cruisecontrol werkt ook in GLE :)

Gestart door Jak, 27-04-2006 21:55:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jak

Hallo allemaal

Goeie nieuws, ook bij een GLE 10V ligt de bekabeling voor CC klaar.  ;D
125 Euro bij Rima, Druten. Alleen een deel van de voetremschakelaar bleek afgebroken, en is niet te monteren. Morgen nieuwe halen.

Vraagje:

Na montage relais (motorkap open, zekeringhuis open, relais erin), balgje, stuur schakelaar en connectoren, vacuuum pompje etc, bijna klaar. Even testen: k^t

- Waarom knippert het alarm licht 1x als het knipperlicht L of R gaat
en
- Waar moet die vacuumpomp precies? (onder accu bak, maar waar? Foto ?)

Dan de vacuumslang doorvoeren, aankoppelen, en klaar !

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Jak

Bericht van mezelf aan mezelf :)

Alles ingebouwd, eerste antwoorden gevonden

- het knipperprobleem is verholpen. Bleek lage accu spanning
- de pomp zit op zn plek, de 3-polige stekker bleek te kort. Beetje omleiden, past net


Maaarrr, helaas, bij de rijtest geen sjoege, helemaal nix.

- Ik heb de remvoetschakelaar getest, die geeft een OK signaal (aan / uit). Dacht even dat die roet in het eten gooide
- De zekering is gecombineerd met oa. achterruim verwarming en gordel signaal. Die werken OK.
- Wat nog meer testen ? Kan de vacuumpomp getest worden ? Welke polen aansluiten?

Hoop dat iemand vanavond nog kan helpen, morgen gaan we heel ver karren  :P

Jak

Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Jak

Vervolg

Bij uitlezen code
B2 1-2-2. Geen signaal of nnog niet boven 35 kmh geweest (niettes)

Google .cruisecontrol code 1-2-2 no signal.
Leuke links
https://secure.brickboard.com/FAQ/700-900/CruiseControl.htm

Andere suggesties welkom

Kan het het relais zijn, bv van ander type 850 ??,
Is er verschil tuusen Automaat en handbak ? Ik lees over een schakelaar bij de koppeling, die heb ik niet gekregen; toch rij ik een handbak.

Jak

Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

VolvoSpecialist

Bij het kopp.pedaal hoort ook een schakelaar te zitten (en aangesloten op vacuum en electr.).   ;D
Als hij niet aangesloten is werkt de CC niet (electr. onderbroken).  :(
Als de schakelaar "overbrugd" is schakelt de CC niet uit bij het intrappen van de koppeling (toerenbegrenzer bij ?????)  :'(  :'(
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Jak

#5
Hi,

Thanks voor commentaar

Vreemd, er is geen schakelaar voor de koppeling geleverd. Het spul kan dus uit een automaat komen ?
Zal direct controleren of er nog een stekker hangt en die even kortsluiten  ::)
Kijken of ie het dan doet.

En even later: geen 2e witte 2-polige connector meer te vinden onder het dashboard. Even twijfel, waar zit die tweede stekker ? Is het ook een kleine 2-polige witte stekker ? Zijn beide voetschakeaars aan elkaar gelijk?

Verder ook maar een splitsing in vacuum slang. Dat is dus verkeerd geleverd, ik weet het zeker, denk ik.  :P

Jak


Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

VolvoSpecialist

Het is hetzelfde stekkertje, en de schakelaars zijn ook hetzelfde.   ;D
De steun voor de kopp. pedaal schakelaar zit er die wel in ??   ???
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Jak

Hallo,

Ja, er zit een gat in de steun bij de koppeling. Stekker nog niet bespeurd.

Zal straks op de camping in de hete zon nog eens op de kop in de auto gaan liggen. Kom ik straks thuis heb ik net als Guust Flater alleen maar bruine benen  8)

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Jak

Ok, stekker gevonden  :D Zat goed verstopt achter de stuurkolom.

Idd dezlfde stekker, klein, wit, tweeaders, grijs en zwart.
Maar kortsluiten is geen oplossing, want werken ho maar  ???

Denk nog:
- relais verkeerd type  (uit automaat)
- vacuumpompje

Heeft iemand nog suggesties ? Ik hoor t graag

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Jak

#9
 ;D ;D ;D

Yes, hij doet t !  8)
Ohoh wat dom, zitten er twee aanluitingen aan de pomp, pak ik de verkeerde  :P
De zwarte aansluiting is de juiste !
Vreemd is wel dat die dicht lijkt te zitten.  ???
De witte aansluiting is wel open, dus dacht eerst: daar moet de slang aan.

Deze plaat op het forum bracht de verlossing.  Met dank aan de maker

http://img511.imageshack.us/my.php?image=s40100082sh.jpg

Ik kwam een aantal inbouw beschrijvingen tegen die erg geholpen hebben, en zal daar mijn ervaringen aan toevoegen voor de volgende liefhebber. Zie het komende draadje naar Techniek/Electriek/"Tips en truuks Cruise Control inbouwen 850 GLE"

Ohja, de voetschakelaars waren bij de testrit nog met een ijzerdraadje kortgesloten. Morgen haal ik nieuwe, want de lipjes waarme hij in de houder klikt waren afgebroken bij demontage. Kosten 10 Euris ps ex BTW. Geen geld, en aangezien het nogal eens storing lijkt te geven...


Groet, Jak




Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB