LMM waar zit dat ding?

Gestart door hk1000, 07-05-2006 18:01:44

Vorige topic - Volgende topic

hk1000

Ok, na dagje sleutelen nog geen lopende roffel. Las iets over LMM en olie op de bougies. Toen ik mijn bougies eruit haalde, zaten de twee linkse dik onder de olie. Lijkt me niet handig btw. Maar dat zou een invloed kunnen hebben op de LMM.

Nu, waar zit de LMM en hoe kan ik dat schoonmaken?

Heb zon beetje alles al gecheckt en schoongemaakt, dus dan moet dit het maar zijn  ??? ??? ???

Jeroentjuh

LMM is gewoon je luchtmassa meter en deze zit gewoon op je luchtfilterhuis, zit 1 stekker aan....

Olie op de bougies? Aan de boven- of onderkant?

Als je alle fouten wist en je probeerd te starten, welke fouten komen er dan weer trug? Heb je wel benzine(druk)? Goeie sterke vonk? Alle zekeringen heel?

hk1000

Citaat van: Jeroentjuh op 07-05-2006 18:18:50
LMM is gewoon je luchtmassa meter en deze zit gewoon op je luchtfilterhuis, zit 1 stekker aan....

Als je alle fouten wist en je probeerd te starten, welke fouten komen er dan weer trug? Heb je wel benzine(druk)? Goeie sterke vonk? Alle zekeringen heel?

Olie op de bovenkant. Als ik de bougie huls eraf haald druipt de oile eraf. De olie zit tot op het midden van de bougie, het komt dus echt van boven. Lijkt wel dat er bij een olieverversing 10 liter overheen gegaan is....

Jeroentjuh

Citaat van: hk1000 op 07-05-2006 18:22:37

Olie op de bovenkant. Als ik de bougie huls eraf haald druipt de oile eraf. De olie zit tot op het midden van de bougie, het komt dus echt van boven. Lijkt wel dat er bij een olieverversing 10 liter overheen gegaan is....

Kijk ff naar de ring van de olievuldop, die zal waarschijnlijk keihard zijn.....

Maar hoe zit het met die andere dingen?

hk1000

Citaat van: Jeroentjuh op 07-05-2006 18:26:49
Citaat van: hk1000 op 07-05-2006 18:22:37

[/quote
Kijk ff naar de ring van de olievuldop, die zal waarschijnlijk keihard zijn.....

Maar hoe zit het met die andere dingen?

Ja, ring oliedop is keihard, niet flexible, kan hem er niet eens afhalen. Maar lijkt geen speling te hebben. (mocht je bedoelen dat er olie via de dop uit komt?)

De melding die blijft is op A6/3-1-4, blijkt nokkenassensor te zijn ??? ??? Op A2/1-1-1 Maar hoe wis je trouwens de foutmeldingen?

Een voordeel is dat ik de roffel nu 2 weken heb en alles nu wel weet te vinden :-)

elianmars

Er komt dan inderdaad olie via de vuldop op het blok. Had ik ook. Nieuw rubber besteld bij de dealer en het blok bleef weer droog.

Jeroentjuh

Als die ring keihard is gewoon vernieuwen, daar lekt ie dus olie langs....

Fouten wissen...
Eerst alle fouten uitlezen in bv. A2
Dan druk je het knopje zo'n 8 sec. in, laat um daarna los en het lampje zal gaan branden, druk dan meteen weer het knopje zo'n 8 sec. in. Laat um daarna los, fouten zouden dan gewist moeten zijn........

Duz ff alle fouten wissen op A2 en A6 en dan proberen te starten en opnieuw ff de fouten uitlezen op A2 en A6....

hk1000

Citaat van: Jeroentjuh op 07-05-2006 18:53:49
Als die ring keihard is gewoon vernieuwen, daar lekt ie dus olie langs....

Fouten wissen...
Eerst alle fouten uitlezen in bv. A2
Dan druk je het knopje zo'n 8 sec. in, laat um daarna los en het lampje zal gaan branden, druk dan meteen weer het knopje zo'n 8 sec. in. Laat um daarna los, fouten zouden dan gewist moeten zijn........

Duz ff alle fouten wissen op A2 en A6 en dan proberen te starten en opnieuw ff de fouten uitlezen op A2 en A6....

Ok gedaan, op A2 krijg ik 1-1-1, op A3/1-4-2 en A6 blijft het lampje continue flikkeren. Dit even snel, want eten staat op tafel en accu is zo goed als leeg, dus starten hoe maa, moet ik ff andere auto bijzetten, maar dat na de pizza....