Distributieriem vervangen?

Gestart door Patrick_24, 14-05-2006 09:30:10

Vorige topic - Volgende topic

850blues

Citaat van: Marc O. op 31-05-2006 14:49:57
Citaat van: Patrick_24 op 24-05-2006 21:30:50
Omdat ze nu verlies hebben gemaakt (en dat geloof ik graag) op de verkoop aan mij, verzocht 'ie heel vriendelijk om voor alle reparaties weer bij hun langs te komen, en zo de 'schade' weer een beetje in te halen.....

Op die van jou hebben ze dan (misschien!!) verlies gemaakt, op het merendeel maken ze gewoon winst, dus je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben. Risico van het vak zal ik maar zeggen.

Ben ik het helemaal mee eens.
Ik weet niet of dat hier ook het geval was, maar het is mij al vaker opgevallen dat in sommige advertenties staat aangegeven dat als je bovenop de meeneemprijs(+apk) ook nog 6 maanden (Bovag-)garantie wil dit 700 a 1000 euro extra kost. (Wordt een auto met garantie verkocht dan ga ik er vanuit dat dit bedrag al in de vraagprijs is verrekend)
Dat zal de ene keer betekenen dat er binnen de garantieperiode hoogstens een schakelaartje (10 eurie) vervangen hoeft te worden en de andere keer de airco.

Maar zelfs los daarvan, als het hier een Volvo dealer betreft zou ik helemaal denken:  :-*
het is toch bekend dat de airco in onze Roffels 'soms'  :-[ defect raken en dat het naast een  draadbreuk ???  ??? ook weleens om een lekke verdamper of versleten magneetkoppeling gaat.
(Zo niet dan had ie het forum maar eens moeten bezoeken).
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Patrick_24

...precies!

Ach, iedereen weet ook wel dat op 99 v/d 100 auto's winst wordt gemaakt, en dat maakt ook niet uit, zeker niet als je deze service krijgt. (Terwijl ik de auto notabene kocht bij een grote Alfa dealer).
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

Marc O.

Het is alleen maar goed als een dealer/garagebedrijf winst maakt. Onze maatschappij nu eenmaal op dat systeem gebaseerd en daar eten we met zijn allen onze boterham van. Maar ik blijf het onprofessioneel, onsportief en niet-zakelijk vinden dat die dealer vraagt om ook het toekomstig onderhoud bij hem te laten uitvoeren zodat ze het verlies op die éne auto nog kunnen goedmaken. 't Is net als met een verzekering: de een zal er zelden gebruik van maken en had het geld beter in zijn eigen zak kunnen houden, de ander rijdt zijn auto een keer total loss en heeft in een klap zijn premie voor de komende 20 jaar terugverdiend ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...