verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Joeri op 20-05-2010 08:59:01
Citaat van: FGG op 30-06-2009 19:18:45
Zojuist de nieuwe LPG-gids van Europa binnen gekregen. Je betaalt 20 euro voor zo'n pokke-boekje en dat boekje is me toch gebruikersonvriendelijk! :eusa_wall:

LPG-stations staan gesorteerd op alfabet. :eusa_doh:
Outch, je moet mijn vrouw nog horen. Die mocht de gids in d'r hand houden op weg naar Corsica. Wat een hel! :eusa_whistle: Zwitserland is ook een fijn LPG land....NOT  :eusa_wall:

Het is echt weggegooid geld die gids. :eusa_snooty: Hoop dat er wat betere alternatieven komen voordat ik weer door Europa ga cruisen.  8)

Ja, dat alternatief is er en heet TomTom. Daarvoor kun je een  gratis bestandje (POI's)  downloaden met alle LPG stations in Europa.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Freakybaby

Citaat van: Joeri op 20-05-2010 08:59:01
Citaat van: FGG op 30-06-2009 19:18:45
Zojuist de nieuwe LPG-gids van Europa binnen gekregen. Je betaalt 20 euro voor zo'n pokke-boekje en dat boekje is me toch gebruikersonvriendelijk! :eusa_wall:

LPG-stations staan gesorteerd op alfabet. :eusa_doh:
Outch, je moet mijn vrouw nog horen. Die mocht de gids in d'r hand houden op weg naar Corsica. Wat een hel! :eusa_whistle: Zwitserland is ook een fijn LPG land....NOT  :eusa_wall:

Het is echt weggegooid geld die gids. :eusa_snooty: Hoop dat er wat betere alternatieven komen voordat ik weer door Europa ga cruisen.  8)

In Duitsland op de route Venlo-Basel heb ik geen enkel probleem gehad met LPG tanken. Gewoon op de bordjes letten. Je moet idd altijd voor Zwitserland de tank volgooien, want daar ga je echt niets vinden. In Frankrijk op de peages genoeg stations, op de secundaire wegen een aantal pompen die alleen in het hoogseizoen lpg hebben/geopend zijn (route Annecy - Val Thorens). Prijs in Duitsland en Frankrijk rond de 70 ct/l.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

manvandemaan

Ik heb weleens zo'n bestandje naar mijn TomTom ge-upt, maar daar bakte 'ie niets van. Heeft iemand zoiets wat wel werkt?

[/quote]

Ja, dat alternatief is er en heet TomTom. Daarvoor kun je een  gratis bestandje (POI's)  downloaden met alle LPG stations in Europa.
[/quote]

tackle

lpg is in oostenrijk net zo duur als benzine. Scheelt 10 ct.

KIM

Heb jij het ergens kunnen vinden dan?
Volgens mij kun je alleen in Innsbruck LPG krijgen...

arjen850

Citaat van: KIM op 23-05-2010 23:42:23

Bij Gmünd in Carinthië langs de A10 kun je ook gas krijgen(kopen dan he) :D

Marc O.

Há, ja, tenzij er toevallig net een bus met toeristen is gestopt, want dan wordt de LPG pomp afgesloten. "Zu gefährlich", zo kreeg ik te horen toen ik er vorig jaar m'n tank wilde volgooien. Omdat de ca. 55 oudjes uit de bus niet direct aanstalten maakten om weer terug in hun bus te klimmen, ben ik maar doorgereden. En inderdaad, om de prijs hoef je er geen LPG te tanken. Benzine is maar een klein beetje duurder.
...The Nile isn't just a river in Africa...

noknokius

Wij zijn afgelopen maand naar Kroatie geweest. Duitsland was niet echt een probleem, Oostenrijk was erg lastig. Buiten dat je het moeilijk vind is het ook duur, zoals al gemeld. Slovenië was niet echt een probleem, maar dat was maar een kort stukje (hier hebben we niet hoeven tanken). En in Kroatie (Istrie) was het ook niet echt een probleem, het staat al ver vantevoren aangegeven.

Via deze site heb ik een bestandje gedownload met de lpg tankstations: http://www.gas-tankstellen.de/

elmarconi

Citaat van: Freakybaby op 20-05-2010 11:09:29
Je moet idd altijd voor Zwitserland de tank volgooien, want daar ga je echt niets vinden.

Liep er vandaag tegen 1 aan: Nagenoeg aan de A2, in Stans: Prijs: 1.02 CHF.

--
Autogas Inside . . .

Lampje

Pietsie zuidelijker: Montenegro, ook geen probleem. Zelfs in Kosovo waren er ruimschoots voldoende verkooppunten. Alleen is er daar iets eigenaardigs met de druk aan de hand. Bij de helft van de stations kan je niet tanken. Is er dan te veel of juist te weinig druk?

Servië en Roemenië konden we ook gewoon LPG tanken.

Citaat van: noknokius op 14-07-2010 14:05:42

Wij zijn afgelopen maand naar Kroatie geweest. Duitsland was niet echt een probleem, Oostenrijk was erg lastig. Buiten dat je het moeilijk vind is het ook duur, zoals al gemeld. Slovenië was niet echt een probleem, maar dat was maar een kort stukje (hier hebben we niet hoeven tanken). En in Kroatie (Istrie) was het ook niet echt een probleem, het staat al ver vantevoren aangegeven.

Via deze site heb ik een bestandje gedownload met de lpg tankstations: http://www.gas-tankstellen.de/

razorx

Citaat van: noknokius op 14-07-2010 14:05:42

Als je naar Kroatië gaat en de meest fileloze route neemt, via Maribor heb je in Oostenrijk maar twee keer kans om LPG te tanken.
Het eerste station is niet te missen, de tweede, voor de grens met Slovenië mis ik iedere keer. Dus op benzine verder.
En daarna verder in het bijna LPG paradijs Kroatië, zowat ieder tweede pomstation LPG.

Ik zal voor mijn toekomstige vakantie maar eens uitzoeken waar dat laatste Oostenrijkse station nou is.

Even offtopic: Vorig jaar wel pret gehad met een Ford Mustang rijder in een tunnel, wie het meeste lawaai kon maken.
De Mustang dus, maar het was wel leuk om even te plagen.

rolvio

Nou, ik ga zaterdag 3 week op vakantie naar het geboorteland van onze roffels, maar gas tanken wordt daar moeilijk... In heel Zweden zijn er 16 tankstations die lpg verkopen  :o :o :o Overigens is dat bijna net zo duur als benzine, gas kost zo'n € 1,24, benzine € 1,34.

Gelukkig rijdt-ie op benzine ook lekker  :)

Freakybaby

Citaat van: rolvio op 18-07-2010 19:20:27
Nou, ik ga zaterdag 3 week op vakantie naar het geboorteland van onze roffels, maar gas tanken wordt daar moeilijk... In heel Zweden zijn er 16 tankstations die lpg verkopen  :o :o :o Overigens is dat bijna net zo duur als benzine, gas kost zo'n € 1,24, benzine € 1,34.

Gelukkig rijdt-ie op benzine ook lekker  :)

Er zijn in Belgie genoeg tankstations met lpg hoor.. Zie het goedkoop gas draadje ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rolvio

)()()sT

::)

Citaat van: rolvio op 18-07-2010 19:20:27
........naar het geboorteland van onze roffels, ..........

:D