remmen 400000 en dan?

Gestart door Enno, 18-04-2006 14:05:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Ik heb een vraag. Auto staat inmiddels bijna op de 4 ton. Onderstel technisch is er inmiddels van alles aangedaan. Alleen de remmen zijn nog standaard.

Ik hou af en toe van stevig doorrijden, en rem soms wat later / steviger dan je bij rustig rijden doet.

Nij lijkt het mij dat bij remklauwen na 400000 km het beste er wel van af is. Dus ik heb drie opties :
1.  Ik ga de boel aan de voorkant vervangen door nieuwe schijven, remklauwen rn blokken en dan waarschijnlijk een upgrade naar 302 mm en stalen remleidingen.
2. Zelfde als 1 maar weer gewoon 280mm schijven met nieuwe blokken er op
3. Een big brake kit met waarschijnlijk het beste remvermogen van de drie opties.

Wat is de meest logische optie om voor te kiezen?




mehn

Welke velgen heb je? Als je 302 wilt dan kan dat niet op alle 16"velgen, laat staan op 15" winterwielen.

Voor een big brake kit zal je waarschijnlijk naar 18" moeten...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Voor af en toe stevig doorrijden voldoet de 302mm set prima. Naast een setje goede blokken, helpt goede remvloeistof ook. ATE Super Blue racing remvloeistof is "the way to go" als je het mij vraagt.

een BBK is erg veel geld, en tenzij je regelmatig naar de ring of andere circuits gaat, niet echt nodig naar mijn idee.

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: mehn op 18-04-2006 14:08:03
Welke velgen heb je? Als je 302 wilt dan kan dat niet op alle 16"velgen, laat staan op 15" winterwielen.

Voor een big brake kit zal je waarschijnlijk naar 18" moeten...

Met een 302mm kit, heb je 16" stalen winterwielen nodig. Columba's en nog een type 16" past niet, de rest dacht ik wel ::)

Voor een BBK moet je 15mm spacers gebruiken bij Comets, Volans en Titans. 

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: eugene op 18-04-2006 14:10:45
Columba's en nog een type 16" past niet, de rest dacht ik wel ::)

Persus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Heb de Voland 17 inch.

De standaard remmen voor zien er eerlijk gezegd niet uit bij een 17 inch wiel.

Dus als ik het goed begrijp gewoon 302 schijven nemen. Evt nieuwe klauwen monteren en goede bijpassende blokken nemen met evt stalen remleidingen rondom en goede remolie.

Dan kom ik een heel eind  Qua remvermogen.

Eugene

Citaat van: V70Enno op 18-04-2006 23:17:52
Heb de Voland 17 inch.

De standaard remmen voor zien er eerlijk gezegd niet uit bij een 17 inch wiel.

Dus als ik het goed begrijp gewoon 302 schijven nemen. Evt nieuwe klauwen monteren en goede bijpassende blokken nemen met evt stalen remleidingen rondom en goede remolie.

Dan kom ik een heel eind Qua remvermogen.

Dat zal zeker voldoen, ik het een rijgedrag dat stukken sportiever is dan het jouwe en ik ben tevreden met mijn huidige setup (behalve de blokken ;))

Bovenstaand lijstje heb ik nu ook. De goeie blokken (nu origineel volvo) komen er deze week nog onder. Ik heb gekozen voor Porterfield blokken. Erg bekend en goed merk in de USA. Veel goeie ervaringen over gelezen. Ben benieuwd hoe ze het doen.

If it's not blown, it sucks...