Vacuum "schema"

Gestart door Kees.R.S, 31-12-2007 21:28:02

Vorige topic - Volgende topic

Fokkie850

Hoi Kees,

Bij mijn 850 (2.5 10v LPG) zit er op het luchtfilterhuis ook een niet gebruikte vacuumaansluiting.
Deze zou de klep die de aanvoer van warme of koude lucht regelt moeten schakelen. Bij LPG-auto's wordt deze klep vaker uitgeschakeld, zodat er nooit warme lucht wordt aangezogen.
Ik zag op jouw foto's ook een gasmengstuk, vandaar deze bijdrage...
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Vr.gr. Marc

Kees.R.S

Even voor Fokkie850, ik heb geen LPG.
Thuur ik denk dat jouw fotoshoppen wel een friend heeft gemaakt, datis em!
En nu waar moet ie op?

al weer bedankt voor het medeleven,

groet, Kees

thuur

Volgens mij komt ie op de vacuumtoren (a.k.a. kerstboompje) en issie van de turbodrukmeter..

..tis een GLT lees ik net :eusa_doh:

Ik pas :eusa_shifty:

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 06-01-2008 22:51:55
en issie van de turbodrukmeter..

..tis een GLT lees ik net :eusa_doh:

ik vond het al een vreemd antwoord.  ;D

volgens mij moet het slangetje op het klep/pompje dat ovlov 058 aanduid op de afbeelding.
dat is de vacuumregelaar.

Kees.R.S

Die klep is al aangesloten en gaat naar het torentje op het gasklephuis en daar heb ik geen aansluitingen over. Ik moet vandaag nog naar Furness voor een PNPswitch, ik zal ze daar maar even lief aankijken misschien word ik daar iets wijzer. Volgende keer alles nummeren zoals het hoort. Ik hoop dat ik jullie geen slapenloze nachten heb bezorgd, maar ik houd jullie op de hoogte.  :eusa_wall:

groet,

Kees   

combinedforces

Kees,

Heb jij je slangen als set bij de dealer besteld of online oid? Ik ben ook in de markt voor een wissel maar wil even rondkijken naar wat, waar en hoe(veel)...

Kees.R.S

Ik moet eerst Ludo bedanken want tijdens het wisselen van de PNPswitch (dan heb je toch weer van alles los) heb ik ontdekt dat jij gelijk hebt, bedankt daarvoor.
Nu nog "even" aansluiten maar daar bedenken we wel wat op. Ik had in mijn vorig antwoord 2 onderdeeltjes door elkaar gehaald, dus probleem opgelost.

Aan combinedforces: ik heb bij het vervangen van de carterventilatie "even" niet goed opgelet en hier héél wat collega roffelaars aan het denken gezet  :eusa_wall: :eusa_wall:  :eusa_whistle: :angel:

Sorry daarvoor, maar wel weer veel geleerd, en dat op mijn leeftijd  ::)

hartelijke groet,

Kees

Kees.R.S

Ter afsluiting van dit "draadje": Met een zelfgefabriceerd tooltje het overgehouden vacuumslangetje op z'n plaats gewurmd.  :eusa_dance:
Voor iedereen die aan z'n carterventilatie begint: VERGEET dit slangetje niet  :eusa_wall:
Zo dit moest ik nog even kwijt, iedereen hartelijk dank voor het meedenken.  :eusa_clap: :eusa_clap:

groet,

Kees    ;D