Turbo

Gestart door 20kleppertje, 30-04-2006 11:44:44

Vorige topic - Volgende topic

20kleppertje

Ik laat in Augustus bij European Tuning in Moergestel op mijn 850 2.5 20v een turbo zetten met natuurlijk alle toebehoren..

ik ben even benieuwd naar reacties voor dit project!!!

Geert-Jan

En we zijn nu al benieuwd naar het resultaat. ;D

Enne wat kost da? :-\

Volvo850Club lidnr.0504409

konniekip

op zich wel een leuk project, moet te doen zijn...

Frans Harkema

Ben toch wel benieuwd hoe dat dan gaat worden aangezien je alleen al met een andere compressieverhouding zit, kan me toch niet indenken dat dat ook aangepast gaat worden. Kun je eens uitleggen wat er dan allemaal veranderd gaat worden en welk type turbo er dan gemonteerd wordt?

george

Citaat van: 20kleppertje op 30-04-2006 11:44:44
bij European Tuning in Moergestel

Marc, boefje ;D
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

elianmars

Tja........

Aan de ene kant een leuk projekt, maar aan de andere kant..... Wat gaat 't allemaal kosten en had je dan niet beter direkt een T-5(R) kunnen kopen?

JCviggen

Is al een paar keer links en rechts gedaan. Het werkt wel, maar kost zoals gezegd aardig wat geld en dan vraag je je af waarom niet meteen een turbo kopen...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

fearless

Ah dus je laat het doorgaan.  :D

Ik weet wat er gaat gebeuren, wat het gaat kosten etc.  ;D

Maar ik hou mijn mond, hij mag het mooi zelf gaan vertellen.

Jeroentjuh

Kben benieuwd naar de setup....

Turbobiker

Lage druk turbo? Zoals Mosselman? Tja, geinig, maar schiet het echt op?

Of zoals Jos? Gaaf, maar niet slim.

Meer info dus graag
De Tussenpaus

M a r c

Garret T3
Standaard T5 intercooler
T5 IC-slangenset
Olieleidingen (custommade)

Heel veel meer heb je niet nodig. We proberen zoveel mogelijk tweedehands spullen te gebruiken om de kosten laag te houden. Want zoals men al zegt;  dan kun je beter een T5 of een R kopen. Maar aan de andere kant heeft "20kleppertje" al zoveel geld in het optisch verfraaien van zijn wagen gestopt dat ie dat bij verkoop/inruil ook niet meer terugziet. En hij weet wat dat deze wagen tip-top in orde is. Uiteindelijk zal de wagen met zo'n 0,4 bar laaddruk ca. 200-210pk gaan doen en 300Nm koppel.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Citaat van: M a r c op 30-04-2006 14:13:56
Garret T3
Standaard T5 intercooler
T5 IC-slangenset

Heel veel meer heb je niet nodig. We proberen zoveel mogelijk tweedehands spullen te gebruiken om de kosten laag te houden. Want zoals men al zegt;  dan kun je beter een T5 of een R kopen. Maar aan de andere kant heeft "20kleppertje" al zoveel geld in het optisch verfraaien van zijn wagen gestopt dat ie dat bij verkoop/inruil ook niet meer terugziet. En hij weet wat dat deze wagen tip-top in orde is. Uiteindelijk zal de wagen met zo'n 0,4 bar laaddruk ca. 200-210pk gaan doen en 300Nm koppel.
Gaar dus om ''fearless II" als ik de berichtgeving goed lees...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

fearless

Citaat van: animalT5R op 30-04-2006 15:00:30
Gaar dus om ''fearless II" als ik de berichtgeving goed lees...

Jep

DD

gaaf project, ben erg benieuwd naar de voortgang.

The Saint

Citaat van: M a r c op 30-04-2006 14:13:56
Garret T3
Standaard T5 intercooler
T5 IC-slangenset

Als leek d8 ik het ook hoor, waarom niet direct een T-5/T-5R?

Aan de andere kant, als het je alleen maar om de inruilwaarde gaat, kun je beter helemaal geen auto kopen  ;)
No shirt no shoes, no pinball