Tijden getunede volvo?

Gestart door WouterBasSterk, 26-08-2002 21:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Mellow_yellow

CiteerAls ik heel eerlijk ben zal 't mij worst wezen of 't nu 5,9 of 6,4 seconden is want dat is natuurlijk toch onzin al dat geouwehoer over tienden seconden..........................
..........................Van de 10 keer vol optrekken haal ik 8 keer nog niet de 8 seconden, simpel zat.

En zo komen toch stilletjes aan bij de kern van de zaak!

'10 van de acht keer in acht seconden naar honderd en geouwehoer over tienden van secondes,'
ergo een doodgewone S70 170 pk of een 850 GLT met hetzelfde vermogen haalt deze sprint in 8, en nogwat geouwehoer tiende van seconden 10 op tien keer, want we hoeven niet zo hard te  denken aan onze turbodruk die de tractie verpest, we trekken alleen de een, twee en drie stevig deuuur en we zijn er al voorbij. Stop dus negen van de tien keer met tune ..... (zou wel een saaier forum worden)
groet Ruud

Die 8 en nog wat voor jouw 20V zul jij (Ruud) dus ook niet halen want dat is in de meest ideale omstandigheden. Het is technisch gezien mogelijk om een standaard T-5R in 6,7 seconden naar de 100 te rijden, Volvo zuigt dat getal heus niet uit de duim. En een 2.5 20V doet het volgens de fabriek in 8,9 seconden, maar ook dat zal de gemiddelde chauffeur dus niet halen. En ik wil niet zeuren, maar probeer maar nooit om een Turbo bij te houden want dan zie je hem aan de horizon vertrekken, kwestie van veeeel meer koppel.

PS Johann, je begreeop hopelijk wel dat ik de zaak probeerde te 'stangen".  ;D

Johann

CiteerPS Johann, je begreeop hopelijk wel dat ik de zaak probeerde te 'stangen".  ;D

Nee? ;)

Ik zal nog wel even kijken of ik met droog weer iets op de plaat kan krijgen.
Die dunlops moeten er toch een keer onder weg, kunnen we ze net zo goed lekker oproken :-)

Ik heb hier nog wel een filmpje waar ik een snelweg op rij.
Dit is wel door twee bochten met nat wegdek en ik moet nog een andere auto voorbij en invoegen op de snelweg en doorsteken naar de linker baan maar dat kun je niet zien...

Reitse

*gloep*... da's nog es accelerend vermogen...
ja, het is duidelijk, ik ben niet veel gewend en vanwege de leeftijd van mijn GLT trek ik niet door over de rode streep.

Overigens, is dit in NL???  ;)

Edwin

CiteerNee? ;)

Ik zal nog wel even kijken of ik met droog weer iets op de plaat kan krijgen.
Die dunlops moeten er toch een keer onder weg, kunnen we ze net zo goed lekker oproken :-)

Ik heb hier nog wel een filmpje waar ik een snelweg op rij.
Dit is wel door twee bochten met nat wegdek en ik moet nog een andere auto voorbij en invoegen op de snelweg en doorsteken naar de linker baan maar dat kun je niet zien...

Ik krijg als ik hier aanklik een blank scherm te zien??
ps. om me even in de acceleratie discussie te mengen. Ik ben het met Marc eens, dat die tijden wel te halen zijn. Ik heb tot nu toe twee keer een sprint getimed met stopwatch op een licht hellende weg. 1e keer omhoog iets van 8,1 en 2e keer omlaag 7,2 sec. Dus haalbaar is het wel. Overigens merk ik geen snars van die tractiecontrole want bij vol gas rookt en gilt de hele boel van voren vrolijk mee.

gr. Edwin  8)

Johann

CiteerIk krijg als ik hier aanklik een blank scherm te zien??

Je moet Quicktime van Apple installeren om deze film te kunnen zien.
Citeerps. om me even in de acceleratie discussie te mengen. Ik ben het met Marc eens, dat die tijden wel te halen zijn.

Wie zei dan dat dat niet kon?
Het kan alleen wel nog sneller maar die ideale omstandigheid doet zich niet zo vaak voor maar ik ben dan ook geen "launch" expert.
Ik denk dat, afhankelijk van de turbodruk in de eerste versnelling en het maximum aantal toeren, met Marc en Tom hun auto's de 6 seconden wel haalbaar moeten zijn maar het is gewoon verschrikkelijk moeilijk.

ruuds70

CiteerDie 8 en nog wat voor jouw 20V zul jij (Ruud) dus ook niet halen want dat is in de meest ideale omstandigheden. Het is technisch gezien mogelijk om een standaard T-5R in 6,7 seconden naar de 100 te rijden, Volvo zuigt dat getal heus niet uit de duim. En een 2.5 20V doet het volgens de fabriek in 8,9 seconden, maar ook dat zal de gemiddelde chauffeur dus niet halen. En ik wil niet zeuren, maar probeer maar nooit om een Turbo bij te houden want dan zie je hem aan de horizon vertrekken, kwestie van veeeel meer koppel.

PS Johann, je begreeop hopelijk wel dat ik de zaak probeerde te 'stangen".  ;D

Nou daar zou ik maar niet zo zeker van zijn, ik heb nog wat geheime wapens!
a) ik laat de voorbandjes wat leeglopen (LOOPT DIE BERG AF)
b) ik neem een stopwatch met de batterijtjes ver leeg (gaan secondes een stukkie langzamer)
c)En.. wat zowat niemand weet..ik heb een sportluchtfilter

(ps en ik zit ook een bietje te stangen)
Groet Ruud

Johann

Citeerps en ik zit ook een bietje te stangen

Nieuw onderwerp voor 't algemene forum?

Hoe stang je een bietje?

???

Gelebanaan

CiteerWe zullen toch eens een keertje naast elkaar moeten draggen, als jij dan dat meetapparaatje even laat lopen om de accelleratie te meten dan weet ik in ieder geval hoe snel ik minimaal ben.... Want uiteraard ben ik rapper dan jou.  ;D

Ja jongens, wanneer doen we dit nu? Uiteraard doe ik ook wel een sprintje mee! [smiley=cwm4.gif] Anders een keer legaal in Zandvoort?

Dennis

Het blijft natuurlijk gokken wat de acceleratie tijden zijn want een stopwatch is natuurlijk niet erg nauwkeurig.Het verbaast mij dan ook dat er onder jullie niemand is die een performance meter ( apparaat dat acceleratie,g-kracht en remweg meet)heeft van bv g-tech of race technology.Misschien een ideetje? ;D

Johann

CiteerHet blijft natuurlijk gokken wat de acceleratie tijden zijn want een stopwatch is natuurlijk niet erg nauwkeurig.Het verbaast mij dan ook dat er onder jullie niemand is die een performance meter ( apparaat dat acceleratie,g-kracht en remweg meet)heeft van bv g-tech of race technology.Misschien een ideetje? ;D
Ik heb er wel een. AP22,  die redelijk nauwkeurig de PK's kan meten maar het prbleem is dat je de rolweerstand en de kanteling van de auto PER auto in moet geven dus je zou deze nooit zo even van auto naar auto kunnen wisselen.
De G-tech is ook een mooi apparaat maar ook niet echt om auto's te vergelijken.
Het ding moet ook nog bijna perfect horizontaal staan om nauwkeurig te kunnen werken.
Je zou voor sprint proeven het ding eerst moeten vergelijken met echte gemeten sprint resultaten en dan zou je 'm voor je eigen auto als referentie kunnen gebruiken.
Ik heb G-tech's gezien die precies kloppen maar ook resultaten die er 2 of 4 tiende seconde naast zitten en bij deze metingen gaat het de die hards juist om die paar tiende verbetering.
De mensen die de hele dag sprintjes aan 't oefenen zijn hechten hier dus wel waarde aan.

Er zit een tweede generatie aan te komen die GPS informatie gebruiken om de resultaten te calculeren....

Robinson

Jongens,
onze Volvo's zijn niet gemaakt om vanuit stilstand te sprinten,
immers te zwaar en te veel koppel voor de voorbanden,
de grootste sterkte van de Volvo's is toch de tussenacceleratie,zoals ik net weer ervaren heb in de Elzas.
Natuurlijk zijn ze gezien het gewicht best rap op de stoplichtsprintjes, maar om mijn koppelingsplaten zo te mishandelen om er een paar tienden mee te winnen.
Veel leuker is het om, in mijn geval met een 2.4T(235pk/380nm), de dikke Audi's en BMW's te plagen.
De auto is m.n in het gebied van 100km/h tot 200km/h beresterk en erg snel.
Een Zwitserse M3(verkeerde versnelling??) kan hier over meespreken.
Het surplus aan vermogen/koppel van getunede/gechipte T5's
zorgt ervoor dat jullie waarschijnlijk geen snellere tegen zullen komen.
Voor degene die zijn prestaties wilt weten,
kijk eens op
www.Race-Technology.com
Hier vind je een performance meter voor GBP120 excl. VAT
Werkt perfect, de jongens van Autovisie hebben ook zo'n apparaat.
Gr.
Humphrey

Johann

CiteerVoor degene die zijn prestaties wilt weten,
kijk eens op
www.Race-Technology.com
Hier vind je een performance meter voor GBP120 excl. VAT
Werkt perfect, de jongens van Autovisie hebben ook zo'n apparaat.
Gr.
Humphrey

Daar heb ik 't dus over, de AP22.

Deze zijn ook heel goed.
 ;D

edit: Ik heb 't clipje vervangen met een droog weer run.
Start is een beetje vergald maar kijk maar even.
Quicktime van Apple is wel nodig tenzij iemand deze even kan omzetten naar .MPG voor mij...

Mellow_yellow

CiteerNou daar zou ik maar niet zo zeker van zijn, ik heb nog wat geheime wapens!
a) ik laat de voorbandjes wat leeglopen (LOOPT DIE BERG AF)
b) ik neem een stopwatch met de batterijtjes ver leeg (gaan secondes een stukkie langzamer)
c)En.. wat zowat niemand weet..ik heb een sportluchtfilter

(ps en ik zit ook een bietje te stangen)
Groet Ruud

Is dat wel origineel zo'n sportluchtfilter...... ?  ;)

Johann

Dennis

Citeer6 seconden?

Ik hoor alleen maar geluid en ik gebruik ook Quicktime ???