inhouden 850 GLT 20V

Gestart door san, 13-01-2006 18:10:05

Vorige topic - Volgende topic

san

Afgelopen week deed de Volvo ineens raar.Direct na het starten onregelmatig lopen en inhouden...Er kwam op een gegeven moment een klein beetje rook uit de grille!Auto aan de kant en gekeken,niets bijzonders.Na een half uurtje rijden reed ie weer normaal,nog even op z'n staart getrapt maar het inhouden was verdwenen.Heb eind 2005 vervangen;vuldop,koelvloeistofreservoir,verdeelkap,bougiekabels(magnecor),rotor,luchtfilter,carterontluchting,bougies(NGK ir.)Vandaag luchtfilter+huis schoongemaakt(k&N) + de LMM,nu brandt dat emissielampje weer!! >:( en alle bougies nagelopen en weer schoongemaakt,Er zat er een onder de olie,het schroefdraad dan,wat zou dit kunnen zijn? ???

bud

altijd de zelfde bougie ?
met olie op de schroefdraad

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

kl64

K & N filter te rijkelijk met olie besproeid zodat LMM is overleden?

Huppel

san

Heb de LMM losgehad ivm schoonmaak, dus nu krijg ik de melding 121,Luchtmassametersignaal, ik heb geprobeerd dit te wissen maar lukt me niet echt, lampje van de regeleenheid begint te knipperen en blijft af en toe branden(wat doe ik verkeerd?)als ik de accupool nu eens loshaal zou het emissie-lampje in het dashboard dan uit gaan??Zal dit morgenochtend eens proberen....

san

Citaat van: bud op 13-01-2006 18:48:25
altijd de zelfde bougie ?
met olie op de schroefdraad

Heb de bougie nog niet eerder losgehad ....is de tweede van links als je voor de auto staat.Wat zou dit kunnen zijn?

kl64

Lampje is voor even uit , maar zal weldra weer gaan branden.

Hoeveel olie heb je op het K & N filter gedaan?

Het zal echt niet voor het eerst zijn dat door te veel olie op het schoongemaakte filter de LMM meer olie meet dan lucht , en tja , daar kunnen ze niet zo goed tegen.

san

Citaat van: kl64 op 13-01-2006 21:25:06
Lampje is voor even uit , maar zal weldra weer gaan branden.

Hoeveel olie heb je op het K & N filter gedaan?

Het zal echt niet voor het eerst zijn dat door te veel olie op het schoongemaakte filter de LMM meer olie meet dan lucht , en tja , daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Uuh,olie.....heb het filter alleen maar uitgeklopt, was verder niet vies ofzo.Moet je er olie op doen dan, of alleen met olie schoonmaken. ???

bud

k&n moeten ingeolied worden na reinigen ( zijn setjes voor op de markt )

k&n filter is eigenlijk gewoon wit , hij wordt rood ( roze ) door de olie,
niet te veel er op doen en ff laten drogen /uitlekken

maar olie op de bougieschroefdraad , verders de elektroden niet aangekoek met olie/meuk ?
kijk eens in het gat met een lampje , als de bougie er nog in zit ,
mischien lekt er een O-ring een beetje olie naar het bougie gat en daar door een bougie af en toe vals vonkt ( langs de buitenkant ) ipv. over de elektrode
kan ook nog zijn dat je vuldoprubber lekt en dit onderde plastic cover door loopt?

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Pindol

De foutcodes van de GLT van 92 kunnen soms moeilijk gewist worden.
Je kan het is proberen met lopende motor, anders moet je hem even laten wissen bij de dealer.

Wel zorgen dat alles netjes vastzit, olievrij is bij de bougie,s, en dat de K&N in de filterolie staat.
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

san

Citaat van: Pindol op 14-01-2006 21:43:30
De foutcodes van de GLT van 92 kunnen soms moeilijk gewist worden.
Je kan het is proberen met lopende motor, anders moet je hem even laten wissen bij de dealer.

Wel zorgen dat alles netjes vastzit, olievrij is bij de bougie,s, en dat de K&N in de filterolie staat.

Na alles nog een keer te hebben nagelopen bleek dat er van de LMM een stukje was afgebroken...aiai...
Stad en land afgebeld voor een andere(wat zijn die dingen duur).Bij HUNTER in Gorredijk eentje voor 100 euro!
De Roffel is weer genezen....Bougies zal ik wel in de gaten houden.Nu alleen de foutcode er nog uit zien te krijgen.

tonny

de foutcodes moet je uitlezen tot de eerste fout terugkomt, dan lang wachten en dan resetten 2 maal.( lang is zeker vier a vijf minuten ) zo lukt het bij mij altijd