dashboard (de)montage,hoe?

Gestart door wserree, 21-11-2004 14:14:08

Vorige topic - Volgende topic

wserree

Beste volvo liefhebbers,

Sinds 2001 heb ik een 850 estate 2.5 20V. Indertijd is de airco vervangen. Hiervoor moest, heb ik begrepen, het hele dashboard los. Sinds een aantal maanden heb ik last van piepjes en van ratelend geluid van de ventilator links. Over dit laatste is genoeg info te vinden. Nu constateer ik dat het complete dashboard  ongeveer 1 cm naar voren is gekomen. (bij de portieren sluit het niet meer mooi aan) Is dit zelf weer vast te zetten? En vooral, hoe?

alvast bedankt!

Zippo

Ik denk dat je met deze link een stuk verder komt! ;)

Zippo

wserree

Heel mooi maar dit bedoelde ik niet. Deze link ken ik wel, heb zelf al eens de lampjes vervangen. Nee, ik bedoel het dashboard incl. handschoenenkastje, compleet van links naar rechts. Het hele 'geval' komt iets naar voren. Waar zitten de schroeven om dit weer vast te zetten??

M a r c

Als je de motorkap opent zie je een zwarte kunststof plaat onder het raam, daar steken ook de ruitewissers doorheen, dit allemaal demonteren en dan zie je 4 grote torx-schroeven zitten waarmee het dashboard tegen het schutbord wordt aangetrokken, deze zullen wel los zitten (of ontbreken?).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

wserree

Bedankt! Dit bedoelde ik. Nu maar afwachten of de schroeven er nog zitten, zal toch wel? Ik meld het nog wel even...

Peertje

Hé? Geen banner meer?

Peth©oni

Citaat van: SnakeByte op 20-12-2004 16:26:09
en?

Ook al weer 10 dagen terug voor het laatst online......  ???  :-\

wserree

Soms kost een gedane belofte tijd. In de komende kerstvakantie ga ik het dashboard vastzetten...  :D

Rijns_t5r

8)is het al kerst geweest? ???en dashboard alvast ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Laatste Login:  23-12-2004  

Misschien zit hij (nog steeds) met z'n hand vast onder het dashboard ??? ;)

Gr 8)

wserree

Even vergeten te antwoorden....,

Ik heb de kap onder de ruitenwissers losgeschroefd. Hieronder zit ,naast de ruitenwissermoter, echt alleen maar vier bouten (10mm). het aandraaien sorteerd geen enkel effect. het lukt wel maar gaat zwaar. Eigenlijk kan je ze niet meer verderdraaiien. Ik betwijfel dan ook of ik hiermee het dashboard kan vastzetten. Zitten er achter de zijroosters nog (lange) schroeven? Ook heb ik onder het dashboard gelegen. Veel, heel veel bedrading! Maar geen echte bevestigingspunten gevonden. Dus heb ik de moed maar een beetje opgegeven.
Dit is trouwens net zo irritant als een vallende achterklep bij koud weer. Maar ik blijf positief met mijn volvo! want hij rijdt heerlijk! Perfecte vakantieauto. Alle bagage past er met gemak in etc.

Nee, er zijn wat ongemakken maar mijn volgende auto wordt weer een volvo. (V70 nieuw model)

mehn

Citaat van: wserree op 03-03-2005 13:56:36
Dit is trouwens net zo irritant als een vallende achterklep bij koud weer.

Twee nieuwe gasveren monteren: 15 minuten  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

baxie

Dashboard zit idd onder de kap vast met 4 torx bouten. Verder zit ie beneden je asbak nog vast met 2 boutjes en in je a-stijl onderin zit ie nog vast geschroefd.
Ik heb eigenlijk nog nooit een dashboard gezien wat zo simpel en met zo weinig boutjes vastzit als een 850...

johan283

daarom piepen die dingen ook altijd  :(