Demper achterklep sedan drama

Gestart door Jasper Boven, 07-03-2011 18:06:37

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Iemand enig idee hoe je dit zou kunnen herstellen? De demper is losgeschoten maar precies in het blikwerk terecht gekomen. Geen schade, maar er is geen beweging in te krijgen :eusa_doh:. Wat een dag zeg, dat kon er nog wel bij!

-D©©©L-

even aan de andere kant losnemen. Als je de zijstukken van de achterbank er uit pakt zie je een stuk meer.

Jasper Boven

Citaat van: -D©©©L- op 07-03-2011 18:09:48
even aan de andere kant losnemen. Als je de zijstukken van de achterbank er uit pakt zie je een stuk meer.

Dan kom ik er nog niet bij. Ik heb de bank naar voren geklapt en het zijstuk verwijderd. Dan nog is het een kriem om er bij te komen. Of zie ik iets over het hoofd?

v40pokemon

Hmm, ik hem mij dempers vervangen dor de oude met een stuk staal eruit te forceren en de nieuwe heb ik met hetzelfde stuk staal weer aangedrukt door het een beetje klem te zetten in de beperkte opening.

Jasper Boven

Citaat van: v40pokemon op 08-03-2011 20:16:46
Hmm, ik hem mij dempers vervangen dor de oude met een stuk staal eruit te forceren en de nieuwe heb ik met hetzelfde stuk staal weer aangedrukt door het een beetje klem te zetten in de beperkte opening.

I see. Iemand nog ander informatie voordat ik straks sta te zagen? Ik heb net nog even gekeken, maar er staat behoorlijk wat druk op. En ik heb geen idee hij vast zit aan de achterbankzijde.
:eusa_wall:

Jasper Boven

Er is geen kracht op te zetten. Ik kan hem wel indrukken maar dan haal ik mijn poten open aan het blikwerk. Wat een gekut om niks zeg. Ben echt in staat met 100 kmh die wagen op een muur in te rijden. Ben ik er van af ook.
Iemand nog een idee? Hoe zit die nou vast aan de bankzijde?

Sbv

Bij de S70 zit deze aan de bankzijde als het ware van boven af op een metalen pen geklikt.
Ik heb een kleine koevoet gepakt en dan voorzichtig omhoog gedrukt en dan klikt het er redelijk makkelijk vanaf

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/doors_latches/trunk_strut_replacement.html

Jasper Boven

Het koste wat moeite, maar ik heb hem losgekregen met gepast geweld. Gelukkig is de demper zelf nog helemaal in orde. Dank allen!