witte rook bij constante snelheid

Gestart door EdoDonkers, 11-04-2006 20:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdoDonkers

Ik ben even aan het zoeken geweest, maar ik kan er nog niet echt uitkomen.

De auto is net twee dagen terug van een beurt (groot) en distri. wissel. Als opmerking had ik aangegeven dat de auto slecht start met koude motor. (ook een 15 sec. voorgloeien bij een buitentemp van 8 graden). Vandaar dat er ook 5 nieuwe gloeistaafjes inzitten.

Op de snelweg naar huis haal ik de cc (120km) eraf omdat de afrit eraan komt en plots hangt er een 30 meter een dikke witte rookpluim achter de auto. Volgens de monteur kwam dit door de nieuwe filters (brandstof, lucht, olie) en een toevoeging aan de brandstof om de motor schoon te maken.

Nu was vandaag hetzelfde aan de hand. Ook weer met het deactiveren van de cc (en afremmen op de motor) de witte rookpluim. Tevens 'stotterde' de auto een beetje. Daarbij is het verbruik aan de hoge kant (8l/100km), dit is al wel langere tijd zo.

Mijn vraag aan jullie; Komt dit door de vernieuwde filters? En zo niet, wat kan er nog meer de oorzaak zijn? Kan het zijn dat er weer een gloeier defect is?
En het starten gaat nog steeds niet je van het. wat kan hier de oorzaak van zijn? Het koperen contact bij het ruitensproeireservoir is al schoongemaakt.

Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

thuur

Wacht eerst maar eens totdat je tank leeg is met dat reinigingsgoedje ;)


Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 11-04-2006 21:48:39
Wacht eerst maar eens totdat je tank leeg is met dat reinigingsgoedje ;)
Gr 8)

Maar houdt intussen wel je koelvloeistof in de gaten...voor de zekerheid ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EdoDonkers

Mijn tank was bijna leeg bij het ophalen. Daarna gelijk 60 liter erbij gedaan. Dit was nog voor dat hij ging roken.

En wat de temp. betreft; deze blijft gewoon op "9 uur" staan. Zal van de week eens een wat langere rit maken om te kijken.
Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

M a r c

witte rook =  koelwater (of een nieuwe paus)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

wepster



En wat de temp. betreft; deze blijft gewoon op "9 uur" staan. Zal van de week eens een wat langere rit maken om te kijken.

Citeer


als je temperatuur op 9 uur staat dan is er echt iets mis hij staat normaal op 3 uur  ;D ;D ;D

Roger B.

er werd gezegd dat je je koelvloeistof in de gaten moest houden, hierbij werd niet op de temperatuur, maar op het niveau daarvan gedoeld...

Witte rook bij warme motor wijst op water in de verbrandingsruimte.

eigenlijk kan ik hier maar twee oorzaken voor verzinnen, en van de tweede twijfel ik of er daarbij (met nog lopende motor) genoeg van in de verbrandingsruimte komt om te roken

- koelvloeistof lekkage in cilinder (koppakking of gescheurde kop/motor)
- water in tank en afscheider in filter vol

EdoDonkers

Maar hoe is dit allemaal te verklaren nadat er een grote beurt is uitgevoerd met een distri wissel?
Hiervoor had ik er absoluut geen geen last van.

In de tussentijd is het nog een keer voorgekomen en op het moment van de rook komt er bij gasgeven heel even geen reactie. net of dat ie niet vooruit te branden is. Ook sputtert de auto een beetje tegen. Ik kan het moeilijk omschrijven maar het gaat gepaard met kleine schokjes. Als het gas geven weer wel reactie geeft is het roken ook gelijk weer over.


Ik ga morgen wel de monteur weer even bellen want het start probleem is zeker ook nog niet verholpen. En voor de som van €1700,00 wil ik wel verbetering zien. (oke,......... er waren nog meer problemen (airco, achterruitenwisser) die wel goed opgelost zijn, maar toch)
Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

EdoDonkers

De auto is weer terug van de garage.

Met het vervangen van de accu was een slangetje dat te maken heeft met de EGR los/lek geraakt. Deze is zit nu weer goed.

Daarnaast is de brandstof pomp weer helemaal op tijd gezet. De garage had iets "afgetekend" met de distri wissel en wist niet dat het met onze volvo's zo nauwkeurig luistert met de pomp.

Het geluid is nu ook niet meer zo rauw en het roken is verleden tijd.

:)

Gegroet
Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

italia

Opgelost dus, Vinkje!!!  :)

Gelukkig dat het hier bij bleef.