olie bijgevuld

Gestart door gerritjan, 20-04-2006 23:17:56

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

heb effe olie bijgevuld maar net iets boven de streep kan dit kwaad ?
ger

Jeroentjuh

Wat is iets? 1cm? 2mm?

gerritjan

ger

Eugene

3mm is geen probleem. Dat is zo weer verdwenen ;D

If it's not blown, it sucks...

gerritjan

als je maar lang genoeg wacht  lijkt mij ook  des te langer kan ik nu wachten met bijvullen  toch
ger

Eugene

Citaat van: gerritjan op 21-04-2006 00:07:12
als je maar lang genoeg wacht lijkt mij ook des te langer kan ik nu wachten met bijvullen toch

ja, zo kun je het bekijken....

De ervaring met de 850 (en dan vooral te turbo's) is dat boven de 3/4 van de peilstok vullen niet veel nut heeft, want dit is zo weg. Zolang je em tussen 1/2 en 3/4 houd heb je altijd genoeg olie en ook geen overmatig gebruik (of noem het verspilling :P)

thuur

Citaat van: eugene op 21-04-2006 00:11:50
Citaat van: gerritjan op 21-04-2006 00:07:12
als je maar lang genoeg wacht lijkt mij ook des te langer kan ik nu wachten met bijvullen toch

ja, zo kun je het bekijken....

De ervaring met de 850 (en dan vooral te turbo's) is dat boven de 3/4 van de peilstok vullen niet veel nut heeft, want dit is zo weg. Zolang je em tussen 1/2 en 3/4 houd heb je altijd genoeg olie en ook geen overmatig gebruik (of noem het verspilling :P)

Mijn NA ook hoor, boven de 3/4 is zinloos..

Misschien moet ik niet zoveel in de toerenbegrenzer hangen :P

Gr ;D

Eugene

Citaat van: thuur op 21-04-2006 01:33:36
Citaat van: eugene op 21-04-2006 00:11:50
De ervaring met de 850 (en dan vooral te turbo's)

Mijn NA ook hoor, boven de 3/4 is zinloos..

Misschien moet ik niet zoveel in de toerenbegrenzer hangen :P

Gr ;D

Staat ook niet dat een NA er geen last van heeft. Maar over het algemeen zitten er rustigere rijders in een NA ;)

Maar je hebt altijd weer van die uitzonderingen ;D

Taranis

Citaat van: eugene op 21-04-2006 11:29:31
Staat ook niet dat een NA er geen last van heeft. Maar over het algemeen zitten er rustigere rijders in een NA ;)

Maar je hebt altijd weer van die uitzonderingen ;D

Mijn NA heeft er dus inderdaad geen last van. Zit regelmatig in het rood en een enkele keer in de begrenzer, maar hij staat al 5000 km lang op maximum, zonder dat ik bijgevuld heb...