Aftermarkt ECC

Gestart door 850g3, 23-06-2005 16:43:51

Vorige topic - Volgende topic

850g3

Bij conrad verkopen ze de CHECK-TEMP II BIBU THERMO. Dit apparaatje zou als ik het goed begrijp hetzelfde werken als een ECC. Het lijkt me nogal moeilijk om een universeel apparaatje hiervoor te maken voor 90 euro...van de andere kant zou 90 euro voor puur een temperatuurmeter ook wel erg duur zijn. Dus mijn vraag is of dit nou echt hetzelfde werkt als ECC.

Iemand ervaringen met dit soort apparaatjes?

Ziehier nog de uitleg van conrad:

Handmatige klimaatregeling of extra interieurverwarming: met de Check-Temp II stelt u door de thermostaatfunctie automatisch de temperatuur in waar u zich goed bij voelt. U hoeft voortaan alleen nog maar de gewenste temperatuur in te stellen, en de Check-Temp II schakelt automatisch de airco of verwarming aan of uit. Incl. vorstwaarschuwing (in te stellen tussen -5 en +5 °C). Digitale weergave op het mini-display (35 x 15 mm) met schakelbare achtergrondverlichting (rood, groen, blauw). Eenvoudig te bedienen en te programmeren met slechts twee knoppen. Voedingsspanning 12 V.

850g3

Niemand een idee?

italia

Moet kunnen, Ecc is volvo-eigen wel wat ingewikkelder, maar dit werkt ook. mits je kan vaststellen wat de buitentemp is, het temp verschil wilt behouden, of een standaard temp wilt aanhouden.

Dan is het gewoon en thermostaat. wat echter wel bij de originele ecc kan en niet bij deze, bloweraansturing en temperatuur verstellen: Ik bedoel van rood naar blauw en andersom.

dus, nee, niet hetzelfde.

konniekip

zit ook te overwegen dit ding te kopen, het is toch wel handig om niet steeds zelf de airco aan/uit te hoeven zetten in de zomer... Zeker aangezien het ook wel eens een ijskast wordt...

KIM

Het is vrij eenvoudig om de airco automatiosch aan te sturen met behulp van een thermostaat. Er wordt hier echter gesuggereerd dat ook de verwarming geregeld wordt. Ik ben benieuwd hoe dat dan geregeld wordt, want in een auto zonder ECC zijn de kachelkleppen toch niet elektronisch aangestuurd?

konniekip

Ik denk dat de verwarming niet wordt aangestuurd. Het is gewoon een veredelde thermostaat voor de airco.

855-Champagne

Dit is een gewone thermostaat die je kunt instellen als verwarming of als koelling, dit heeft alleen zin als je een aan/uit airco hebt en dus geen ecc

In deze thermostaat zal een contact zitten die de airco schakelt, je moet deze uis in serie zetten met het aan/uitknopje van de airco of in serie met de voedingsspanning van de magneetkoppeling van de AC

Dit systeem moet goed werken zonder al te veel probleem.