bussluis

Gestart door Nunki, 30-04-2006 11:04:01

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Hallo mederoffelaars,

M'n vriendin heeft vorige week de roffel gebruikt en had gisteren iets 'op te biechten'. Ze was ermee door een bussluis gereden ??? en er was een beetje schade onder aan de dorpel rechts achter. Er zit daar idd een klein schrammetje, maar niet echt zichtbaar.
Ik kan me even zo'n bussluis niet voor de geest halen en m'n vriendin kan er weinig over vertellen omdat ze op dat moment nogal schrok. Het zijn toch 2 sleuven en een verhoging in het midden waar je normaal gesproken met je auto niet overheen komt  ???
Ze slipte van achter een beetje weg (er schuurde iets) en dreigde met 't achterwiel in zo'n sleuf te zakken. Toen had ze flink gas gegeven en trok hem er door. Het was overigens niet zo dat ze een constant geschuur hoorde toen ze er overheen reed. Tsja...
Ik vraag me nu af wat er eventueel 'geraakt' kan zijn aan de onderkant. Ik kan bij het betreffende achterwiel niks raars ontdekken, maar aan de voorkant is die afdekplaat onder het motorcompartiment een beetje gescheurd (direct achter de voorbumper) en op die plek een beetje vochtig (olie) Ik vraag me af wat er op die plaats zit, direct boven die afdekplaat. Ja een motor, ik weet... maar of daar iets kwetsbaars zit wat geraakt zou kunnen zijn wat eventueel tot olieverlies oid zou kunnen leiden?
Misschien toch even de roffel op een brug bekijken...

Iemand ervaring met bussluizen anders? ::)

@®-

Ik zou zeker even goe kijken want achter die afdekplaat zit je radiateur en als je daar en lekkage hebt is het misschienwel koelwater.

DD

een bus is iets breder dan de gemiddelde personen auto maar heeft achter dubbelle wielen. Hierdoor moet het doorrij gedeelte van de sluis erg breed zijn. Omdat jij verteld dat je schade ziet aan de buitenkant achter heeft ze waarschijnlijk scheef door de sluis gereden. hierdoor heeft je achterzijde te dicht langs de buitenrand van de sluis gezeten en daar tegenaan gekrast.
Ik zou nog wel even goed de onderkant bekijken want die sluizen zijn nogal hoog (om ook de mpv achtige figuren buiten te sluiten).

Roger B.

Met mijn Landrover Discovery reed ik regelmatig over bussluizen, met mijn transporter T5 heb ik het één keer gedaan, bij beide voertuigen geen punt.

Met een normale personenauto zou ik er niet aan beginnen, 100% kans op schade

Ik zou zeker (als je die mogelijkheid hebt) de auto even GOED van onderen inspecteren.

een bussluis met info:

Maar je vriendin heeft nogal geluk gehad geloofik:

Aan de voorkant lijkt er een plas vloeistof onder de bumper te blinken......

Dit was een nederlandse auto.... Durft een van de forumgangers te bekennen dat dit zijn auto is/was? :D

The Saint

Citaat van: Nunkidunki op 30-04-2006 11:04:01
Hallo mederoffelaars,

M'n vriendin heeft vorige week de roffel gebruikt en had gisteren iets 'op te biechten'. Ze was ermee door een bussluis gereden ??? ...

Ze slipte van achter een beetje weg (er schuurde iets) en dreigde met 't achterwiel in zo'n sleuf te zakken. Toen had ze flink gas gegeven en trok hem er door. Het was overigens niet zo dat ze een constant geschuur hoorde toen ze er overheen reed. Tsja...

Inmiddels ex-vriendin neem ik aan?  ;)  ;D

Suc6, hoop dat de schade meevalt!
No shirt no shoes, no pinball

Nunki

Citaat van: The Saint op 30-04-2006 21:18:15

Inmiddels ex-vriendin neem ik aan?  ;)  ;D

Suc6, hoop dat de schade meevalt!

Haha nee hoor ze is ook wel erg lief.  ;D Maar ok, ik was er niet zo blij mee...

Maar Roger B, dank je voor de foto's! Nu heb ik een beetje een beeld van zo'n sluis. Wel apart om daar overheen te rijden. ??? Inschattingsfoutje...
Die 2e foto ken ik. Zoiets had ik aanvankelijk in m'n hoofd toen ik het hoorde  :o
Ik heb de wagen vanmiddag even aan de onderkant bekeken. Voor zover ik het kon beoordelen valt het mee. Er is wel van voor naar ongeveer het midden van de wagen een spoor te zien ('ingekerfde' streep) maar volgens mij is er niet echt schade. De kras voor het achterwiel zit aan de onderkant v/d carosserie en is gelukkig niet zichtbaar. Ze is niet in die kuil gegleden, gelukkig...   
Mijn zorg was aanvankelijk dat de ophanging een klap heeft gehad, of dat de remleiding geraakt is. Deze zit nl. vlakbij de kras onder de dorpel als ik me niet vergis? Voor zover ik kon beoordelen is hier echter geen schade.
Maar goed, dit verhaal wordt misschien nog vervolgd, maar hopelijk niet :(
Hij rijdt nog voortreffelijk verder... afkloppen!

hk1000

Dit was een nederlandse auto.... Durft een van de forumgangers te bekennen dat dit zijn auto is/was? :D
Citeer

Nou, hij lijkt wel veel op de roffel die ik net gekocht heb :-(

elmarconi

Kruip er eens onder...
--
Autogas Inside . . .

Eugene

Citeer

Dit is het verkeerde forum voor een V70n ;)

Probeer eens op volvo-forum.nl

If it's not blown, it sucks...

hk1000

Citaat van: elmarconi op 04-05-2006 23:15:02
Kruip er eens onder...

Ik kan het ook zien vanaf de achterbank. Dacht eerst dat het een extra optie was, een omgekeerde schietstoel, maar dus niet. :-)

elmarconi

Citaat van: hk1000 op 05-05-2006 07:44:16
Dacht eerst dat het een extra optie was, een omgekeerde schietstoel, maar dus niet. :-)

Bij naderende botsing: Abort, abort!!! Poefffff!!!
--
Autogas Inside . . .

Sbv

Kweenie wie het was, wel dat het niet zo ver van mijn huis is. Is al een oudere foto van vorig jaar volgens mij.

Wel een rot ding steeds na iedere auto weer omhoog, schiet totaal niet op in de spits  ;D