Wat is wijsheid??

Gestart door leolux, 02-04-2006 13:33:22

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Er zijn een hoop zaken aan een auto (zelfs een volvo :P) waar je met enkel teller terugdraaien wat lastiger "verdoezelt" dat de auto meer ervaring heeft dan wat men je bij verkoop wil doen laten geloven.

Pak es stevig een bestuurdersportier beet en til het een ietsje op, veel speling ?? hmmm
Hoe zien de pedaalrubbers eruit,  en de beplating vooronder in het bestuurdersdeel, glad, slijtplekken en afgetrapt ? hmmm.
Bediening mechanica in t algemeen, denk aan stoelbediening, pook, verstelhandles etc, overmatige spelings-ruimte, glimmende vlakken op bedieningshandles etc ? hmmm.
Wat is er losgeweest in het vooronder ? je weet wat er bij bepaalde kilometrages "normaal" gebruik vervangen had moeten zijn, en t is bijna altijd wel te zien als ergens aan gesleuteld is als je goed kijkt, zoek hier naar afdrukken sleutels, t gebruik van afwijkend dichtingsmateriaal etc, als bijvoorbeeld de koppeling al is losgeweest ? hmmm.
Een motorblok wat extreem glanzend schoon is ? jammer, vraagt om een lange proefrit.. alle kans dat er wat lekkage of sporen van (aankomend) onderhoud weggepoetst zijn etc etc ..

Overigens best wel frappant dat men bij volvo's een voorkeur heeft voor net < 200.000 (elk ander merk laat je dan al liever bij de handelaar staan..)

Dit lijstje is nog niet eens volledig, maar geeft een idee van ?

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ed

Het zijn hele gladde jongens bij Arese, ik zou ze niet blind vertrouwen. Er wordt teveel gerommeld, en dat heb ik uit ervaring.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ppdv

arese in hoofddorp heeft een slechte naam, de eigenaar is niet altijd eerlijk (om het netjes uit te drukken )
ik kom uit hoofddorp en ken zijn reputatie.

Joost74

Kan dat uitlezen van de werkelijke kilometerstand ook bij een V70 classic van pak ´m beet 97 of jonger? Of is dat weer anders? Hier in de buurt zit ook iemand die volop importeerd uit Italie. Auto´s zien er keurig uit, lage kmstanden maar ja...

Joost.
Volvo V70 Classic 2.5 10v Zwart mei 1997