Rammelende voorvering

Gestart door Hen3, 01-10-2006 15:03:05

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

Sinds een tijdje rammelt mijn auto aan de voorkant. Gisteren toch maar eens het wiel er af gedraait om te kijken of er niet iets los zit of zo... Dat bleek niet het geval. Ik heb de veerpoot er af gehad en het blijkt dat de veer zelf tegen de carosserie aan komt. De veer zit dan ook iets (naar binnen) gebogen op de poot. Kan ik de veer op een of andere manier aan halve slag draaien? Mag ie überhaupt gebogen aan de poot zitten?

Ik heb trouwens een dik half uur zitten zoeken naar de ratel met dop 19 die die lekkere zoon van me even in de handen had gehad. Lag ie aan de binnenkant van de achtervelg... had ie m ff door de velg geschoven.

Zippo

1. Reactiearm met speling.
2. Veer te kort ivm verlaging
3. Bovenste veerschotelrubber gescheurd.

Jeroentjuh

Citaat van: Zippo op 01-10-2006 15:11:22
1. Reactiearm met speling.
2. Veer te kort ivm verlaging
3. Bovenste veerschotelrubber gescheurd.

4. Rammelende remblokken (niet origineel)
5. Fuseekogel met heel veel speling

Hen3

Nou, als ik de veer heen en weer beweeg hoor ik 'm duidelijk tegen de carosserie komen... of kan het gerammel daar niet van komen? Als ik het zelfde doe bij de veer aan de andere kant hoor ik niks.

Jeroentjuh

Citaat van: Hen3 op 01-10-2006 15:22:24
Nou, als ik de veer heen en weer beweeg hoor ik 'm duidelijk tegen de carosserie komen... of kan het gerammel daar niet van komen? Als ik het zelfde doe bij de veer aan de andere kant hoor ik niks.

Als die uit de veren hangt zeker  ;) als hij gewoon ingeveerd is en dan tegen de carroserie aankomt dan is er iets mis........

Hen3

Citaat van: Jeroentjuh op 01-10-2006 15:24:24
Citaat van: Hen3 op 01-10-2006 15:22:24

Als die uit de veren hangt zeker  ;)

hmm... daar zeg je iets  :eusa_whistle:
Ik zal het nog eens proberen als hij niet is opgekrikt  :-\

De remblokken zijn het in ieder geval niet volgens mij. Ook als ik rem hoor ik gerammel.