AT stelling

Gestart door Rudi, 04-01-2006 22:11:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi

Ik zat me vandaag zo maar eens te bedenken he ;D

Stel nou dat je gewoon uit voorzorg om de 5jaar een nieuwe computer in de AT zet,zou dan je dan nog mechanische problemen hebben met de bak?De PC zorgt er toch voor hoe er geschakeld wordt en als die lamellen allemaal smerig zijn gaat de bak stroef schakelen...

Gister nog op de rotonde,gewoon met een beetje gas de rotonde verlaten en hoorde een soort klapgeluid uit de bak komen,das niet normaal...verder schakeld hij goed,behalve bij kickdown dat complete ' verslikken ' verhaal...dat moet volgens mij niet zo duidelijk aanwezig zijn,allez maybe met een verse TCM moet dat opgelost zijn...

Zou mijn stelling mogelijk zijn,of is het complete BS ;D ::)
Dr.Go-Fast...

KUKO (Rob)

Je zou m ook eerst kunnen spoelen dat hielp bij mij ook en hoe is je pnp switch???

Rudi

Was ook maar een gedachte/stelling...die pnp-switch is goed want heb geen problemen met schakelen....

Dat spoelen heb ik laatst al gedaan...

Dr.Go-Fast...

Hen3

Citaat van: Rudi op 05-01-2006 11:42:44
Dat spoelen heb ik laatst al gedaan...

.... en dat was veeeeel te duur om nog eens te doen  ;D

Rudi

Citaat van: Hen3 :·.·. op 06-01-2006 11:52:59
Citaat van: Rudi op 05-01-2006 11:42:44
Dat spoelen heb ik laatst al gedaan...

.... en dat was veeeeel te duur om nog eens te doen  ;D



Dr.Go-Fast...

Rudi

Kan iemand mij vertellen hoe een computer van de AT werkt?Als de PC thuis vastloopt koop ik ook niet een nieuwe,waarom zou dat bij een auto wel moeten?

Want bij de dealer zeiden ze dat de software wel goed is,een vast gegeven zeg maar en dat de computer zelf wel kapot kan gaan.Dit zei ook een revisie bedrijf die dit al bij een renault had gedaan,zelfde problemen als die ik heb,met dat ' op hol slaan ' van de bak ook al is dat maar even.

Hij rijd nou weer goed,maar zou er niet mee naar Z Frankrijk durven deze vakantie  uit angst dat hij me laat staan...

Wat is nou wijsheid,nieuwe computer?Of gewoon doorrijden tot alles vastloopt en dan alles ineens doen ::)
Dr.Go-Fast...

thuur

Citaat van: Rudi op 24-01-2006 19:16:31
Kan iemand mij vertellen hoe een computer van de AT werkt?Als de PC thuis vastloopt koop ik ook niet een nieuwe,waarom zou dat bij een auto wel moeten?

Want bij de dealer zeiden ze dat de software wel goed is,een vast gegeven zeg maar en dat de computer zelf wel kapot kan gaan.Dit zei ook een revisie bedrijf die dit al bij een renault had gedaan,zelfde problemen als die ik heb,met dat ' op hol slaan ' van de bak ook al is dat maar even.

Hij rijd nou weer goed,maar zou er niet mee naar Z Frankrijk durven deze vakantie  uit angst dat hij me laat staan...

Wat is nou wijsheid,nieuwe computer?Of gewoon doorrijden tot alles vastloopt en dan alles ineens doen ::)

Het enige probleem wat de computers kennen is het breken van de solderingen van de stekkeraansluiting. Dan is de software wel goed, maar zijn de in- en uitgaande signalen niet meer correct. De ECU gaat dan bijsturen op basis van foute input signalen.

De software in de ECU zit in het ROM geheugen (Read Only Memory), m.a.w. het programma kan niet wijzigen zoals je gemakkelijk software op je PC kan installeren en verwijderen.

Wat wijsheid is kan ik niet voor je bepalen. Maar ik zou een 12 Volt soldeerbout kopen en achterin gooien ;)


Eerst open maken en iemand laten kijken die er verstand van heeft. Dan solderen en dan pas een nieuwe computer. Die dingen zijn schreeuwend duur :P


Gr 8)

bud

dat hakken bij lichtjes freewheelen in de bocht en dan gas geven,
had me pappie ook ( S80 ) zelfde 5 bak ( nouw ja bijna het zelfde )
regelklepje 2 van de brein/ kleppenhuis besturing niet helemaal lekker meer,
ik heb er toen een nieuw kleppenhuis/brein in gezet, met verbeterde kabelboom
schakeld nu als een lepel in een roompotje zo zachtjes

bij volvo zijn die kleppen niet los te koop,
maar ben wel eens aan het informeren geweest bij de automaten dokter , deze kon die klepjes wel los krijgen en vervangen

laat eens een diagnose doen bij ATS of zo'n ander automaten gespecialiseerd bedrijf

hiermee bedoel ik niet dat je dealer/garagist een knoeiert is hoor,
maar gewoon dat het niet dagelijks werk is, en veel al ontbreekt de echte nowhow en beschikbaarheid van losse onderdelen,
ik belde die automaten dokter, en hij zei meteen "oh das dat en die solenoid "

gr,b  
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Rudi

Ik denk dat iik maar contact opneem met AT specialist,vreemd dat het meestal goed is...maar ik zit er wel mee in m'n maag ...senks voor de reply's
Dr.Go-Fast...

Rudi

Het blijft vreemd maar als ik hem eerst tegen de KD aantrap en 5 sec wacht,en dan KD dan loopt hij als een F1 auto ;D :D pakt hem goed op en schakeld ook nauwelijks merkbaar over.Zonet moest ik om een tractor heen,en dat ging erg lekker...alleen meteen de KD er op gooien en dan is het mis ::)
Dr.Go-Fast...