Problemen met achterruitverwarming!

Gestart door Koenta Kinte, 10-04-2006 19:55:56

Vorige topic - Volgende topic

Koenta Kinte

Problemen met achterruitverwarming!

Ik heb een probleem met mijn achterruitverwarming.

Als het normaal weer is en niet vriest kan ik de achterruitverwarming gewoon inschakelen. Het oranje lampje gaat gewoon aan en na 12 minuten gaat deze weer vanzelf uit. Maar nu is het geval als ik 'smorgens als het vriest de achterruitverwarming aan wil zetten. Ik hem met geen mogelijkheid krijg ingeschakeld. Hij wil niet aangaan ook al beuk ik een paar keer op het knopje. Best wel kl*te. Nu kan ik nog mijn spiegels en achterruit schoon krassen. Rijd ik als ik klaar ben met werken naar huis om hem nog eens te proberen, doet hij het gewoon goed. Ik snap er niks van. Er is iets met dat ding dat heel erg temperatuur gevoelig is, maar wat?

Weet hier iemand een oplossing voor?

Ps Ik heb de achterruitverwarmings knop al vervangen dus die kan het niet meer zijn. Het moet aan het kastje liggen wat je hoort schakelen als je de verwarming inschakelt. Maar wat?

Groeten Koenta

thuur

Relais 208 is dan de volgende verdachte. Zit boven je pedalen achter het paneel.

Gr ;)

Koenta Kinte

Citaat van: thuur op 10-04-2006 21:52:37
Relais 208 is dan de volgende verdachte. Zit boven je pedalen achter het paneel.

Gr ;)

Nou ik heb het relais gevonden, wat een spaghetti daaronder zeg. Ik heb het kapje voorzichtig losgehaald maar zie zo niks wat iets zou kunnen zijn. Het relais ziet er erg nieuw uit zonder contactdender ofzo. Er zit maar één klein IC'tje op misschien dat dat erg temperatuur gevoellig is. Raar. 

Groet Koenta

thuur

Citaat van: Koenta Kinte op 12-04-2006 18:28:18
Citaat van: thuur op 10-04-2006 21:52:37

Gr ;)

Nou ik heb het relais gevonden, wat een spaghetti daaronder zeg. Ik heb het kapje voorzichtig losgehaald maar zie zo niks wat iets zou kunnen zijn. Het relais ziet er erg nieuw uit zonder contactdender ofzo. Er zit maar één klein IC'tje op misschien dat dat erg temperatuur gevoellig is. Raar.

Groet Koenta

Inspecteer de solderingen goed op (haar)scheurtjes.

Als het relais weer in de houder zit, voel je het wel klikken als je de knop omzet?

Gr 8)

Koenta Kinte

Citeer

Inspecteer de solderingen goed op (haar)scheurtjes.

Als het relais weer in de houder zit, voel je het wel klikken als je de knop omzet?

Gr 8)
Citeer

Dat is nu het rare als het goed weer is "klikt" het relais wel. Maar is het koud dan doet het niks. Ook het lampje op het achterruitverwarmings knopje gaat dan niet aan.

Groet Koenta