Piep kraak, piep kraak......... Het is de achterklep!?

Gestart door beezz, 10-03-2011 16:39:33

Vorige topic - Volgende topic

beezz

Citaat van: antraciet op 14-03-2011 21:51:49
Je kunt bij de dealer een reparatiesetje halen/bestellen  ;)

En wat zit daar dan in en wat doet het?
Pf bedoel je de set om de bekeleding opnieuw vast te zetten?
Dat heeft geen zin, want R zit nu geen bekeleding op.

Grtz beezz
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

elianmars

Zit het kunststof nog om de slotvanger? Er zijn forumleden die tape om de slotvanger hebben geplakt, om rammelen tegen te gaan.

beezz

Citaat van: elianmars op 14-03-2011 23:49:11
Zit het kunststof nog om de slotvanger? Er zijn forumleden die tape om de slotvanger hebben geplakt, om rammelen tegen te gaan.

Euuhhh: kunststof om de slotvanger?
Je bent me ff kwijt, Marcel

jeroen74

Dat is het 'piefje' aan de auto waar het slot van de achterklep zich om heen klemt ;)

Met de jaren wordt dat iets dunner,met tape vul je de speling wat op. Zodanig dat je de juiste spanning op de rubbers hebt, zodat het goed afsluit, maar het geheel toch nog gemakkelijk sluit. Een slot afstellen is altijd een hoop gepiel.

Ewout Schalkwijk

Aan de linker en rechterkant van je laadruim, daar waar je achterklep in valt zitt twee rubberen nokken. Die moet je wat verdikken met bijvoorbeeld viltenplakkertjes voor onder stoelen. Dat heft het rammelen van de achterklep voor ongeveer een jaar op. daarna plak je gewoon weer nieuwe.

Het alleen maar strakker stellen van je klepslot werkt maar ten dele en laat de klep alleen maar lastiger in het slot vallen.

Hele simpele maar doeltreffende oplossing.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Werkt dat echt? Tochtstrip hier hielp niet, maar dat was ook direct volledig platgedrukt. ;D

Ewout Schalkwijk

Die stoelstrips zijn dik en bijna niet indrukbaar. Dit is de tweede Volvo waarmee ik het doe en het werkt nog steeds.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beezz

Dat zijn de goeie tips!  ;D
Alleen heb ik gisteren die nokken op zowel de koets als de klep nieuw besteld bij de dealer.
Ik kan je helemaal volgen in je idee dat daar winst valt te halen.
Bedankt voor het meedenken

Grtz beezz