mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Wanneer je beide polen losneemt en tegen elkaar aanhoudt, krijg je hetzelfde effect, maar dan sneller.
Dit effect wordt veroorzaakt door condensatoren die enkele geheugens in stand houden. Op deze manier laat je ze gelijk ontladen en daarmee wis je de geheugens.

Overigens kun je verwachten dat de geheugens zich weer in gaan leren en op termijn hetzelfde laten zien, behalve wanneer je nieuwe delen monteert.
Zonder te resetten zal het geheugen zich hier langzaamaan op gaan aanpassen, daarom voel je het verschil niet direct.

pwassink

Citaat van: KIM op 06-12-2009 10:47:07
Wanneer je beide polen losneemt en tegen elkaar aanhoudt, krijg je hetzelfde effect, maar dan sneller.
Dit effect wordt veroorzaakt door condensatoren die enkele geheugens in stand houden. Op deze manier laat je ze gelijk ontladen en daarmee wis je de geheugens.

Overigens kun je verwachten dat de geheugens zich weer in gaan leren en op termijn hetzelfde laten zien, behalve wanneer je nieuwe delen monteert.
Zonder te resetten zal het geheugen zich hier langzaamaan op gaan aanpassen, daarom voel je het verschil niet direct.

Kan, doe dit echter nooit als de auto vol ligt met audio, versterkers en hele dikke elco's  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

KIM

Sorry; even niet bij stilgestaan.
Echter wanneer je dit monteert, weet je dit toch?

pwassink

Citaat van: KIM op 06-12-2009 11:57:59
Sorry; even niet bij stilgestaan.
Echter wanneer je dit monteert, weet je dit toch?

Velen die dat monteren weten dat gewoon niet of denken er niet aan, vandaar de aanvulling  ;D

EdenAli

Dr zit en standaard alpine in met het 6 speaker systeem hoedenplank heb ik nog niet dus no problem dus?

pwassink

Citaat van: EdenAli op 06-12-2009 12:20:06
Dr zit en standaard alpine in met het 6 speaker systeem hoedenplank heb ik nog niet dus no problem dus?

T gaat met name om dit soort bussen, als je die nergens in hebt hangen gaat t wel goed als de boel al even uitstaat.

EdenAli

Even de polen tegen elkaar gehad en toen een stukkie gereden.
Ik moet zeggen loopt stationair iets regelmatiger.
Verder heb ik het gevoel dat de verdamper iets moet worden afgesteld of is dat niet mogelijk bij G3?
Het is net of ik vermogen mis rond de 4000 toeren.

EdenAli

Vandaag mijn ouders maar even lief aangekeken
Ik had gewoon nieuwe schijven voor nodig en aangezien ik morgen riching Valkenswaard vertrek met 3 collega's van mij wou ik het gewoon in orde hebben.
Dus bij Elferink twee schijven gehaald en ze er net onder gezet.(83.30 euro)
Straks even tanken en dan zien we of het geholpen heeft :eusa_pray:
Anders ben ik vanavond erg druk denk ik.

)()()sT

Mooi, die remmerij heb je toch echt nodig, dus goed dat het gefixt is!

EdenAli

Hij trilt niet meer in het stuur ik kan nu wel blijven remmen zo blij ben ik ermee en met kerst hebben mijn ouders de centen weer terug.
Mooi opgelost zo.
Nu nog een keer een paar andere bandjes voor.

EdenAli

Maandag komen er andere bandjes onder bij Elferink in Enter een paar heule goede banden gescoord van een S70.
Volgens mij heeft deze pas een ongeluk gehad bij groningen maar kon zo het topic niet zo snel vinden.
S70 kleur rood met voorschade.
Banden maat was onder de mijne 205/55 R15 en er komen klebers 195/60 r15 onder volgens Elferink was het geen probleem dus.

EdenAli

Vandaag maar eens een nieuw interieurfilter gehaald
De auto ging de laaste tijd nogal beslaan aan de binnenkant en das nie fijn.

Weer 28.30 euro lichter Kwist niet dat zo'n stukkie papier zo duur was maar goed blaast weer als vanouds.
En... heerlijk warm weer van binnen.

EdenAli

En de story goes on....

Volgende week haal ik een bigfront op een sc801 uit Apeldoorn.
Ik had de vraag al eerder hier op het forum gesteld.
Maar ik kan 'm gewoon monteren of heb ik echt een aparte versterker nodig?

En ik heb er geen bekabeling bij maar dat is hier of bij de dealer wel te vinden lijkt mij.
Iemand een idee wat de kosten van een kabel zijn?

EdenAli

Vandaag dus de bigfront opgehaald en nu op stekkerjacht.
Zie onderdelen gevraagd

EdenAli

Ik ben eens bezig geweest met het uitzoeken van de aansluiting van de bigfront sc 801.
Ik heb nog het 1 en ander te vragen
10a en 11a kom ik uit op dashboard verlichting is dit de dimmer van de verlichting van de radio?
En welke pinnen moet ik nemen om mijn carkit nokia ck-7w aante sluiten?

En als er een techneut is om het te controleren of ik het goed gedaan heb qua pinbezetting hoor ik het ook graag

http://volvospeed.com/Repair/radiocon.php

1a=  dashboardspeaker links+
2a = dashboardspeaker links -
3a = antenne +
4a = Batterij +
5a =................
6a =Grond -
7a = Dashboardspeaker rechts +
8a = dashboardspeaker rechts  -
9a = ..................
10a = (dashboardverlichting?) +
11a = (dashboardverlichting?) -