startmotor

Gestart door flippie12, 15-11-2008 21:53:41

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Soms slaat mijn startmotor niet direct aan, ca 1 x per maand bij dagelijks gebruik.
Als ik het dan nog een paar keer probeer pakt hij wel en start hij verder normaal.
Is dit een teken dat de motor op het einde van zijn latijn is, en preventieff vervangen verstandig is?
Of is er iets anders aan de hand, relais, electronica...

flippie12

Weet niemand iets van startmotors af  ???

of

gaan ze nooit kapot  ???

ik hoop op nog wat reacties  :)

UserID6342

Uiteraard gaan starters wel eens kapot, maar helaas is je omschrijving nogal summier om een zinnig antwoord te kunnen geven, wat doet "hij" precies wel of niet ?  Draait de starter de moter wel rond en slaat hij niet aan, hoor je de bendix / starterkrans wel inkomen maar gebeurt er verder niets, hoor je alleen een klik en voor de rest niets ? Hoor je de startmotor alleen gieren en neemt hij de moter niet mee ?  Als je hier eens antwoord op geeft, wellicht dat er dan ook een passend antwoord komt.

flippie12

ok,
Als hij het niet doet dan gebeurt er helemaal niets, geen klik, niet draaien, echt helemaal niets.

Weet je overigens een link waar staat hoe je de startmotor kan vervangen.
De zoekfunctie helpt me niet echt in deze... ;)

thuur

Als hij niets doet: gaan de dashboardlampjes dan helemaal uit (of verandert er niets in de felheid)?

Met raam en motorkap open: ook geen klik?

2x nee=startrelais of startonderbreker.

Gr ;)

A3GLT

Toevallig een automaat? In dat geval zou het ook nog de schakelstandensensor (ook wel pnp-switch) kunnen zijn. Automaat denkt dan dat hij niet in de P stand staat en wil dan ook niet starten.