mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Vanmiddag hele spul erop gezet. Ging allemaal erg soepel, klauwen zijn erg goed gangbaar, remslangen gingen ook erg goed los. Ging onverwacht soepel.

Was weer super gezellig, weer veel gelachen ;D En edje kan weer veilig remmen. Heb er even blokje mee gereden, en het is echt een heerlijke roffel om in te rijden, al hebben we wel het idee dat hij beetje vermogen mist. Mijne is stuk vlotter. Vind hem ook nog niet echt mooi lopen, beetje zagend als stationair draait.
Maar even een keer naar laten kijken, lijkt mij een LPG kwestie op benzine geen probleem.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Vanavond de niveaumats ff getest en werken prima. 9 M2 stenen gehaald en auto kwam weer keurig omhoog. Aanhangertje is er alleen niet echt beter op geworden ;D

Vrijdag APK voor de grijze. Zal allemaal wel meevallen. Alleen ff andere banden erop doen.

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

grijzev70tdi

Sinds gister heeft de FH-HL weer 14 maand APK. Ging soepel, alleen handrem iets opstellen (was opzich qua vertraging goed, maar trok de hendel bijna door het plafond), paar metalen stukjes uit de band gehaald, was niet lek. En linker achterdeur wou niet meer open van de binnenkant. even ander borgveertje erop en was ook weer klaar.

Klasgenootje was even mee, dus even stukje rond getoured met de 850 en zijn 240. En paar plaatjes geschoten :)

Helaas heeft er een zijn trekhaak in de kentekenplaat gedrukt (vermoed op school in de parkeer garage) dus die moet nog even recht gemaakt worden.

Bijde auto's klein beetje afgespoten

Toen naar Schotpoort in Zutphen gereden

Toen naar zijn huis gereden, had nog wel meer 240's staan

Tussenstopje

Hij wist wel een binnendoor weg naar zijn huis...

Bij zijn huis, stond de witte 244 al.

Toen even heel leuk gespeeld met een 240 in het grasveld ;D

En dat was best lachen ;D

Ze doen ook regelmatig lassen aan 240's, dus ik denk dat mijn 850 daar ook terecht gaat komen. Voor meer info kun je ook terecht op http://volvo-boudewijn.nl/ :)

)()()sT

Die arme Volvo ff afraggen :(

;)

Jeugdsentiment, zo'n 244 8)

Sbv

Die blauwe 240 is knap rot zo aan de kap te zien.  ;D

T-5Richard

Volgens mij is alleen de klep verroest is is dat min of meer bewust (de één wil carbon...)
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

grijzev70tdi

Wat je met een slijpschijf wel niet kan doen ;D motorkap is hard, maar de rest wel wat minder. Maar ik vind het wel een lache ding, en redelijk vlot door een andere nokkenas. En je kunt er heerlijk mee dwars :eusa_whistle:

Broabander

Op zo'n oud hok vind ik het nog wel gaan dat roestige, maar ik zag gister een Poolse Passat B5 met mega camber en zo'n motorkap, zag er echt niet uit ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Mike H.

EdenAli

vrijdagavond richting huis gereden en het miezerde een beetje dus ik geen haast en neem een bocht waar je normaal met dik 100 doorheen kunt.
Glijd ineens de achterkant weg .
Geprobeerd om het e.a te corrigeren helaas stond de paal iets dichterbij dan ik had gedacht.
Spatboard dikke deuk en de voor bumper heeft een tikje gehad.
Hmmm raar heb net goede banden voor en achter dus daar ligt het niet aan.
Vandaag even bij de banden boer geweest en daar de auto laten uitlijnen.
De vraag aan hem gesteld wat zou het zijn dat ie zomaar weggleed?.
Hij kijken en het waren de winterbanden achter die van 2009 waren.
Als winterbanden ouder worden schijnt het rubber harder te worden en is normaal als het droog is geen probleem maar met regen moet je knap uitkijken.
Goed weer wat geleerd en achter zitten inmiddels andere banden onder.

KIM

De levensduur van winterbanden wordt over het algemeen gesteld op 4 jaar; zomerbanden op 6 jaar.
4 mm is ook de ondergrens qua profiel bij winterbanden als je ze in de winter wilt gebruiken.

Winterbanden scoren bijzonder slecht op nat wegdek bij temperaturen boven het vriespunt.

Wel jammer om er zo achter te komen...

grijzev70tdi

Hmm, hadden we het idd al. Iedergeval blij dat het gevonden is ;)

Thijs850

Mooi k dat je Silver in de kreukels ligt! Succes met het herstel werk!
Ik heb het wel eens eerder gehoord dat je zelfs met nieuwe winterbanden de bocht uit kan.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

EdenAli

Ik heb niks met winterbanden en nu nog veel minder.

Vrogger zeid'n wulle as ut glad is doj moar een betje kalm'r an.