg overdreven! Moet je wel even weten, ik trek de auto nooit door tot de toerenbegrenzer!!! Tjonge, want ben ik toch een beschaafde, keurige, sociale automobilist! ;)

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Zippo

CiteerVlammen van een meter, lijkt me ook een beetje erg overdreven! Moet je wel even weten, ik trek de auto nooit door tot de toerenbegrenzer!!! Tjonge, want ben ik toch een beschaafde, keurige, sociale automobilist! ;)

Groeten,

Viper

Oke viper was ik ook!
Je zei dat je ze zelf (vlammen) niet kon zien toch?
Dat was bij mijn auto toen wel anders ;D
Moet je maar even aan johann vragen die heeft een klein filmpje van mij gemaakt op de autobaan :D
Wat je ook kun proberen.........200 tot 240 km/h rijden en dan je gaspendaal vol intrappen (met warme motor natuurlijk) en loslaten als er dan geen vlam uitkomt moet je maar even naar RICA   :D  ;D :D ;D

Greetz Maarten(zippo)

daytonawim

Mm erg spannend verhaal, maar een geheel open uitlaat zorgt duidelijk voor een betere afvoer van uitlaatgassen ( de turbo dempt het meeste uitlaat geluid zowiso )
Maar hierdoor gaat de motor wel duidelijk armer lopen, wat weer voor meer warmte in de cylinderkop zorgt, enige voorzichtigheid lijkt mij dan ook op zijn plaats.
Tip plaats een air/fuel meter in de auto, dan kan je zien waneer de motor te arm dreigt te lopen, een 6e injector kan dit wel voorkomen.

Rad

Citaat van: Zippo op 17-12-2002 23:00:31

Je zei dat je ze zelf (vlammen) niet kon zien toch?
Dat was bij mijn auto toen wel anders ;D
Moet je maar even aan johann vragen die heeft een klein filmpje van mij gemaakt op de autobaan :D

Zie hier !!!

Zippo

b0nkolok

Spectaculair! De vlam in de pijp. Je kent dat liedje wel.

Bij mij (automaat) zal dat niet gauw lukken. Afgezien daarvan, vind ik het toch meer 'sophisticated' wanneer ik bijna geruisloos langs een BMW met luid brulgeluid schuif.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

HENRICO

De garage bij mij om de hoek tuned Honda's :-X.  Ik had het over aanschaf van een sporteinddemper van Ferrita. Zij menen dat een sport-middendemper er tussen lassen goedkoper is en een supergeluid geeft. Heeft iemand ooit deze stunt uitgeprobeert??? Zo'n middendemper kost nml 69eur.

thuur

Tja... wat doe je daar dan ook?

Beetje low-budget kabaal maken IMHO ::)

Gr :-X

elianmars

Einddemper wegzagen en er een stuk pijp op lassen. Is nog goedkoper en gegarandeerd herrie  ;D ;)

HENRICO

Ja klopt, lieft een beetje sound voor weinig geld. Ik gek met de Volvo maar het is voor mij een 2e auto. Hij is goed maar het is geen beauty nml. Vandaar dat ik het zo probeer, als het te aso is dan gooi ik er alsnog een Ferrita onder.

Enno

Gaat het om de herrie of de  snelheid?

Neem nou gewoon een goede uitlaat. Ferrita doet het goed.  ;D