ETS storing na plaatsen nieuw gasklephuis

Gestart door emielC70, 15-06-2006 08:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emielC70

Ik heb een C70 T5 uit 1999. Had wat bekende probleempjes die volgens alle geleerden waren toe te schrijven aan een slecht electronisch gasklephuis. Heb ik bij RIMA een 2e hands gasklephuis gekocht met gele sticker (nieuwe verbeterde type dus) en de juiste productcode. Begin deze week gemonteerd, gister naar de volvo dealer gereden om nieuwe software up te loaden. Ik moet zeggen hij rijd perfect, stationair geen schommelingen meer en hij startte vanochtend in 1 keer zonder af te slaan. De probleempjes lijken dus voorbij alleen wat we gister ook probeerde bij de dealer het ETS lampje bleef maar branden.

Ik weet dat er meerdere zijn hier die het wel gelukt is maar heeft iemand een tip hoe ik dat ETS lampje / die storing weg kan krijgen??

Emiel

Jevolvo

#1
Hallo.

Ik ben een berijder van een s70 uit 99. Ik heb ook problemen met het o zo bekende lampje. Ik heb mijn gasklephuis laten opsturen naar Actronic, dit is een bedrijf die de huizen reviseert.

Na montage leek het een tijdje goed te gaan. Echter was het al snel weer mis. Vervolgens heb ik een paar keer mijn gaspedaal terug laten klappen. Intrappen en in een keer je voet van het pedaal aftrekken. Tevens heb ik mijn voet onder het pedaal geplaatst en het pedaal licht omhoog getrokken. Nu is hij nog maar een keer in twee weken tijd gaan branden.

Voordat ik ben gaan spelen met het pedaal ging hij een keer of 5 per rit branden. Ik begin dus sterk te denken dat het probleem het in het gaspedaal sensor zit en niet in het gasklephuis.

Je kan ook een kijken op volvo forum.nl. zoeken op ets.

Gr Jevolvo


BenC70ES

Je moet een volledige ETM reload laten doen bij de dealer...

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6095.30

Ik had ook nog een storing met mijn luchtmassameter, en met een nieuwe ging het uiteindelijk uit. (zie bovenstaand topic).


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

emielC70

Volgens mij heeft die kerel alle mogelijke upload's en resets geprobeerd die mogelijk waren.

Ik heb wel een uitdraai van de storing gekregen.



Kan iemand misschien wat meer over deze foutcodes vertellen? Hij had het over 2 sensoren die niet de gelijke waardes gaven of iets dergelijks.

Overigens startte hij net alweer wat moeilijk.

VolvoSpecialist

Een foutcode "interne storing gasklephuis" is ALTIJD een defect gasklephuis.   :'( :'(
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

emielC70

Dan gaat hij er weer onder vandaan en terug naar de sloop. Ik had 3 maand garantie.

Bedankt voor de info. (jammer van de kosten van het arbeid maar ja de oude dan maar ff goed schoonmaken)

Emiel

Koop gewoon een nieuwe, moet je zien wat een gezeik je krijgt met tweedehands zooi. Tis een puist geld maar dan was het nu wel goed geweest.... :P

BenC70ES

Die nieuwe zijn ook slecht... je moet gewoon een ongevalwagen vinden waar het net vervangen was  ;)  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

#8
Gewoon regelmatig schoon maken die dingen, bus remmenreiniger en een doek doen wonderen  ;D vandaag nog 2 gedaan.....

Maarja, vroeg of laat gaan ze toch wel een keer kapot.....  :-\

VolvoSpecialist

Citaat van: Jeroentjuh op 16-06-2006 23:29:13
Gewoon regelmatig schoon maken die dingen, bus remmenreiniger en een doek doen wonderen  ;D vandaag nog 2 gedaan.....

Maarja, vroeg of laat gaan ze toch wel een keer kapot.....  :-\

Ja, dat deden wij "vroeger" ook bij gasklephuisproblemen bij een turbo (schoonmaken dan), dat hielp maximaal een week (en twee keer demontage-kosten voor de klant).   :'(
Tegenwoordig gaat er meteen een nieuwe op, dan is de klant in een keer van zijn probleem af.   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

BenC70ES

Inderdaad zoals je in dat topic kan zien dat ik hierboven heb aangehaald slijt er iets en dat kan je met schoonmaken niet voorkomen spijtig genoeg...

Is er al iets bekend over die software die ze in de US gratis aanbieden zodat de gasklep minder bewegingen maakt en dus langer mee zou gaan?

Hij zou er ook een stuk soepeler en snediger van worden...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jo C70

In februari is van mijn volvo C70 2.5T het gasklephuis bij een kilometerstand van 98.000 vervangen. Het defecte huis heb ik door deskundigen laten onderzoeken. Het bleek dat de sleepcontacten van de gaskleppositiebepaling de geleidestrook op een bepaalde positie van de gasklep hadden doorgesleten, waardoor er geen signaal meer doorgegeven kon worden.
Gezien de kilometerstand vind ik dat dit defect veel te vlug opgetreden is en ben voornemens Volvo hierover te benaderen.
Is er over deze problematiek al contact geweest met Volvo en wat was eventueel hun reactie?
Ik heb een nieuw gasklephuis laten plaatsen en heb tot nu toe geen problemen.

Rudi

Bij mijn dealer weten ze van niks...hij is nog steeds heel trouwens,zie wel hoe het verder gaat...
Dr.Go-Fast...