Zijn japanners slimmer?

Gestart door alexJ, 11-05-2006 10:08:02

Vorige topic - Volgende topic

alexJ

Vergelijk een mitsibushi carisma "99 eens met een v70 "98
geen vergelijk eigenlijk , maar aangezien ik dagelijks beide om en om berijd vallen me een aantal zaken op..
De goedkope hollandse jap heeft een instelbare ruitenwisser interval schakelaar , elektrische raam beveiliging ( bij opstructie gaat het raam weer open) houdt nog even spanning op de portieren als je het kontakt hebt uitgezet ( super handig als je raam nog openstaat) houdt 12 volt op je aansteker , ook als je de sleutel hebt verwijderd, schakelt de verlichting af bij het verwijderen van de sleutel... je zou denken dat dat bij een volvo toch ook ooit eens standaard zou mogen worden he....
V70 classic 2.5

thuur

Citaat van: alexJ op 11-05-2006 10:08:02

Vergelijk een mitsibushi carisma "99 eens met een v70 "98
geen vergelijk eigenlijk , maar aangezien ik dagelijks beide om en om berijd vallen me een aantal zaken op..
De goedkope hollandse jap heeft een instelbare ruitenwisser interval schakelaar ,

Dat is niet moeilijk realiseerbaar.

Citeer
elektrische raam beveiliging ( bij opstructie gaat het raam weer open) houdt nog even spanning op de portieren als je het kontakt hebt uitgezet ( super handig als je raam nog openstaat)

Handig bij car-jacken idd :D

Citeer
houdt 12 volt op je aansteker

Leuk als je terug wil rijden van vakantie en je koelbox heeft je accu leeggezogen. (bedradingskeuze)

Citeer
, ook als je de sleutel hebt verwijderd, schakelt de verlichting af bij het verwijderen van de sleutel... je zou denken dat dat bij een volvo toch ook ooit eens standaard zou mogen worden he....

Dat heb ik ook...

En als je met 120 een aanrijding krijgt, had je dan ook liever de carisma gehad ???

Krijg je ook net zoveel voorrang?

Spreken mensen je aan op je coole carisma? 8)

Moet ik doorgaan?

Overigens, als die auto IETS mist is het wel charisma :-X

Gr ;)

FGG

Citaat van: thuur op 11-05-2006 11:04:52
elektrische raam beveiliging ( bij opstructie gaat het raam weer open) houdt nog even spanning op de portieren als je het kontakt hebt uitgezet ( super handig als je raam nog openstaat)

Handig bij car-jacken idd :D

Beetje vergezocht. Wanneer ik de ramen van mijn Octavia openlaat nadat ik de auto heb uitgezet dan kan ik met mijn sleutel (in portierslot helemaal naar links draaien) alle ramen sluiten. heb ik al een aantal keren gebruikt. Is erg praktisch. ik ben nog niet ge-car-jacked. ;)

Leuk als je terug wil rijden van vakantie en je koelbox heeft je accu leeggezogen. (bedradingskeuze)

Dat vind ik dus wel een enorme bug. Ik leg regelmatig mijn headset of mijn telefoon aan de lading (de headset dus als ik zelf niet in de auto ben) en dat gaat in de Volvo dus niet lukken. De headset gebruik ik elke dag :D, de koelkast moet ik nog kopen. ;D

...ook als je de sleutel hebt verwijderd, schakelt de verlichting af bij het verwijderen van de sleutel... je zou denken dat dat bij een volvo toch ook ooit eens standaard zou mogen worden he....

Dat heb ik ook...

Ik ook...

En als je met 120 een aanrijding krijgt, had je dan ook liever de carisma gehad ???
geen vergelijk eigenlijk

Maar daar ging 't dan niet over:

Krijg je ook net zoveel voorrang?
Ja. ???

Spreken mensen je aan op je coole carisma? 8)

Tot nu toe, los van meetings, op m'n Volvo ook niet.

Moet ik doorgaan?

Ja!

Overigens, als die auto IETS mist is het wel charisma :-X

Klopt! 8)

Gr
FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joris_Scholte

Citaat van: alexJ op 11-05-2006 11:37:11
yep, een carisma is een vreselijk gedrocht.. dus als tegenpool maar een V70 er naast gezet he... ik hou van uitersten zullen we maar zeggen.

Beide blikken  hebben trouwens een ding gemeen; de lak is knap waardeloos , bij het minste of geringste aanraking heb je al een kras, maar de volvo maakt het helemaal bont als ie een vogelpoepje op de  lak krijgt; daaaag blanke lak... die schrompelt meteen ineen.. grrrrrrrrrrr

Lakproblemen bij Volvo? Nooit gezien. De allereerste 850's, felrode, die niet zoveel gepoetst en in de goede wax gezet zijn, ja, die beginnen soms een beetje roze uit te slaan....
Ouders van een goede vriend van mij hebben een Carisma. De lak laat bij hun los van de achterklep. Zomaar. Is niks aan te doen, zeiden ze bij de Mitsibishidealer...

JCviggen

Wat mij irriteert aan bijna alle wagens is dat je de lichten niet gewoon altijd "aan" kunt laten staan. Zelfs de nieuwe Avensis van m'n vader houdt de lichten gewoon aan als je het contact uitzet. Bij volvo gaan die al zo'n jaar of 20 gewoon "uit" ook al staat de schakelaar op
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

FGG

Bij Saab kan dat ook. Ik heb 't nooit begrepen. gewoon geen schakelaar: auto aan = lampen aan

Gmid

Citaat van: alexJ op 11-05-2006 11:37:11
yep, een carisma is een vreselijk gedrocht.. dus als tegenpool maar een V70 er naast gezet he... ik hou van uitersten zullen we maar zeggen.

Beide blikken  hebben trouwens een ding gemeen; de lak is knap waardeloos , bij het minste of geringste aanraking heb je al een kras, maar de volvo maakt het helemaal bont als ie een vogelpoepje op de  lak krijgt; daaaag blanke lak... die schrompelt meteen ineen.. grrrrrrrrrrr

Meteen eraf halen. Geen dag laten zitten!!! Als je vaak op 'foute' parkeerplekken staat, neem dan een spuitbusje 'detailing spray' in je auto, samen met een (elke keer schoon) doekje. Gewoon meteen als je het ziet eraf halen.

Dat de lak 'ineenschrompelt' (eigenlijk aangevreten) wordt, is bij elke lak. Heeft helemaal niets met volvo te maken. Wat je wel kunt doen is je auto wat vaker in de wax zetten, of een keer twee lagen wax ipv één. Dit houdt het zuur niet tegen, maar zorgt wel dat het langer duurt voordat het in de eigenlijk lak vreet.
Volvo C30 '12

Eugene

Citaat van: JCviggen op 11-05-2006 16:40:27
Wat mij irriteert aan bijna alle wagens is dat je de lichten niet gewoon altijd "aan" kunt laten staan. Zelfs de nieuwe Avensis van m'n vader houdt de lichten gewoon aan als je het contact uitzet. Bij volvo gaan die al zo'n jaar of 20 gewoon "uit" ook al staat de schakelaar op

Je kan wel een relais krijgen waardoor de lampen 30 sec aanblijven nadat je de sleutels uit het contact haalt. HEt is een beetje een halve oplossing... Dat ding kost ook nog eens 65 euro :o

If it's not blown, it sucks...

The Saint

Amerikanen zijn het slimst. Kijk maar eens naar al het lekkers dat in de 50'er jaren in Cadillac's zat weggestopt! Veel van dat lekkers is zelfs nu nog alleen te krijgen op de duurste uitvoeringen van de duurste merken.

R zit natuurlijk overal wel een nadeel aan he! Ik had vroeger een Alto zonder afstandbediening voor de deurvergrendeling, dan kon R ook geen batterij leeg raken  :-X

No shirt no shoes, no pinball

Frans Harkema

FGG

Citaat van: The Saint op 11-05-2006 17:39:45
Amerikanen zijn het slimst.

Alleen jammer dat ze er verder ook niet veel van bakken  ;D

Enno

Nog even over vergelijking Carisma...en volvo....

Motorisch vond ik er niet veel op aan te merken op een carisma.....

Carosserie technisch is het gewoon een volvo.....of zoals de amerikane de S40/V40 noemde een japanse volvo...feit blijft dat ze onder het plaatwerk grotendeels de zelfde carosserie hebben.

Bij een volvo gaat wel eens wat kapot...bij een mitsubishi ook.....bij mij is destijds de airco-schakelaar 2 keer uit elkaar geknald...kmop ligt dan in delen verdeeld over de auto (was een 97 model).

Verder vond ik de Carisma niet opgewassen tegen wat steviger doorrijden.....ook met een 1,6 100pk met LPi en een gewicht van 1124 KG kun je stevig doorrijden (200 op teller)...maar bij 100000 km voelt het onderstel dan niet zo best meer aan.

Ik had verder alleen een eenvoudige uitvoering, handbediende ramen en verder weinig electronica aan boord. Het voelde en klonk als een degelijke wagen....

Stoelen waren na 100000 op. Verder gewoon een recht toe recht aan auto.....wat dat betreft is denk ik de s40/v40 een betere vergelijking met een Volvo v70/S70...

thuur

Citaat van: V70Enno op 11-05-2006 20:06:25
Nog even over vergelijking Carisma...en volvo....

Motorisch vond ik er niet veel op aan te merken op een carisma.....

Carosserie technisch is het gewoon een volvo.....of zoals de amerikane de S40/V40 noemde een japanse volvo...feit blijft dat ze onder het plaatwerk grotendeels de zelfde carosserie hebben.

Bij een volvo gaat wel eens wat kapot...bij een mitsubishi ook.....bij mij is destijds de airco-schakelaar 2 keer uit elkaar geknald...kmop ligt dan in delen verdeeld over de auto (was een 97 model).

Verder vond ik de Carisma niet opgewassen tegen wat steviger doorrijden.....ook met een 1,6 100pk met LPi en een gewicht van 1124 KG kun je stevig doorrijden (200 op teller)...maar bij 100000 km voelt het onderstel dan niet zo best meer aan.

Ik had verder alleen een eenvoudige uitvoering, handbediende ramen en verder weinig electronica aan boord. Het voelde en klonk als een degelijke wagen....

Stoelen waren na 10000 op. Verder gewoon een recht toe recht aan auto.....wat dat betreft is denk ik de s40/v40 een betere vergelijking met een Volvo v70/S70...

Ja inderdaad... De x40 is dan ook een Renault.

Gr :-X

BenC70ES

Citaat van: thuur op 11-05-2006 21:11:45Ja inderdaad... De x40 is dan ook een Renault.

Gr :-X

Buiten de dieselmotor en sommige versnellingsbakken niets Renault aan hoor...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: FGG op 11-05-2006 12:02:31

Dat vind ik dus wel een enorme bug. Ik leg regelmatig mijn headset of mijn telefoon aan de lading (de headset dus als ik zelf niet in de auto ben) en dat gaat in de Volvo dus niet lukken. De headset gebruik ik elke dag :D, de koelkast moet ik nog kopen. ;D

Gr
FGG

Effe één draadje verleggen (gewoon een kabeltje waar konstant 12 volt op staat op je aansteker aansluiten) en het probleem is verholpen  ;)