LPG G3 geschikt?

Gestart door ewing, 15-05-2006 13:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ewing

Ah, dat wist ik niet. Maar volgens jou is het weghalen van die buis wel gebeurd door het LPG inbouwstation bij het inbouwen van de G3-installatie met het doel om vermogensverlies te voorkomen? Kortom, bij een 850 op enkel benzine zit die slang er gewoon wel? Hoe kan het dan dat door die buis een lucht (met iets van motorgassen erin) vrij in het motorcompartiment rond blaast die door mijn verwarming weer naar binnen worden gezogen? In het motorcompartiment ruik ik iig een sterke gaslucht en in de auto krijg ik er een sterke hoofdpijn van.

RonnieDuck

Die flexibele buis wordt idd altijd weggelaten bij ombouw naar gas. Hier komt echt geen uitlaat of gaslucht door. Als dit wel het geval is dan is er elders iets niet goed.

Vaak is er in je luchtfilterbox ook een parkertje geschroefd om de koude luchtklep open te houden.

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

rolvio

Citaat van: RonnieDuck op 29-05-2006 12:44:05
Die flexibele buis wordt idd altijd weggelaten bij ombouw naar gas. Hier komt echt geen uitlaat of gaslucht door. Als dit wel het geval is dan is er elders iets niet goed.

O ja, bij mij zit die buis er gewoon hoor!! En ik rij ook op gas, alleen geen verdamper. Volgens mij is dat verhaal over extra vermogen een beetje vergezocht. Die buis zit er nl om je motor wat sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen vooral als het koud is. Bij een bepaalde temperatuur zal de aanvoer vanuit deze buis dan ook stoppen. Vroeger gebeurde dit handmatig, moest je een klep in die buis op zomer- of winterstand zetten.

Rolfio :D

ewing

Ik ben inmiddels teruggeweest naar het LPG inbouwstation. De monteur ter plaatse vertelde mij idd ook dat die slang wordt verwijderd bij inbouw van een LPG installatie met verdamper. Hij heeft met een gasmeter gekeken, maar geen hoge  waarden kunnen ontdekken. Hij gaf aan, dat een andere oorzaak zou kunnen zijn een lekkend uitlaatspruitstuk, maar daar leek bij mij ook geen sprake van te zijn. Afijn, op mijn uitdrukkelijk verzoek houden ze de auto daar voor een grondige controle (en om tegelijkertijd een grote beurt uit te voeren).

Heeft iemand nog een idee wat een oorzaak van de - volgens mij toch echt aanwezige - gaslucht zou kunnen zijn?

Geert-Jan

Vreemd verhaal.

Vermogensverlies heb je omdat:

1 er een gasring in het inlaatkanaal zit.
2 het eigenlijk gewoon te vergelijken is met een carburatiemotor i.p.v. een injectiemotor op het moment dat je op gas rijdt.

Dit gaat alleen op voor een verdamper instalatie.

Bij mij zit die flexibele slang er dus wel gewoon nog op.

De enige reden dat hij weg zou kunnen zijn is dat hij lastig terug te plaatsen is na het plaatsen van de verdamper die er bij mij boven tegen het schutboard zit.

Een verdamper installatie heeft juist bij koud weer die warmte nodig.

Het woord zegt het al verdamper = een ding wat iets verdampt in dit geval lpg.

Volvo850Club lidnr.0504409

RonnieDuck

Ik dacht ook dat het eerder een temp verhaal was dan een vermogen verhaal.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ewing

Volgens de betreffende monteur kon de slang niet meer worden teruggeplaatst, omdat dan de lpg installatie niet meer goed zou werken (vraag me niet waarom). Maar, als ik jullie goed begrijp, kan het ontbreken van de slang geen kwaad, en al zeker geen gasluchten in de auto veroorzaken?

Roger B.

nope, de slang zorgt er voor dat bij koude omstandigheden de lucht in je inlaatspruitstuk via het uitlaatspruitstuk (buitenkant daarvan) aangezogen wordt en dus vrij snel na het starten al warmer is dan gewone omgevingslucht.

Hierdoor zal de ingespoten benzine niet neerslaan op het koude inlaatspruitsuk maar netjes mee de cilinder in gaan.

Dat bij lpg dit niet zo werkt...... ik waag het te betwijfelen

Dat je door het ontbreken van deze slang koolmonoxide of gaslucht in je motorruimte veroorzaakt... als verder alles in orde is zou ook die slang niet voor gaslucht mogen zorgen