Project The Sleeper (S70 T5 MY2000 ;))

Gestart door volvos60t5, 25-05-2006 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

volvos60t5

Citaat van: ed op 26-04-2007 16:57:45
Citaat van: fearless op 12-04-2007 21:35:42
Citaat van: ed op 12-04-2007 08:59:46
Wat zijn "Police remmen"? Is dat gewoon de Volvo BBK?

Nee, de engelse S60 politie auto's zijn uitgerust met grotere remmen. Dit set is via je volvo dealer te bestellen. Is officieel dus geen BBK maar wel een heel stuk groter dan origineel.

Hoe groot zijn deze? Ik kan er niets over in Vadis vinden.
Edit: Heb het al gevonden: 320 mm. Niels, had jij er iets over gepost op een Engelse site? Heb jij die remmen er nu onder?

Ja nu al weer +/- 20000 km en het is mij prima bevallen. Mark sprak gisteren nog vol lof over de remmen. Ze zijn lekker direct en zeer goed doseerbaar. Voor mij ideaal. Op de ring gaan ze wel faden maar voor straatgebruik is het al velen malen beter dan origineel S60 (302mm). Echt veel waarde voor je geld.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: Eugene op 26-04-2007 17:03:47
Ziet er goed uit. Erg mooi gemaakt dat tankje :)

hoeveel liter inhoud?
Er gaat 8 liter in en de tank past precies in de beugel van de oorspronkelijke luchtbox. Echt maatwerk dus want daar is niets vierkants aan. Elke klant is anders.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

#152
Citaat van: Johann op 26-04-2007 15:32:08
Paar Eibach veren zou 'm niet misstaan...

Maar mooi werk verder. Hoop dat de Spec het goed gaat doen. Laat weleven weten als er meer KM's op zitten a.u.b.

De eerste 1000 km's staan er nu op. Er is helemaal geen slip meer dus van dat probleem ben ik nu af. De koppeling is wel erg direct dus even wennen in de 1ste versnelling maar onder normale omstandigheden is er nu geen groot verschil meer. Vooral achteruit inparkeren in de stad als de weg een beetje omhoog loopt is minder makkelijk omdat de koppeling heel snel grip heeft en weinig slip toelaat. Ben heel blij dat ik voor de Spec 3+ ben gegaan (op advies van Marc) en niet voor de Spec 3 want die zou nog veel meer een aan/uit koppeling zijn. Als de originele koppeling het vermogen zou aankunnen had ik waarschijnlijk voor de originele gegaan maar dat ging dus niet meer want deze kon het niet meer aan.......

Vandaag langs European Tuning/MTE en daar is ook de software aangepast aan de nieuwe hardware: Het middengebied moest wat rijker (meer lucht als gevolg van veranderde uitlaat en inlaat) en op mijn verzoek is vooral boven de 5500 toeren de software nog wat 'gefinetuned'. Blijft nu 1.2 bar druk houden tot net over 7000 toeren........ Echt heerlijk om te voelen zo. Pas bij +/- 4500 gaat de boost naar 1.35 bar en dan zakt de boost na 6000 toeren langzaam terug tot 1.2 bar in de begrenzer. Door de aquamist en de intercooler blijft de ontsteking scherp bovenin en blijft de motor er aan trekken tot in de toerenbegrenzer.........Kreeg wel de tip om nu mijn brandstofpomp te vervangen want de 19T en de groene injectoren zorgen voor een behoorlijke vraag naar brandstof waardoor de pomp nu de zwakste schakel is geworden. Zit nu wel aan het maximum wat een originele 19T kan en de auto voelt echt prima aan. We moeten binnenkort maar weer eens een "meten is weten- dag" doen om te zien wat het verschil is met verleden keer;).
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Laserblue

Heb je enig idee van cijfers?  0-100 enz ;)

goed om te lezen dat je er blij mee bent trouwens 8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

volvos60t5

Citaat van: Laserblue op 01-05-2007 17:18:14
Heb je enig idee van cijfers?  0-100 enz ;)

goed om te lezen dat je er blij mee bent trouwens 8)

Zie de filmpjes eerder in deze thread:
Voor de laatste upgrades en het finetunen van de software waren de tijden:
105-205(teller) in 3/4 12,6
105-205(teller) in 4 13,3
85-125(teller) in 3,4

Moet nu toch echt ietsje beter zijn want vooral in 3 lijkt de trekkracht nooit op te houden. Het blijft maar gaan. Zal binnenkort een camera lenen en nieuwe filmjes maken.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

M a r c

Ben wel geinteresseerd in die nieuwe filmpjes Niels, doe je best!  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl