mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric

Hoe zit dat met een trike dan? 3 wielen en mag je volgens mij nog steeds met een B rijbewijs op rijden....
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

EdenAli

Citaat van: Bas850 op 23-10-2006 10:17:01
Citaat van: EdenAli op 21-10-2006 07:07:08
Op de site van ons staat ie ook onder onze 850 omdat die 850cc motor inhoud heeft.
Welke site?

www.alimastenbroek.tk

-D©©©L-

Citaat van: EdenAli op 23-10-2006 18:13:26
Citaat van: Bas850 op 23-10-2006 10:17:01
Citaat van: EdenAli op 21-10-2006 07:07:08
Op de site van ons staat ie ook onder onze 850 omdat die 850cc motor inhoud heeft.
Welke site?

www.alimastenbroek.tk
leuke site !  ;D




EdenAli


RonnieDuck

Citaat van: E.Asbroek op 23-10-2006 16:20:53
Hoe zit dat met een trike dan? 3 wielen en mag je volgens mij nog steeds met een B rijbewijs op rijden....

Zoals eerder gemeld, Rijbewijs categorie A is voor motorijtuigen met twee wielen. Dus voor een trike MOET je rijbewijs B hebben!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

Wat voor ras is dat?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: RonnieDuck op 24-10-2006 20:18:12
Citaat van: E.Asbroek op 23-10-2006 16:20:53
Hoe zit dat met een trike dan? 3 wielen en mag je volgens mij nog steeds met een B rijbewijs op rijden....

Zoals eerder gemeld, Rijbewijs categorie A is voor motorijtuigen met twee wielen. Dus voor een trike MOET je rijbewijs B hebben!

zijspan dan ?

FelixB

#37
Reliant Robins bestaan zowel voor kenteken-motor als kenteken-auto.
Voordeel van het motor-kenteken is dat je geen APK nodig hebt en bijna geen wegenbelasting betaalt  :eusa_dance: , en volgens mij is 'ie MRB-vrij, want al ouder dan 25 jaar...
Nadeel is dus wel dat je een motorrijbewijs nodig hebt (voor mij zelf geen probleem, had Rijbewijs-A eerder dan BE  ;D )

Voordeel van een Robin: elke bocht met 3 wielen (of zelfs 2) nemen!

PS een 'Kitten' had ik persoonlijk ook wel willen hebben  :P

Écht cult-cars voor de liefhebbers!
855R & C70 T5 cabrio automaat

EdenAli

Citaat van: FelixB op 24-10-2006 23:52:20
Reliant Robins bestaan zowel voor kenteken-motor als kenteken-auto.
Voordeel van het motor-kenteken is dat je geen APK nodig hebt en bijna geen wegenbelasting betaalt  :eusa_dance: , en volgens mij is 'ie MRB-vrij, want al ouder dan 25 jaar...
Nadeel is dus wel dat je een motorrijbewijs nodig hebt (voor mij zelf geen probleem, had Rijbewijs-A eerder dan BE  ;D )

Voordeel van een Robin: elke bocht met 3 wielen (of zelfs 2) nemen!

PS een 'Kitten' had ik persoonlijk ook wel willen hebben  :P

Écht cult-cars voor de liefhebbers!

Even nagevraagt mototrijbewijs is niet meer nodig voor deze auto's de wet is aangepast je hebt er nu wel autorijbewijs voor nodig.

Een kitten is ook leuk maar boven de 400 kilo dus APK plichtig.
Ik rij elke morgen vrolijk van Nijverdal naar Holten ;D en het verbruik van deze car??
1 op boven 20  ;D ;D ;D

EdenAli

Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben wij de roffel te koop staan.
Nu komt het ergste we zitten in een dubio.
Verkopen of niet?
Vandaag gekeken naar een polo :-X ik weet het. het is niets.(2000 Euro inruil)
De roffel heeft ons nooit laten staan.
Ik weet het het is blik maar dan wel het fijnste blik waarin we ooit gereden hebben.
Financeel zit het gewoon even niet mee hier.
We weten het even niet meer en vragen jullie om een mening

wegdoen of toch houden?


FGG

Als 't financieel niet gaat moet ie gewoon weg. Je wilt niet voor een auto in de schulden zitten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Moeilijk hoor. Aan de ene kant weet je wat je hebt (onderhoud), aan de andere kant de vaste lasten die overeenkomen met het formaat/de klasse van de auto. Een "nieuwe" auto kan je zomaar een berg kosten aan achterstallig onderhoud, maar je kunt ook mazzel hebben. Weinig van te zeggen. Het lijkt mij dus eerder te liggen aan de duur van de mindere financiele periode. Als het zeker langer dan een jaar gaat duren is een kleinere auto wellicht een goede oplossing, als het binnen een aantal maanden te overzien is zou ik de 850 zeker niet weg doen. Probeer dan wat minder te rijden (fiets :o) en goedkoper boodschappen te doen (Aldi/Lidl/Jumbo).


Iig sterkte!


Gr :-\

EdenAli

We hopen er binnen een jaar toch wel weer boven op te zijn en we hebben een rekensommetje gemaakt en daaruit blijkt dat we gemiddeld 1000 euro in een jaar kunnen besparen. Maar als we de volvo zouden verkopen moet er wel een ander autootje komen en daar betaal je al snel 3000 euro voor want hij moet wel een beetje goed zijn. Als we 2000 euro voor onze roffel kunnen krijgen zouden we daar denk ik blij mee mogen zijn. Dus zouden we ongeveer 1000 euro toe moeten leggen dit zou nu direct moeten zijn. Om dan aan het eind 1000 euro uit te sparen. Kijk ik naar comfort en veiligheid van mijn vrouw en kind zit ik met de roffel goed (beter dan een polo). Daarbij heeft mijn vrouw behoorlijke rugklachten (zie onze site) en daar is de roffel ook erg fijn voor (goede stoelen met stoelverwarming) Dit is in een polo of andere auto over het algemeen toch minder. Het blijft een hele moeilijke beslissing.

MJH

Kleine autootjes en zeker VW's zijn relatief duur in de aanschaf.
Bovendien heb je met een andere auto altijd een risico mbt verborgen gebreken.

Een roffel heeft wel veel hogere maandelijkse lasten dan een kleinere auto, met name het verbruik is aardig fors.

Voor mijn huidige auto heb ik zes jaar lang een Astra gehad, vrijwel zonder kosten, maar dat is voornamelijk mazzel, denk ik. Opel is allesbehalve sexy, maar wel betrouwbaar en vriendelijk geprijsd.

Uiteindelijk is het altijd jullie eigen keuze, maar ik zou wel proberen om 'm in te ruilen op iets waar je niet op hoeft bij te leggen, maar wat je wel een significante maandelijkse besparing oplevert. Dan kijk je niet naar wat zo'n auto na 1 of 2 jaar nog waard is, maar of de auto het 1 a 2 jaar zonder kosten uithoudt.
Let wel: 1000 euri toeleggen zou je een besparing van zo'n 100 euri per maand moeten opleveren voor het nuttig is.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Starbuck

Citaat van: EdenAli op 14-03-2008 22:55:25
Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben wij de roffel te koop staan.
Nu komt het ergste we zitten in een dubio.
Verkopen of niet?
Vandaag gekeken naar een polo :-X ik weet het. het is niets.(2000 Euro inruil)
De roffel heeft ons nooit laten staan.
Ik weet het het is blik maar dan wel het fijnste blik waarin we ooit gereden hebben.
Financeel zit het gewoon even niet mee hier.
We weten het even niet meer en vragen jullie om een mening

wegdoen of toch houden?



Mijn eerlijke mening?
Houden!
Je weet wat je hebt en wat de kosten zijn.
Dat weet je nooit op voorhand als je een andere koopt.
Het zou je 1000 euro per jaar schelen? Da's dan 2.73 euro per dag.
Hmm, een polo kost meer hoor op korte termijn.
Je verliest teveel op de roffel.
Je gaat sowieso er geld aan geven.
Alles wat je hebt dat heb je en kost je ook geen geld.
En een auto heb je nodig, kies eerder om iets anders weg te doen....