Koplamp probleem

Gestart door Ton, 11-05-2006 11:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ton

De lamp van de linkerkoplamp is nu voor de 2de keer "kapot" gegaan in ongeveer 1,5 maand tijd.
Het probleem is zelfs van dien aard dat het geluid van de radio er van gaat storen. Bij het accelereren hoor je via de speakers een lichte zoem en de hele tijd hoor je de speakers kraken en doen zelfs de speakers die via de radio aangesloten zijn het helemaal niet.
Dit alles gebeurt afwisselend, dan weer wel dan weer niet.
Trouwens de lamp in de koplamp is niet echt kapot, want als ik een tikje op de koplamp geef dan springt de lamp weer gewoon aan.
De storing met het geluid van de radio is pas begonnen toen de lamp zogenaamd kapot was, dus ik vermoed dat e.a. wel met elkaar te maken heeft. Zal dadelijk eens beginnen met het verwisselen van de lamp.
Wie het weet mag het zeggen, want het is zeer irritant.

thuur

In dit geval is het niet onverstandig je massapunten eens goed te reinigen. Vooral die achter de linkerkoplamp en die 2 strips aan je motorblok (beide zijden).

Meestal als je een tikje op een lamp geeft en hij doet het dan weer is de gloeidraad gebroken. Stuk dus :-\


Gr ;)

Ton

Citaat van: thuur op 11-05-2006 12:18:17
In dit geval is het niet onverstandig je massapunten eens goed te reinigen. Vooral die achter de linkerkoplamp en die 2 strips aan je motorblok (beide zijden).

Meestal als je een tikje op een lamp geeft en hij doet het dan weer is de gloeidraad gebroken. Stuk dus :-\


Gr ;)


De laatste paar keer dat ik de auto nu heb gestart deed de lamp het gewoon.
Je kunt aan de lamp echter we zien dat die een flinke optater te verwerken heeft gehad.



Wat betreft die 3 massa kabels, die 2 die aan de achterkant van de motor zitten, zie ik wel. Maar waar zit die achter de koplamp? Is dat de plek die je op onderstaande foto kan zien?


mehn

Citaat van: Ton op 11-05-2006 14:22:24
Maar waar zit die achter de koplamp? Is dat de plek die je op onderstaande foto kan zien?

Volgens mij niet. Achter (onder) de koplamp aan de bestuurderskant zit zéker zo'n rail, bijrijderskant weet ik niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 11-05-2006 14:24:44
Citaat van: Ton op 11-05-2006 14:22:24
Maar waar zit die achter de koplamp? Is dat de plek die je op onderstaande foto kan zien?

Volgens mij niet. Achter (onder) de koplamp aan de bestuurderskant zit zéker zo'n rail, bijrijderskant weet ik niet.

Volgens mij is het wel de juiste plek, maar een rail zie ik ook niet ???

Het is me wel al eens opgevallen bij MY95 en later dat er geen stekkers (of hooguit 1) op de rail zitten geprikt. Wellicht dat Volvo die rail dan toch in '96 heeft weggelaten?


Dat lampje is gruwelijk heet geweest :o

Welk merk lampje en hoeveel Watt is het?

Je weet zeker dat het lampje goed in de houder zat (niet scheef)?


Gr 8)

Eugene

Zo verkleurd ziet mijn lampje er ook uit. 55w Philips Bluevision Plus.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Volvo gloeilampen?????

Sinds ik die gebruik....gaan ze stuk langer mee. Niet volvo lampen......binnen 6 maanden 3 keer vervangen toen ik de auto net had.


Ton

Citaat van: thuur op 11-05-2006 14:38:26
Citaat van: mehn op 11-05-2006 14:24:44
Citaat van: Ton op 11-05-2006 14:22:24
Maar waar zit die achter de koplamp? Is dat de plek die je op onderstaande foto kan zien?

Volgens mij niet. Achter (onder) de koplamp aan de bestuurderskant zit zéker zo'n rail, bijrijderskant weet ik niet.

Volgens mij is het wel de juiste plek, maar een rail zie ik ook niet ???

Het is me wel al eens opgevallen bij MY95 en later dat er geen stekkers (of hooguit 1) op de rail zitten geprikt. Wellicht dat Volvo die rail dan toch in '96 heeft weggelaten?


Dat lampje is gruwelijk heet geweest :o

Welk merk lampje en hoeveel Watt is het?

Je weet zeker dat het lampje goed in de houder zat (niet scheef)?


Gr 8)


Lampje is van Philips type Premium 55W

Vond idd ook wel dat het lampje er niet echt strak in de houden geklemd zat. Wellicht nog iets om nader te bestuderen.

DD

hoe is de aansluiting waar de lamp in moet. Soms krijgen die intern sluiting en smelten dan geheel. Er zijn universele aansluitingen voor te krijgen die je orginele stekker vervangen.

elianmars

Citaat van: Ton op 12-05-2006 03:52:35
Citaat van: thuur op 11-05-2006 14:38:26
Citaat van: mehn op 11-05-2006 14:24:44
Citaat van: Ton op 11-05-2006 14:22:24
Maar waar zit die achter de koplamp? Is dat de plek die je op onderstaande foto kan zien?

Volgens mij niet. Achter (onder) de koplamp aan de bestuurderskant zit zéker zo'n rail, bijrijderskant weet ik niet.

Volgens mij is het wel de juiste plek, maar een rail zie ik ook niet ???

Het is me wel al eens opgevallen bij MY95 en later dat er geen stekkers (of hooguit 1) op de rail zitten geprikt. Wellicht dat Volvo die rail dan toch in '96 heeft weggelaten?


Dat lampje is gruwelijk heet geweest :o

Welk merk lampje en hoeveel Watt is het?

Je weet zeker dat het lampje goed in de houder zat (niet scheef)?


Gr 8)


Lampje is van Philips type Premium 55W

Vond idd ook wel dat het lampje er niet echt strak in de houden geklemd zat. Wellicht nog iets om nader te bestuderen.


Als het lampje niet goed in de houder zit, krijgt-ie ook telkens een opdonder.

IRH

Ton, al eens xenon overwogen? ::)

Ton

#11
Citaat van: IRH 855 op 12-05-2006 09:55:12
Ton, al eens xenon overwogen? ::)

Ik heb er wel eens over nagedacht, maar daar is het dan ook bij gebleven. Maar mijn eerste prioriteit ligt op dit moment bij het weg krijgen van het probleem van het geluid van de radio.
Voor zover ik heb gekeken in vadis zie ik maar 2 massa punten.... en dat zijn die 2 die aan de achterkant van de motor zitten ???

Ton

Iemand nog een idee waar de bewuste massakabel bij de linkerkoplamp zit?  :( ???

thuur

Tussen de koplamp en de accu. Daar onder op het plaatwerk zit de dikke blauwe kabel.


Gr ;)

Ton

Het probleem is nu eindelijk opgelost. Toen de auto gekeurd moest worden kreeg de monteur geen goed lichtbeeld. Toen hij de koplamp opende zag de monteur dat de lamp idd niet goed vast zat. Dit kwam doordat het beugeltje een beetje krom was en daardoor niet meer goed het lampje vastklemde.