Geen turbo, toch chippen? [LPG/LPI]

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-08-2002 15:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Citaat van: Emiel op 18-11-2006 20:19:56
B5244S2

:evil:
Citaat van: V70Enno op 18-11-2006 23:44:13
voor zover ik weet is tot bouwjaar 1999 2.5 gehanteerd....daarna type aanduiding 2.4....2.4 was een nieuw type motor die verder ook terug te vinden is in nieuwere modellen...S60,. v70 & S80....S & S2 als ik me niet vergis

:eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: S70-140 op 18-11-2006 20:10:11
Kan het met LPG? Voor en nadelen?

welke installatie, merk/type?.
als ze voldoet zou ik het wel (weer) doen...  :evil:

Racingbrick

Ik heb in 2000 een nieuwe 140 pk gehad, meerprijs voor een 170pk was 2900 gulden.
Ik heb toen lekker leer en ander spul genomen voor dat geld.
De chef monteur toen, vertelde mij dat alles identiek was tussen de 140 en de 170 pk blokken, alleen andere software.
Ik heb gereden in de 140 en 170 pk, er was geen verschil te merken bij normaal rijden, alleen bij veel toeren maken kwamen er wat meer ponies vrij bij de 170 pk versie.
Heeft ook te maken met de variabele kleptiming uiteraard, bij de 140pk.
Als je een 140 pk hebt, zou je eigenlijk meteen naar 180 pk moeten gaan denk ik.
Of dat blok nu veel of weinig gelopen heeft, <200.000 is bij mij weinig km trouwens, ik zou er gewoon die extra ponies uit laten halen.
Een 140 of 170 pk is al niet een supersnelle wagen van huisuit, laten we eerlijk zijn.
Een gemiddelde 2liter motor heeft tegenwoording ook al zomaar 140 pk.


Johann

Volgens mij is de koppel kromme van beide motoren vrijwel gelijk tot ongeveer 4000 toeren dus het ligt een beetje aan je rijstijl of je profijt van de winst zult hebben.


de boekhouder

Medeforummers,

Ik besef dat hier al zeer veel over geschreven is maar net niet specifiek wat ik wil weten.

Ik heb een bedrijf gevonden dat mijn 850 wil tunen (via OBD; 2,5 ltr. 10v 1996, 290 dzn.km. lpg g3, verdamper).
Het zou + 15 pk. en 20 nm. moeten opleveren. De prijs vind ik redelijk stevig - € 598,= - ; dit is incl. rollenbanktest voor en na tuning. Indien de tuning onverhoopt niet werkt wordt het hele verhaal weer teruggedraaid en ben ik alleen de kosten voor de rollenbank kwijt.
Het vermogen blijft dan wat onder die van de 20v, het koppel komt er fractioneel boven, dit alles echter bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk prettiger; daarnaast moet er zo af en toe ook een sleurhut mee.
Vragen: heeft iemand hier ervaring mee en zal de vermogens- en koppelwinst merkbaar zijn ?
Graag jullie ervaringen en meningen hierover !

Alvast bedankt.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Vulk

Veel geld voor weinig lijkt me...

elmarconi

Citaat van: de boekhouder op 31-08-2007 09:18:02
De prijs vind ik redelijk stevig - € 598,= - ; dit is incl. rollenbanktest voor en na tuning.

Zijn eigen rollenbank? Hou 't geld maar in de zak. Verkoop je G3, en koop een TDI of een T5.

Hmmm, verdamperinstallatie. Is dat met zo'n restrictie in de inlaat?

Overigens, loopt 'ie op benzine wel naar tevredenheid?
--
Autogas Inside . . .

de boekhouder

#37
Hij loopt zowel op gas als op benzine naar tevredenheid. Dat is eigenlijk niet het probleem. Ik heb met de caravan erachter gemerkt dat ik bij 100 kmpu. vaak terug moet naar de 4e versnelling om nog wat te kunnen doen. Dus ik dacht iets meer koppel............... Maar nogmaals, ik heb dus geen idee of ik dit ga merken. En idd., € 600,= is niet niks !

ps. bedrijf : www.bullpower.nl . bekend ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Robert Haven

Citaat van: de boekhouder op 31-08-2007 10:05:30
Ik heb met de caravan erachter gemerkt dat ik bij 100 kmpu. vaak terug moet naar de 4e versnelling om nog wat te kunnen doen. Dus ik dacht iets meer koppel...............

Hoe zwaar is je caravan dan? En zit je dan ook op een helling?
Ik heb zelf ook een 10v motor en dan met caravan inclusief belading 1500-1600 kilo schoon aan de haak. Dan is het toch vrij logisch dat je met 100 km/h op een helling en je wilt inhalen dat je dan terug moet naar de 4? De 5 is niet voor niets een "overdrive".... (In de 4 gaat het dan toch ook prima?)
Vrij normaal lijkt mij. Denk ook niet dat je met 20Nm in zo'n situatie in z'n 5 kunt blijven rijden.

)()()sT

Eehh....

Ik heb een 20V en een caravan van ca. 1200 kilo erachter gehad.
Ga je met een atmosferisch blok niet tijdig terug naar de 4 of 3, dan word je gelijk afgestraft  ;)
Voor meer pit onderin zou ik gewoon een T-5 willen, maar daar moet je ook tijdig mee terugschakelen omdat het gewoon beter is voor je blok om toeren te draaien als ie hard moet werken.
Ik werd trouwens ook ingehaald door V50's met 2.0D en enorme sleurhutten  ::)

Marc O.

Met een caravan erachter moet je er gewoon rekening mee houden dat het af en toe effe niet harder kan. Ik heb zelf een S60 D5 gehad, geweldige caravantrekker (met 300-en-nog-wat Nm koppel en een hut van 1500kg), maar ook daarmee moest ik af en toe terug naar 4. Kortom, ik denk inderdaad dat die 20Nm voor het trekken van een caravan niet echt "het verschil" gaat maken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Robert Haven

Citaat van: )()()sT op 31-08-2007 10:35:31
Ik werd trouwens ook ingehaald door V50's met 2.0D en enorme sleurhutten  ::)
Er gaat voor caravantrekken niets boven een diesel, lekker veel koppel bij lage toeren....

Gunnar

Tuning is de moeite niet bij non-tubo motoren, tenzij ze eerst af fabriek fiskaal teruggetuned zijn.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

scania164

Denk dat er zeer zeker wel wat te behalen valt.
Als je de chip tuning laat doen en een ferrita en eeen ander luchtfilter dan loopt hij echt wel beter door zijn toeren.
Het kost alleen wel veel geld...........

Chris

de boekhouder

Over het effect van een (vervangings)filter bij lpg (verdamper) zijn de meningen ook verdeeld, toch ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)