Prins VSI

Gestart door Droes, 04-06-2006 17:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Droes

Allemaal een erg goede avond :-)

Ik ben een Belgische, trotse, eigenaar van een lekkere 855 2.0 20v, met 204000km op de teller. Auto doet het nog heel lekker.
Ik heb er net een VSI-installatie laten inbouwen omdat de rijkosten toch wel wat de spuigaten uitvlogen (lees: veel te veel benzine aan een veel te hge prijs).

Ik merk echter dat ie op LPG nogal 'ruw' rijdt, in de lage toeren, rond 1500 rpm, in tweede en derde versnelling, snokt ie bij een constante snelheid, optrekkenen vertragen gaat heel goed in die toeren, maar op dezelfde toeren blijven rijden, eindigt in een gesnok. Ook vind ik dat het loslaten van het gaspedaal een behoorlijke 'duw' geeft aan het motorblok.. Is dit normaal?

Mijn gasboer zei me wel dat de lambdasonde niet altijd correct werkt. Kan het hieraan gelegen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Dries

thuur

Hoe is het met de ontsteking gesteld?

Het schokken wordt meestal veroorzaakt door een vuile gasklep (vooral die 2 gaatjes net voor de klep zitten vaak verstopt) of een kapotte motorsteun. De bovenste steun gaat regelmatig stuk, maar ook een onderste steun zou gescheurd kunnen zijn.

Gr 8)

Droes

hey

thx voor die reactie... Op benzine rijdt ie wel volledig lekker en soepel. Als ik ermee langs de gasboer rijdt, zou ie dat dan uit de computer moeten kunnen uitlezen wat het probleem zou kunnen zijn?

Mazzel
Dries

thuur

Gas luistert wat nauwer qua onsteking, maar inderdaad is een bezoekje aan jouw gasboer de moeite wel waard ;)

Of dit soort dingen als foutcodes in de (gas)computer worden opgeslagen weet ik niet..

Gr 8)

Ludo

Citaat van: thuur op 04-06-2006 18:57:46Gas luistert wat nauwer qua onsteking, ...

precies.
bougies, rotor, verdeelkap worden meestal wel vervangen (soms ook de kabels), maar men vergeet ALTIJD de bobine.
die heeft ook echt niet het eeuwige leven, ook al zie je geen vonken overslaan.

Frans Harkema

Citaat van: Ludo op 04-06-2006 19:14:57
bougies, rotor, verdeelkap worden meestal wel vervangen (soms ook de kabels), maar men vergeet ALTIJD de bobine.
die heeft ook echt niet het eeuwige leven, ook al zie je geen vonken overslaan.

Goh, dat hoor ik voor het eerst. Ook ik heb al rotor, kap en kabels vervangen, maar mij heeft nog nooit iemand attent gemaakt op het feit dat deze ook met een zekere regelmaat vervangen moet worden.
Ik zal het eens bij E.T. aankaarten. Bedankt voor de tip.

Nee, ik rij niet op gas..... ;D