C70 cabrio verzekeren zonder Alarm klasse 3?

Gestart door FelixB, 06-06-2006 21:54:05

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Op mijn zoektocht naar een C70 cabriolet stuit ik op een aantal zonder alarm (Klasse 3).
Welke verzekeringsmaatschappij verzekert deze All Risks (WA + casco)?
Heb er 2 gebeld (o.a. Amazon), maar die eisen een klasse-III...

Of kun je WA verzekeren zonder alarm?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Eugene

WA en Allrisk kun je zonder alarm. Maar dan issie niet verzekerd tegen diefstal.

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik zou sowieso minimaal een klasse III op een cabrio willen hebben, hoor. Kosten zullen rond de 800 euro liggen inklusief inbouw.
Je wilt toch niet dat je net nieuwe karretje gejat wordt?

lochem

hoi,heb hetzelfde gehad met mijn v70,wel wa met beperkt kasko maar zonder klasse 3 niet verzekerd voor diefstal vandalisme ed gr pascal

FelixB

Bedankt voor de reacties!

Lijkt me duidelijk: bij WA+casco is het verplicht, 'eronder' niet.

Het is ook een beetje een rekenverhaal:
Wil ik een auto van nieuw 55.000 met een dagwaarde van 18.000 wel all-risks verzekeren gezien de meerprijs per maand, ervoor.
(zie ook mijn vorige topic of ik mijn 10 jaar oude R nog all-risks moet verzekeren?)

Verder ook de 'investering' van 800 pleuro.
Het is me wat, rationele Volvo-rijders  ;)

Derks

Ik zie bij independer toch verschillende verzekeringen, die zonder alarm voll-casco verzekeren.

Ik heb zelf ook een all-risk, en bij mij gaan echt geen belletjes af als er wordt ingebroken.

gr derks

Eugene

All risk kan zonder klasse 3. Maar als ie gestolen word en je kan geen SCM certificaat overleggen, krijg je geen cent.

If it's not blown, it sucks...

Derks

Citaat van: Eugene op 07-06-2006 13:08:55
All risk kan zonder klasse 3. Maar als ie gestolen word en je kan geen SCM certificaat overleggen, krijg je geen cent.

hier kun je mijn polis voorwaarden doornemen.

Bij voll casco krijg ik gewoon de volle mep terug, enige restrictie is dat ik mijn eigen risico kwijt ben, als er geen goedgekeurde startonderbreker op zit.

Bij beperkt casco is de regeling dat je je eigen risico kwijt bent, als je geen alarm hebt. dat is 135 euro, een stuk minder dan een klasse 3 alarm,,,,,,

gr derks

elianmars

Citaat van: Derks op 07-06-2006 18:06:43

Bij voll casco krijg ik gewoon de volle mep terug, enige restrictie is dat ik mijn eigen risico kwijt ben, als er geen goedgekeurde startonderbreker op zit.

Bij beperkt casco is de regeling dat je je eigen risico kwijt bent, als je geen alarm hebt. dat is 135 euro, een stuk minder dan een klasse 3 alarm,,,,,,

gr derks

Ik denk toch dat er voor een cabrio andere voorwaarden gelden.

Ik begrijp ook niet dat als je een wagen koopt met een dagwaarde van 18.000 euro (da's toch zo'n 40.000 ouderwetse guldens!) er niet een kleine 1000 euro van af kan voor een goed alarm.
Ik neem aan dat je toch graag je trots voor de deur wilt houden......  ???

FelixB

Citaat van: elianmars op 08-06-2006 08:14:23
Citaat van: Derks op 07-06-2006 18:06:43

gr derks

Ik denk toch dat er voor een cabrio andere voorwaarden gelden.

Ik begrijp ook niet dat als je een wagen koopt met een dagwaarde van 18.000 euro (da's toch zo'n 40.000 ouderwetse guldens!) er niet een kleine 1000 euro van af kan voor een goed alarm.
Ik neem aan dat je toch graag je trots voor de deur wilt houden......  ???

Je hebt gelijk, maar ik luister graag naar advies van anderen; 18.000 euro is inderdaad een stamp geld...